Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Ja, hon kräver 500 000 per del. 500 000 för våldtäkt och 500 000 för våldtäkt mot barn. Antar att åklagaren har del i detta. Lite svårt att se att hon på egen hand har kommit fram till summan?
Allt hände efter att hon fyllt 15. Antar också att en stor del av försvaret kommer att läggas där samt att allt skedde med hennes samtycke samt att det verkar som att hon var den som först tog kontakt (enligt FUPen ska ju M ha börjat skriva att hon var söt eller fin eller vad det var, men det var tydligen tjejen som skrev till honom från början). Kan även tänka mig att försvaret kommer försöka bestrida hennes egenskaper med hennes NPF och psykiska ohälsa på något sätt som att det ser ut som att hennes NPF och psykiska ohälsa inte ska ha påverkat hennes omdöme.
Det borde finnas fler tjejer, men tveksamt om någon träder fram eller om någon vittnar om det...
Intressant ändå att det tog slut och att tjejen valde att gå fram och berätta för polisen och göra en anmälan... Jag förstod det som att hon går på gymnasiet och att hon ska ha gått fram till poliserna på 7-9-skolan... Vad hade hon där att göra ens när relationen är slut och hon inte går kvar på den skolan och hur kom hon ens fram till att gå fram till polisen som hon gjorde? FUPen var lång, har säkert missat förklaringen...
Allt hände efter att hon hade fyllt 15? Var hon alltså 15?
Det borde vara självklart för att att en rektor i 50-årsåldern inte får ha sex med sin egen 15-åriga elev. Inte med sin 16-åriga eller 17-åriga elev heller. Skulle jag sätta en åldersgräns, så måste tjejen vara 18 år, och hon måste ha gått ut skolan, så att hon inte längre är rektorns elev. Tjejen får inte heller hoppa av skolan bara för att slippa vara rektorns elev och kunna ha ett förhållande med honom.
Jag känner till två fall från 80-talet som jag tyckte var sunkiga. En lärare i 50-årsåldern blev kär i en gymnasieelev, som han själv var lärare för. När hon hade tagit studenten gifte de sig. Hon var 19, han var drygt 50.
Ett annat fall, som faktiskt var värre, handlade om en lärare i 45-årsåldern som inledde ett förhållande med sin egen 17-åriga elev. Vad gjorde skolan då? Jo, de tvingade
tjejen att byta skola, men läraren fick jobba kvar som om ingenting hänt! Fy fan!