Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Alltså jag försöker verkligen förstå hypen kring detta tråkprogram!?…det är bokstavligen en kamera i en skog där inget händer i flera timmar? En fågel dyker upp kul?
Vi har hela bibliotek av naturprogram på Discovery Channel och Nature med faktiska händelser, rovdjur, drama osv – men nej, vi väljer att stirra på en tom skog och hoppas att en älg eventuellt promenerar förbi.
Är det här underhållning eller bara kollektiv väntan på… ingenting?
Känns lite som att folk tittar bara för att alla andra gör det. Helt stört att de är så populärt.. gav de en chans ett tag men de var ju tamefan de tråkigaste programmet på länge. Vad är de för flum svenskar kollar på!? Varför inte bara gå ut i skogen ni lär ju uppleva betydligt mer på promenad än sitta å stirra på de där.!?
Det är väl grejen med det, att inget direkt händer. Så är det väl med all "slow TV".
Det är ju för att sänka tempot och slippa handling som de finns.
Själv har jag inte tittat förens i år, har slagit på det någon gång tidigare men tänkt ungefär som du.
Men nu har jag haft det på "i bakgrunden" hela helgen under tiden jag varit inomhus, och jag tycker det är ganska rogivande. Alltså haft den på när jag gjort annat, typ läst en bok osv. Ganska behagligt. Och förvånansvärt mkt älg såg man på en dag