2026-04-21, 23:16
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eschool
Han måste ha börjat rätt så ung med tanke på han inte var så gammal. Vet du vilka han arbetade åt eller?

Ja han började ung, men inte ovanligt ung för att bedriva den typen av verksamhet. Ingen aning vilka eller vem han jobbade med eller för.

Infon jag skrev i mitt första inlägg är allt av värde jag har att komma med angående vem ”fastcandy” var, kände inte honom på det viset men han hängde ett tag mycket i området jag bodde i så man snappade ju upp vad han sysslade med, och då killen inte var otrevlig eller våldsam utan business orienterad typ av säljare så sa man ju ändå hej till killen då och då trots att man visste vad hans yrke var. Just det faktumet, att han var mer affärs än gangster inriktad är det som gör mig förvånad över hans mord. Sen hur han var bakom stängda dörrar eller vad som pågick i hans personliga liv är inget jag vet eller kan spekulera i.

Intressant att notera är mordplatsen, Adolfsberg, att jag tror Mateo var relativt nyinflyttad i det området samt vilken liga som styrt det området de senaste decenniet. Folk där verkar ha problem med att vissa driftar mer effektivt än andra i Helsingborg, avundsjukan kan vara stark. Ska bli intressant att läsa när detta börjar nystats upp vad som skett här.
Senast redigerad av mr.aids 2026-04-21 kl. 23:20.
Citera
2026-04-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00.01.30
De senaste ryktet är att det finns någon tjej som är en av dem som ”alla är rädda för”
Vill du verkligen veta om dem som ligger högst upp i näringskedjan i hbg ska du läsa denna tråden (FB) Fem helsingborgare gripna i en samordnad gryningsräd (2024-01-23)
Citera
2026-04-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappapappap
Samma personer som nämnts tidigare i tråden

Menar du dem som artikeln om misshandeln handlar om?
Citera
2026-04-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Stämmer. Han var relativt driftig under rätt så många år, ingen mega spelare men relativt stor på hbgs marknad. Fick alltid vibben att han var en reko kille som inte knarkade för mycket eller bröt mot ”gatureglerna”.

Var det inte ägaren till sidan som blev skjuten i sin bil med?
Citera
2026-04-23, 18:11
Medlem
Citat:
Han måste ha börjat rätt så ung med tanke på han inte var så gammal. Vet du vilka han arbetade åt eller?
Tjugo bast och figurerar redan i sju stycken förundersökningsprotokoll. Han borde ha varit bakom lås och bom vid det här laget.

Det borde väl stå någonting i dessa förundersökningar angående sina kumpaner?
Citera
2026-04-24, 01:51
Medlem
Detta lär förbli olöst. En langare som är skjuten lär polisen inte lägga resurser på... Motiv är troligtvis knarkrevir.

Hittade en bättre bild på GM:
https://fmimages.net/wp-content/uploads/2026/04/mateo-llupi.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Hamadow
Vill du verkligen veta om dem som ligger högst upp i näringskedjan i hbg ska du läsa denna tråden (FB) Fem helsingborgare gripna i en samordnad gryningsräd (2024-01-23)

Du kanske kan ju berätta om du vet, så slipper vi läsa igenom flera hundra inlägg…
Citera
2026-05-03, 17:52
Medlem
Inget motiv som kommit fram? Varför ville någon döda en obetydlig becknare? Vem jobbade han åt????
Citera
2026-05-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappdinfru
Nån som vet nåt om vilken färg skåpbilen hade o lite info om de?

Svar Svart skåpbil finns regnr
Citera
2026-05-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Den enda som är ute är Karim och mycket tveksamt om han ens är kvar i Sverige. Det finns inte ett spår efter honom det senaste året.
Amin sitter tills i november -26 (tidigast) och Sami-Reda till 2030.

Karam? Karim? Åstorp/Helsingborg
Amin Åstorp bosatt Helsingborg är ute
Citera
2026-05-05, 10:59
Medlem
Citat:
Te Apelsin
Ek wallen
ta bort LLEN

Tea Ekwa
Begin Te take A next take away LLEN so Ekwa
Citera
2026-05-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappdinfru
Såg en skåpbil igår 4-5 min efter midnatt köra långsamt in på min parkering och kort därefter en vanlig person bil. Skåpbilen stod utanför en port där polis brukar hälsa på då o då. Mannen är själv i bilen men öppnar dörren till passagerarsätet (troligen för att vänta in offer som kommer från det hållet in på parkeringen därefter pang pang. Skåpbilen står stilla och föraren kollar mot porten och vänder inte blicken under sina 15 minuter på plats.

När han väl kör iväg så är personbilen kvar parkerad och kör tomgång i 3 timmar till tills den lämnar. Fick inte reget på skåpbilen men personbilen var reggad på en person i Malmö med domar som nyligen flyttat från hbg ( vet att det nyss kommit ut en artikel att en skåpbil inte hade med saken att göra men det tror jag inte ett dugg på då vittnet hörde av sig till hd direkt efter mordet och insåg kanske att det inte var så smart och ändrade sitt vittnesmål när polisen förhörde) och fråga inte var jag såg detta kommer inte svara men kan säga att det inte är långt från mordplatsen

Denna svarta skåpbil cirkulerade utanför akuten ner mot återvändsgränd parkerad maximalt 3 min vänder kör riktning förbi akut entré rullgång sakta men säkert stannar bilwn 100m står 3 personer grabbar snackis lallis 2 snut bilar kommer rödljusen i korsningen mot akuten frågan är att den skåpbilen garanterat hade något med detta och göra med tanke på jag såg inte me 2 ögon utan 4 personen i skåpbilen snackis me 3 Arabic, Somalish svartklädda huvtröjor 2e person hade svart maskerad ' rånluva" dölja mashara riktiga fasad. Kl 01.15 befann jag mig på aakuten kört en bror 3-4 tim lämnade akuten 05.15
4 polisbilar, hundpatruller polis insatsstyrkan 10 snutar utanför akuten entré avspärrat tillägga även e svart BMW E36 63 , ljusgrå audi cirkulerade springpojkar kom från höger och vänster ner mot gångstigen nax 150 grabbarna röster hörs 2 av dessa springisar möter jag 4 gg går fram och tillbaka efter hördes ett sji helvetes varning rop skrik " kds kod hör namnet Aminr k@r@mNasse "Saber "
Citera
2026-05-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammed95alzuriey
Tea Ekwa
Begin Te take A next take away LLEN so Ekwa
Tea Ekwall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto