Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Stockholm är väl franchise?
Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll. Det verkar vara ganska många som är, centrala Hard Rock listar samtliga.
Forbes gör en vänlig intervju med dem:
https://www.forbes.com/sites/ramseyqubein/2021/05/23/how-hard-rock-hotels-and-cafes-get-their-rock-and-roll-memorabilia/
Däremot finns en del frågetecken på forum o s v. vad gäller en del känd memorabilia (en gitarr som påståtts varit Kurt Cobains, samt en jacka som varit med Michael Jacksons men som enligt hans självbiografi ska ha begravts med ett cancersjukt barn).
Det är fullt möjligt att Hard Rock runt om i världen har haft väldigt lösa boliner. Minns jag var på en i Alanya på 90-talet jag tvivlar på ens hade licens. Bangkok likaså. Det är fullt möjligt att för 20 år sedan hade man en betydligt mer lössläppt policy vad som fick sättas upp, och också hur det efterföljdes. Jag kan t o m tänka mig att det funnits replikor av äkta artefakter som Hard Rock faktiskt har, men som sedan kopierats.
Jag tror dock att ju mer folk blir medvetna om saker och ting, internet spelar stor roll här förstås, så har säkerligen kraven skärpts. Jag har inte varit på den nya i Stockholm, och minns ärligt talat inte vad de hade för grejor på väggarna, men det låter märkligt om man nu har ett halsband från Jimi Hendrix om man en gång hävdat man haft hans gitarr.