2026-04-25, 00:42
Medlem
Bassplays avatar
Jag har tv och det kommer jag fortsätta ha , men jag kommer aldrig sätta en tv kabel i den och kolla på den jävla smörjan!
2026-04-25, 00:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag har tv och det kommer jag fortsätta ha , men jag kommer aldrig sätta en tv kabel i den och kolla på den jävla smörjan!
Vad skulle hända om du blir olydig mot dig själv kopplade in kabeln ändå, skulle du ge dig pisk på fingrarna?
2026-04-25, 01:02
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad skulle hända om du blir olydig mot dig själv kopplade in kabeln ändå, skulle du ge dig pisk på fingrarna?
Har ingen kabel men skulle behöva piskrapp på ryggen med den om jag köpte en.
2026-04-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag slutade titta på television 1995 när jag fick min första dator. Min fru och jag lever utan tv sedan 1995, så vi måste leva i en subkultur. En subbkultur som inte många svenskar känner till. Att gå tillbaka till television kommer inte på frågan. Internet har det mesta och vi saknar inget.

Att leva utan en tv-apparat är som bo i en husvagn året runt, tycker många. Men så tycker inte vi.

Skulle du kunna leva utan en tv-apparat och i en subkultur?
Annat?
Vad är skillnaden mellan att titta på skit på TV eller streama skit på datorn?
Skit är skit oavsett leveranssätt.
2026-04-25, 02:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Vad är skillnaden mellan att titta på skit på TV eller streama skit på datorn?
Skit är skit oavsett leveranssätt.
Man blir ju så intelligent av Facebook, Onlyfans och TikTok, för det är ju INTE TEEEEVEEE....
2026-04-25, 02:33
Avslutad
Den optimala subkulturen vore att kunna leva utan bankID i Sverige,när man varken är barn eller pensionär. Slippa identifiera sig i alla möjliga sammanhang. Men det är förståss knappast möjligt i dagens Sverige.
2026-04-25, 02:36
Medlem
zombie-nations avatar
Det var ju mer en grej förr när man inte hade något annat som ersatte TV. Jag levde så i ett år när jag flyttat hemifrån. Jag reflekterade inte över det, hade andra saker som jag gjorde.

Men efter det blev jag värsta TV-missbrukaren. Jag skaffade TV-bilagan varje vecka och bestämde vad jag skulle kolla på. Sedan formade jag resten av min lediga till runt TV-programmen. Det var saker varje dag som jag kollade på. Efter en flytt var jag i kanske 1-2 år fast med bara två kanaler, det var riktigt jobbigt!

Nu har jag ingen TV sedan kanske 10 år. Vi bytte leverantör och min box funkade inte med min gamla TV, så jag bara struntade i det. Hade nog att kolla på, fastän det var före jag hade tillgång till Netflix. Dator ersatte väldigt snabbt behovet av TV.

Däremot kanske jag är subkultur för att jag lyssnar på radio en del, och då alltså riktig radio, inte via webben. Jag gör det om jag ska sova borta där det inte finns wifi, är ruskigt snål vad gäller min surfpott på telefonen.

Det är rätt konstigt hur jag alltid dragits både till och från den analoga världen samtidigt. Det är som det bor två olika inne i mitt huvud.

Ska man leva ett bättre liv måste man koppla ned sig från alla sorters internet och streaming. Inte hela tiden, men då och då. Vi förlorar massa tid och får väldigt skev tidsuppfattning av låggradig underhållning, det tar massa tid som bara försvinner. Samtidigt så slet jag mitt hår innan smarta telefoner fanns, då mitt internet en gång låg nere fyra dagar! Jag dog nästan!
2026-04-25, 02:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Den nya tekniken med internet och annat är fantastiskt såklart och det har i många och mycket ersatt gammelmedia och den ganla televisionen. Men jag tror inte att folk blir smartare av internet och appar, inte nu längre i alla fall. Folk blir nu bara dummare och dummare av internet, det är bara att jag ser mig om i min bekantskapskrets, folk har inga egna liv eller åsikter längre, allt härrör från den datorn och satans telefonen. Informationsflödet har blivit för stort.
2026-04-25, 03:16
Medlem
Jag har helt droppat TV sedan minst 20 år tillbaka.

Har knappt koll på vilka kanaler som ens finns idag.
Ibland känns det som att det här är normen, men eftersom TS upplever det som en subkultur blir jag lite tveksam.

Kollar ofta filmer och serier, men enbart via streaming och torrents.

Tror mer att de som kollar TV idag lever i en subkultur.
Senast redigerad av Chillgren 2026-04-25 kl. 03:23.
2026-04-25, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Jag har helt droppat TV sedan minst 20 år tillbaka.

Har knappt koll på vilka kanaler som ens finns idag.
Ibland känns det som att det här är normen, men eftersom TS upplever det som en subkultur blir jag lite tveksam.

Kollar ofta filmer och serier, men enbart via streaming och torrents.

Tror mer att de som kollar TV idag lever i en subkultur.

Detta. Samma här
2026-04-25, 03:55
Medlem
auto-fellatios avatar
Har en jävla massa tv-apparater men de är skärmar för mediaspelare.

Kan inte ta emot något luft/kabel/sattelitbundet men kan inte lura mig själv att jag är tv-fri med tanke på streaming.

Verkar dock som jag mer eller mindre lyckats göra mig av med socialpissmedia, nu ska jag bara vänja mig av med Flashback…
2026-04-25, 05:30
Medlem
Symptms avatar
Jag använder bara TV apparater för att hålla på med video och glitchkonst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in