2026-04-07, 23:32
Medlem
Jag älskar mitt ex. Hon vet inte inte om detta. Jag är beredd att förändra mitt liv för henne. Skaffa barn, gifta mig, flytta ihop, bilda familj. Precis allt.

Berättar jag det här för henne och riskerar lycka och en fin framtid? Eller om hon inte vill samma som jag, förlorar jag henne för alltid?

Hjälp mig, erfarenheter? Hur hade ni gjort?
Citera
2026-04-07, 23:39
Medlem
triptykens avatar
Hur länge sen var det ni gjorde slut? För det låter som om du har en rejäl hangup på henne fortfarande.

Det blir nästan aldrig bra att försöka bli ihop igen och att försöka köpslå med nån för att få tillbaka dom är inte en bra taktik.
Mitt tips är att snacka med kompisar, ta några öl, försöka fokusera på annat och snart kommer du inte ha dom här tankarna om ditt ex. Det är ok att känna sig ledsen, liten, arg, frustrerad och allt däremellan så känn så mycket du orkar. Men snacka med polare om hur du tänker och lyssna på vad dom säger.
Citera
2026-04-07, 23:40
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullig222
Jag älskar mitt ex. Hon vet inte inte om detta. Jag är beredd att förändra mitt liv för henne. Skaffa barn, gifta mig, flytta ihop, bilda familj. Precis allt.

Berättar jag det här för henne och riskerar lycka och en fin framtid? Eller om hon inte vill samma som jag, förlorar jag henne för alltid?

Hört talas om kommunikation?

Berätta för henne hur du känner och lyssna på hennes svar.

Hur svårt kan det vara?
Citera
2026-04-08, 00:04
Medlem
frdks avatar
Citat:

väldigt bra sätt att skrämma skiten ur henne..
Citera
2026-04-08, 00:12
Medlem
DylanRieders avatar
Ställ dig en bit bort från henne -- reflektera. There you go.
Citera
2026-04-08, 00:25
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Att döma av alla dina startade trådar här på FB så verkar du rejält vilsen.
Prata med din psykdoktor istället.
Citera
2026-04-08, 02:09
Medlem
Citat:

Glöm henne. Du är vek och ser väldigt desperat ut.

Att ändra något kommer bara framställa dig som ännu mer desperat, patetisk och needy. Helt totalt jävla avtändande för kvinnor.

Gå vidare och glöm henne för resten av ditt liv din tönt.
Senast redigerad av Kappvandaren 2026-04-08 kl. 02:12.
Citera
2026-04-08, 03:21
Medlem
Är detta samma tjej som du har skrivit om, eller någon annan?
Du har tappat intresset för henne, uttråkad. Och att hon är "jävla CP" och "gnällig av natur".

Skrev du det i ren desperation för att du blev dumpad? Hon hade ju sagt "Du är inte mannen jag vill leva ihop med längre, jag drar".

Om det är samma tjej så lär det nog inte bli något mer. Med tanke på hur du skriver verkar du vara väldigt ung. Vilken vuxen person skriver "jävla CP".

"CP är en funktionsnedsättning som beror på någon form av hjärnskada. Man får skadan innan två års ålder, och den påverkar hur man kan röra sig".
Senast redigerad av Newton555 2026-04-08 kl. 03:27.
Citera
2026-04-08, 03:21
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Jag är beredd att förändra mitt liv för henne. Skaffa barn, gifta mig, flytta ihop, bilda familj. Precis allt.
Är du av svettig arbetarklass eller höginkomsttagare? Är du vältränad eller överviktig?
Citera
2026-04-08, 06:36
Medlem
One2Manys avatar
Hon har redan dumpat dig, och du kommer inte förändra shit om du mot all förmodan får tillbaka henne. Du kanske gör en ansträgning de första veckorna innan du glider tillbaka i dina bekväma gamla hjulspår. Du kommer inte kunna förändra din personlighet på några veckor, du är och förblir ett toxiskt rövhål.
Citera
2026-04-08, 08:45
Medlem
CC75s avatar
Du behöver gå vidare TS. Du behöver inse att det är inte henne du saknar utan du är rädd för att vara och förbli ensam. Du är rädd för att aldrig hitta någon annan. Du behöver växa som människa, börja arbeta med dig själv. Du ska inte vara i en relation med någon så som du är.

// CC
Citera
2026-04-08, 09:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det fetade tycks vara den Freudian slip som förklarar varför hon är ditt ex. Låt mig gissa, du var inte redo för att binda dig, och nu får du inte ligga på dejtingapparna och tänker att det är kört ändå och dags att växa upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in