Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
Jag tycker också att det vore jättebra med en liten kort förklarande text vid speciella tillfällen. I början hade de ju det, där det exempelvis stod att "renflocken i bild tillhör den samebyn och är på väg till..", och det störde inte.
Ibland ser man eller hör en fågel och undrar vad det är, kanske en gluttsnäppa, och då kunde det kanske stå var den övervintrar eller så, men jag förstår om många upplever det störande. Kanske är det svårare nu när programmet även sänds i andra länder? Tydligen är det inte bara vi och tyskarna som gillar programmet, utan även amerikaner, indier och nyzeeländare.

I detta fallet när djuret (bävern?) småjoggade över isen följde kameran med under flertalet minuter.
Om de i kontrollrummet visste vad det var så kan det inte störa med att lägga upp en liten skylt med vad det är som rör sig. Ingen som visste vad det var för djur har skrivit här, förmodligen kommer jag att få reda på det vid sammanfattningen som brukar visas på SVT efter att dessa veckor har gått och upphovsmännen är med.
Jag tänker en fågel/fågelläte låter sig inte filmas mer än några sekunder och de är det så klart svårt att få med info under tiden det visas/låter i bild.
Ps Personer i andra länder som tittar får väl ta det goda med det onda isf (kanske googla på det svenska namnet för att få det översatt). Ds
Tillägg: Nyfikenheten tog över, varit inne nu och kollat runt på Älgvandringen hemsida, det var en bäver som traskade över isen. Aldrig sett en bäver live på torra land (ej heller på is som det nu var frågan om) nu har jag gjort det.