Ja, hej igen Flashbackare!

Skriver här istället.
Vilka erfarenheter har ni av organisationsformen SYNDIKAT? Det undrar jag.
Syndikat är slappare än ett företag men
mer handlingskraftigt än en intressegrupp. I den mixen skulle jag stortrivas, upplever jag erfarenhetsmässigt utan att behöva bära ett för stort ansvar.
Jag undrar om det finns lagliga syndikat att gå in i för att tjäna in/vinna pengar i Storstockholm och få vänner på vägen. Det finns en rad lyckade syndikat historiskt men det är längesedan nu. Ofta handlar syndikaten om att vinna
trav/lotto eller
äga en massa mark och
fastigheter och
naturtillgångar. Man går ihop, slår sina påsar samman för den goda sakens skull men också för oss själva. Syndikat, var det ja.

Det kan vara flera företag som går ihop. Jag vill gå ihop.
Poängen med att ha ett syndikat är att många är med och bidrar och skapar en större kaka att dela på. Det går också att få igenom sin vilja på ett samhälleligt plan eftersom vi i syndikatet kan utöva utpressning och dominera fältet. Är vi många i syndikatet kan vi köpa upp mark och transporter och därigenom hjälpa oss själva ur fattigdom och flytta fram våra respektive positioner tillsammans.
Jag är öppen för att gå in i syndikat oavsett fält så länge det är lagligt. Hit me up! Det är inte menat som en invit.

Det ska inte ta upp arbetstid. Bara kvällar och helger.