På väldigt strategisk sikt kan man tro att biomedicin, Big Pharma, antiövervikt, anticancer, vacciner, säkrare painkillers, detoxifieringsmedicin... skulle kunna bli nästa stora (post-AI) finansiella boom. En åldrande västerländsk-kinesisk befolkning och fler krigsskadade samt en allt större världsbefolkning med vällevnadssjukdomar kommer hursomhelst skapa lönsamma marknader under 2030-talet. Även veterinärmedicinen borde öka. Dessutom blir kvinnorna allt större del av konsumtionsekonomin - en grupp som statistiskt köper mer läkemedelsprodukter.
__________________
Senast redigerad av pn222jw 2026-04-21 kl. 09:45.