2026-04-12, 15:56
Medlem
BLYs avatar
Hej!
Jag pendlar till jobbet med tåg och är i behov av en ny ryggsäck.

Ryggsäcken ska rymma:
*Dator
*Några böcker/tidningar
*Övrigt smått och gott, likt pennor, datormus, laddare, övrig teknik.
*Matlåda
*Gärna utvändiga fack för litet paraply och vattenflaska

I dagsläget har jag en Fjällräven Räven 28 som jag trodde skulle vara perfekt för uppdraget. Den har flera bra fack, men varje fack är ganska trångt vilket gör att man måste pressa ner prylarna. Detta gäller framförallt matlådan som ibland är svår att ens få ner.

Räven bygger väldigt mycket på djupet och det känns som att man hade kunnat utnyttja höjden mycket mer effektivt.

Jag tror det bästa vore en ryggsäck med separat fack för matlådan. Då skulle man kunna ha ett fack för dator/böcker, ett för "övrigt" och ett ett för matlådan.

Jag tänker mig ett fack i botten som vissa väskor har för skoförvaring.

Några förslag?
Senast redigerad av BLY 2026-04-12 kl. 16:22.
Citera
2026-04-12, 16:04
Medlem
Levis.
Citera
2026-04-13, 06:57
Medlem
Jag har en Samsonite som varit perfekt för mig. Fack för 13” laptop samt 13” iPad, bra fickor inuti, bra kvalitetskänsla överlag och den känns bara rätt. Rejält vädertålig med lämplig vaddering för elektroniken.

Värt att se om du hittar något: https://www.samsonite.se/
Citera
2026-04-13, 07:48
Medlem
Mr.Wolfs avatar
5.11 Rush 24
Citera
2026-04-13, 13:12
Medlem
Noetlovskijs avatar
Har varit nöjd med alla mina väskor från Cavalet.

Det denna inte har är ett separat fack för matlåda. Inuti stora facket finns små fack som håller t.ex en termos/vattenflaska eller litet paraply.

https://www.cavalet.se/collections/klippan-datorvaska/products/klippan-backpack
Citera
2026-04-19, 13:17
Medlem
godboys avatar
Jag köpte en Osprey på Naturkompaniet för ett tag sen. Ett tips är att åk dit och titta vad de har. Det är värt att lägga lite pengar på en ryggsäck som man använder varje dag. Den jag har är rätt stor, vet inte antalet liter, men det har massor av olika fack och sen finns fack i facken. Den funkar även om man ska på weekendresa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in