2012-08-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-laff
absolut inte värt priset. sist jag var där var det torr mat och tråkig stämning.
skulle hellre köra på tgi fridays vid kungsträdgården.
Sämsta rådet du kan ge, jobbar du där eller? Besök inte TGI Fridays, turistfälla så det skriker om det! Ätit både på TGI och Hardrock, gillar hardrock mer men båda ställena har inte direkt prisvärda burgare... Satsa på deras cocktails istället.. awesomeee
Citera
2012-08-16, 19:48
Medlem
RedXs avatar
Jag har aldrig ätit på ett sämre HRC än det i Stockholm. Det finns massvis med ställen som är solklart bättre (Drubas listade några av dem).

Utöver den halvtaskiga maten är läget ganska risigt (för en turist) såvida du inte har hotell vid Odenplan.
Citera
2012-08-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpanskumpan
Sämsta rådet du kan ge, jobbar du där eller? Besök inte TGI Fridays, turistfälla så det skriker om det! Ätit både på TGI och Hardrock, gillar hardrock mer men båda ställena har inte direkt prisvärda burgare... Satsa på deras cocktails istället.. awesomeee

Antar vi har olika erfarenheter av ställena. Har alltid fått bra service/mat på TGI men självklart, kan ju haft tur. För frågan om hardrock så kvarstår mitt omdömme.
Citera
2012-08-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Jag är en ganska frekvent besökare av burgarhak i Stockholm och jag tror jag varit på de flesta. Hard Rock Cafe, Ruby Bar, AG:s, American Burger, Texas Longhorn, Flippin Burger, Ruby Bar, Jimmys Steakhouse, Harry B James, Pubologi och en hel drös andra.

Jag brukar ofta vara diplomatisk och ödmjuk inför det faktum att människor har olika åsikter. Men att råda någon Burgar-älskare att gå till Fridays, känns snudd på kriminellt

Flippin Burger har de godaste burgarna. Dock är det inget ställe där du sitter i lugn och ro och äta en burgare, plus att du kan få köa en timme eller två om du har oflyt.

Så jag får nog hålla med Harkeleight - AG:s eller Pubologi är bra alternativ .

Uppenbarligen bör man ta ditt omdömme på mer allvar än mitt då du verkar ha större erfarenhet av andra ställen. Som sagt, jag går hellre på TGI än hardrock, betyder dock inte att det inte finns bättre ställen i sthlm .

Härliga tips du gav, ska helt klart ta mig förbi dem någon dag.
Citera
2012-08-19, 03:55
Medlem
Teddehs avatar
Du får samma hamburgare på mcdonalds, om du går till hardrock så betalar du för själva "upplevelsen" för krubbet suger kuk

EDIT: AG's burgare är grymma, riktigt, riktigt jävla grymma. Håller även väldigt hög nivå på andra sätt än smak, dom jobbar mycket med att hålla det i kylt medans man jobbar med dom.
Citera
2026-04-19, 14:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Ny lokal nu på Vasagatan, ett totalt nedköp, lågt i tak och inredning som en gammal Winpy.
Den förra lokalen som ursprungligen var Restaurang Metropol var väldigt pampig ich imponerande jämför med den lokal de har nu som tills nyss huste Jensens Böffhus.

Ett fullständigt anonymt 70-talshus.
Antar att de inte hade råd att hyra på Sveavägen längre. Totalt själlöst, tidigare kompenserade lokalen för den medelmåttiga maten.

Kan ju tillågga att all rockmemorabilia på Hard Rock Cafe i Stockholm är fejk.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-04-19 kl. 14:40.
Citera
2026-04-19, 19:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ny lokal nu på Vasagatan, ett totalt nedköp, lågt i tak och inredning som en gammal Winpy.
Den förra lokalen som ursprungligen var Restaurang Metropol var väldigt pampig ich imponerande jämför med den lokal de har nu som tills nyss huste Jensens Böffhus.

Ett fullständigt anonymt 70-talshus.
Antar att de inte hade råd att hyra på Sveavägen längre. Totalt själlöst, tidigare kompenserade lokalen för den medelmåttiga maten.

Har ju öppnat lite krogar i krokarna, de får väl hoppas att de kan leva på gäster som inte fick plats på de andra ställena, som The meat t.ex.

Har för övrigt bara ätit en gång på HRC, fick en servitör som bara pratade engelska. Nej, det var inget ställe för mig.
Citera
2026-05-17, 12:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nu är det nog 20 år sen jag var där, men vad har de för memoribilia ens? Svårt att tro allt är fejk då kedjan generellt verkar samla på sig allt möjligt skräp som omöjligen kan vara rimligt att fejka (har sett Vinnie Vincents byxor på Hard Rock i MS t ex)
Citera
2026-05-17, 13:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nu är det nog 20 år sen jag var där, men vad har de för memoribilia ens? Svårt att tro allt är fejk då kedjan generellt verkar samla på sig allt möjligt skräp som omöjligen kan vara rimligt att fejka (har sett Vinnie Vincents byxor på Hard Rock i MS t ex)

Hendrix vita elgitarr till exempel och Beatles skivkontrakt.

Det var en storsamlare av rockmemorabilia som meddelade mig att ingenting som fanns på Hard Rock Cafe i Stockholm var äkta memorabilia.
Citera
2026-05-17, 14:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Hendrix vita elgitarr till exempel och Beatles skivkontrakt.

Det var en storsamlare av rockmemorabilia som meddelade mig att ingenting som fanns på Hard Rock Cafe i Stockholm var äkta memorabilia.
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Rocks Websida
MEMORABILIA

Stockholm har en rik historia som en global "hitfabrik", och vår memorabilia återspeglar både lokal stolthet och internationell superstjärnstatus. Höjdpunkter i vår samling i världsklass inkluderar:

ABBA: En hyllning till Sveriges största popexport, med Agnetha Fältskogs lila fuskpälskappa och en signerad utgåva av ABBA: The Album.

Europe: En nostalgisk hemkomst med minnessaker som användes i deras video till "Rock the Night" från 1986, som ursprungligen spelades in på Hard Rock Cafe i Stockholm!

Jimi Hendrix: Ett fantastiskt guldfärgat halsband med medaljonger som burits av gitarrguden själv.

Däremot kan du köpa Jimi Hendrix vita gitarr signature från Fender via Hard Rock
https://shop.hardrock.com/fender-collection/fender-jimi-hendrix-stratocaster-guitar/0886676280652.html?srsltid=AfmBOoqW2ywDcjQ0c1yLgf0 kzTFSlviKzJ8MP_v149_o93Jzs65TnlK3

Kan vara en sån de har på väggen.

Hard Rock New York har auktionerat bort ettr Beatlesdkivkontrakt f ö, har aldrig sett ett sånt i Sthlm men de har haft annan turnerande memorabilia..
Senast redigerad av grungewhore 2026-05-17 kl. 14:44.
Citera
2026-05-17, 21:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Däremot kan du köpa Jimi Hendrix vita gitarr signature från Fender via Hard Rock
https://shop.hardrock.com/fender-collection/fender-jimi-hendrix-stratocaster-guitar/0886676280652.html?srsltid=AfmBOoqW2ywDcjQ0c1yLgf0 kzTFSlviKzJ8MP_v149_o93Jzs65TnlK3

Kan vara en sån de har på väggen.

Hard Rock New York har auktionerat bort ettr Beatlesdkivkontrakt f ö, har aldrig sett ett sånt i Sthlm men de har haft annan turnerande memorabilia..

Stockholm är väl franchise?
Citera
2026-05-17, 21:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Stockholm är väl franchise?
Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll. Det verkar vara ganska många som är, centrala Hard Rock listar samtliga.

Forbes gör en vänlig intervju med dem:
https://www.forbes.com/sites/ramseyqubein/2021/05/23/how-hard-rock-hotels-and-cafes-get-their-rock-and-roll-memorabilia/

Däremot finns en del frågetecken på forum o s v. vad gäller en del känd memorabilia (en gitarr som påståtts varit Kurt Cobains, samt en jacka som varit med Michael Jacksons men som enligt hans självbiografi ska ha begravts med ett cancersjukt barn).

Det är fullt möjligt att Hard Rock runt om i världen har haft väldigt lösa boliner. Minns jag var på en i Alanya på 90-talet jag tvivlar på ens hade licens. Bangkok likaså. Det är fullt möjligt att för 20 år sedan hade man en betydligt mer lössläppt policy vad som fick sättas upp, och också hur det efterföljdes. Jag kan t o m tänka mig att det funnits replikor av äkta artefakter som Hard Rock faktiskt har, men som sedan kopierats.

Jag tror dock att ju mer folk blir medvetna om saker och ting, internet spelar stor roll här förstås, så har säkerligen kraven skärpts. Jag har inte varit på den nya i Stockholm, och minns ärligt talat inte vad de hade för grejor på väggarna, men det låter märkligt om man nu har ett halsband från Jimi Hendrix om man en gång hävdat man haft hans gitarr.
Senast redigerad av grungewhore 2026-05-17 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in