Citat:
Ursprungligen postat av
eschool
Han måste ha börjat rätt så ung med tanke på han inte var så gammal. Vet du vilka han arbetade åt eller?
Ja han började ung, men inte ovanligt ung för att bedriva den typen av verksamhet. Ingen aning vilka eller vem han jobbade med eller för.
Infon jag skrev i mitt första inlägg är allt av värde jag har att komma med angående vem ”fastcandy” var, kände inte honom på det viset men han hängde ett tag mycket i området jag bodde i så man snappade ju upp vad han sysslade med, och då killen inte var otrevlig eller våldsam utan business orienterad typ av säljare så sa man ju ändå hej till killen då och då trots att man visste vad hans yrke var. Just det faktumet, att han var mer affärs än gangster inriktad är det som gör mig förvånad över hans mord. Sen hur han var bakom stängda dörrar eller vad som pågick i hans personliga liv är inget jag vet eller kan spekulera i.
Intressant att notera är mordplatsen, Adolfsberg, att jag tror Mateo var relativt nyinflyttad i det området samt vilken liga som styrt det området de senaste decenniet. Folk där verkar ha problem med att vissa driftar mer effektivt än andra i Helsingborg, avundsjukan kan vara stark. Ska bli intressant att läsa när detta börjar nystats upp vad som skett här.