Citat:
Ursprungligen postat av
13stryket
Jag säger inte att det måste vara hans mamma. Men ska man tro på det här brevet som skickades till nån kriminalreporter som arbetade med fallet så stod där att det var 2 personer varav den ena såg väldigt mycket upp till den andra. detta i mina ögon är JJ som då ser väldigt mycket upp till GM2, vad jag har förstått så har har inte haft nån vänner och lite av en ensam varg om man lyssnar på gamla skolkamrater som pratat ut i expressen och aftonbladet. så kan inte se nån annan möjlighet att det är en familjemedlem
Vi vet i nuläget i stort sett ingenting om hans tid i Härnösand och vilka människor han kan ha kommit i kontakt med. Av detaljerna från skolkamraterna framgår det att han kunde bli betydligt mer öppen på tu man hand. Något som tyder på att han inte var helt sluten.
Sen undrar jag vilken status det här anonyma brevet har hos utredningen idag? Åtminstone för mig framstår det som extremt långsökt att man slaktar två människor med yxa pga att man inte kommer överens i en affär. ”Gubbtjyven försöker pruta. Nu ska han få smaka på yxan!”
Jag kan ha fel eftersom jag vet lika litet som alla andra men för mig framstår dådet som ett typiskt uttryck för drogrusets känslokalla raseri.
Inte tror jag heller på några villospår. I ena stunden ett okontrollerbart raseri. I nästa ett iskallt beräknande. Det går inte riktigt ihop.