Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-12, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
I valet den 12:e April 2026 så står den EU-skeptiske och pro-ryske statsministern Viktor Orbán mot den konservativa EU-vänlige Péter Magyar.

Vem vinner?

Inte kvalificerad att tro något.

Hoppas på EU-vänlige Péter Magyar.

Kommer följa valet ikväll via SVT och sociala media.
2026-04-12, 16:02
Medlem
YP4XQs avatar
Borde varit fyra svar baserat på två frågor. Vem man VILL ska vinna som det är nu samt vem man TROR kommer vinna.
2026-04-12, 16:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det här handlar inte om Ukrainakriget. Ryssland är vad man än tycker om dem en stormakt och det är förståeligt att Orban vill ha en fredlig relation med dem.
Säger du det ryssvännen..,

Det enda den fete Orban tjatat om de sista månaderna är Ukraina...
Ryssland är ingen stormakt .
2026-04-12, 16:08
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Det här handlar inte om Ukrainakriget. Ryssland är vad man än tycker om dem en stormakt och det är förståeligt att Orban vill ha en fredlig relation med dem.

Pytsan! ryssland är en efterbliven bananrepublik på Somalisk nivå.

Givet förutsättningarna (geografi, naturresurser ochsåvidare) borde ju ryssland vara en riktig stormakt, men genom hundratals år av vanskötsel, tyranni och total inkompetens så har rysska ledare försuttit alla förutsättningar och kastat rysseländet allt djupare ner i utedasset...

Visst, att vara granne med ryssland är som att bo granne med en 2 meter lång förståndshandikappad våldsverkare som missbrukar metamfetamin... det är förståeligt om man inte vill reta upp honom, men eftersom han kan flippa ur närsomhelst så är undfallenhet ingen långsiktig strategi...
2026-04-12, 16:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Borde varit fyra svar baserat på två frågor. Vem man VILL ska vinna som det är nu samt vem man TROR kommer vinna.

Du kan bara rösta en gång ändå.
2026-04-12, 16:11
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du kan bara rösta en gång ändå.

J o men så här:

Vem tror du vinner valet?

Jag hoppas på Viktor Orbán
Jag hoppas på Péter Magyar
Jag tror Viktor Orbán
Jag tror Péter Magyar
Jag bryr mig inte
2026-04-12, 16:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
J o men så här:

Vem tror du vinner valet?

Jag hoppas på Viktor Orbán
Jag hoppas på Péter Magyar
Jag tror Viktor Orbán
Jag tror Péter Magyar
Jag bryr mig inte

Nä. Dåligt.
2026-04-12, 16:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men varför är Orban så fast besluten att bevara Ungern i det gamla Östeuropa?
Att vara en lydstat till ett annat Europeiskt U-land, Ryssland?

Är det bättre att vara en lydstat till EU? Att inte få bestämma själv om man vill släppa in en massa dysfunktionella araber och negrer i landet.
2026-04-12, 16:20
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men varför är Orban så fast besluten att bevara Ungern i det gamla Östeuropa?
Att vara en lydstat till ett annat Europeiskt U-land, Ryssland?

Orbáns ambition är att behålla Ungern i EU och odla relationer med exv. USA, utan att för den delen avsäga sig billig energiimport från Ryssland och de Centralasiatiska länderna. Ungern har t.ex. observatörsstatus inom Organization of Turkic States och har även goda relationer till Kina.

Detta säkrar landets framtid ekonomiskt när korrumperade EU-globalister som Ursula von der Leyen och Kaja Kallas ägnar hela sin vakna tid åt att cirkelrunka Zelenskyj och hans ukrainska oligarkvänner samt totalförstöra Europa demografiskt med tvångsimport av miljontals araber och negrer i någon obskyr form av sadomaschistiskt Kumbaya-mässande.
2026-04-12, 16:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Är det bättre att vara en lydstat till EU? Att inte få bestämma själv om man vill släppa in en massa dysfunktionella araber och negrer i landet.

Det är inte detta som Peter Magyar går på val med.

Ingen vill ha invandrare idag. Dom är bara sååååå ute!
2026-04-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om Ungern fortfarande är en rättsstat återstår att se. Det beror på om putains stjärtgosse orban erkänner valresultatet...

Vad gäller korruption så ligger Unger som synes på plats 84 i "korruptionsligan".
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/

Inte speciellt bra, men långt bättre än länder som kan betecknas som korrumperade skurkstater, t.ex. kloaken ryssland under diktator putain, som återfinnes på plats 154...
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Vad tror DU är anledningen till kloaken rysslands plats 154 i korruptionsindex, EFTER följande länder:

Denmark, Finland, Singapore, New Zealand, Luxembourg, Norway, Switzerland, Sweden, Netherlands, Australia, Iceland, Ireland, Estonia, Uruguay, Canada, Germany, Hong Kong, Bhutan, Seychelles, Japan, United Kingdom, Belgium, Barbados, United Arab Emirates, Austria, France, Taiwan, Bahamas, United States, Israel, South Korea, Chile, Lithuania, Saint Vincent and the Grenadines, Cape Verde, Dominica, Slovenia, Latvia, Qatar, Saint Lucia, Saudi Arabia, Costa Rica, Botswana, Portugal, Rwanda, Cyprus, Czech Republic, Grenada, Spain, Fiji, Oman, Italy, Bahrain, Georgia, Poland, Mauritius, Malaysia, Vanuatu, Greece, Jordan, Namibia, Slovakia, Armenia, Croatia, Kuwait, Malta, Montenegro, Romania, Benin, Ivory Coast, São Tomé and Príncipe, Senegal, Jamaica, Kosovo, Timor-Leste, Bulgaria, China, Moldova, Solomon Islands, Albania, Ghana, Burkina Faso, Cuba, Hungary, South Africa, Tanzania, Trinidad and Tobago, Kazakhstan, North Macedonia, Suriname, Vietnam, Colombia, Guyana, Tunisia, Zambia, Gambia, India, Maldives, Argentina, Ethiopia, Indonesia, Lesotho, Morocco, Dominican Republic, Serbia, Ukraine, Algeria, Brazil, Malawi, Nepal, Niger, Thailand, Turkey, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Laos, Mongolia, Panama, Philippines, Sierra Leone, Angola, Ecuador, Kenya, Sri Lanka, Togo, Uzbekistan, Djibouti, Papua New Guinea, Peru, Egypt, El Salvador, Mauritania, Bolivia, Guinea, Eswatini, Gabon, Liberia, Mali, Pakistan, Cameroon, Iraq, Madagascar, Mexico, Nigeria, Uganda, Guatemala, Kyrgyzstan, Mozambique, Central African Republic, Paraguay, Bangladesh, Congo, Iran, Azerbaijan, Honduras, Lebanon.

Ser att du inte har den blekaste aningen hur dessa listor görs...

" Transparency International" evaluerar hur korruption UPPLEVS i det landet. Av vem? Nagra utvalda men strikt anonyma källor.

Och de nyttiga idioter citerar dessa clowner fortfarande.
2026-04-12, 16:29
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilagos
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/hungary-elections-2026-live-updates-victor-orban-results-b2955998.html?utm_source=chatgpt.com

Det kan vara bra

Är väl mer en trovärdig ungersk källa som är intressant inte en independent rek från chatgpt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in