Citat:
Ursprungligen postat av
Helgonets
Nä precis så tänker jag med.
Ber om utsäkt för lång text!
Jag kanske har dåligt minne men sa de i podden vilken tid som "Kitcat" skrev till Lowe på Snapchat?
"Kitcat" kanske var en (kvinnlig) kompis. Eller möjligen nån kontakt som han köpte sex eller droger av (i så fall kan det ha varit en man som valt ett kvinnligt alias för att vara anonym). Tyckte att det personen skrev lät ganska "vänskapligt" men det kan förstås ha varit en artighetsfras också. Och det är väl inte helt omöjligt att en kille kan ha "Kitcat" som smeknamn. Folk kan ju kallas för vadsomhelst.
Jag tänker att om "Kitcat" på Snapchat var samma person som Lowe hade sex med så låter det som om han hade ganska bra "flyt". Första dagen i Bangkok - checkar in på lyxhotell, träffar sin nätflört och går på trevliga barer, har sex på hotellrummet och sen hör personen av sig med ett gulligt meddelande och frågar om han har sovit gott. Så varför skulle han då begå självmord? Och varför svarade han inte på meddelandet (om han nu läste det?)? I så fall låter det mer troligt att personen som Lowe hade sex med kanske inte var den han utgett sig för att vara. Kanske var han (om vi säger att det var en kille) dubbelt så gammal som han sagt och såg inte alls ut som på bilderna, kanske gift och hade barn osv. Kanske betedde han sig illa på nåt sätt. Lowe kanske blev utsatt för övergrepp. Eller så drog personen bara efter att de haft sex (och kanske upptäckte Lowe att personen tagit hans pengar eller nån klocka eller liknande). Kanske lovade han att komma tillbaka och bjuda ut Lowe på middag men gjorde inte det. Eller också tog Lowe på sig kostym för att äta på hotellets restaurang, för att i alla fall få i sig mat, eller för att dränka sina sorger i sprit. Och sen på natten så kände han sig ensam och övergiven och kanske "smutsig" och utnyttjad. Och därför hoppade han. Allt började fantastiskt och slutade med platt fall. Från himmel till helvete.
En fundering som folk här troligen kommer att skratta åt (och kanske tycka att jag är dum i huvudet)... Men på lyxiga hotell i Asien kan det väl vara så att städpersonal går in i rummet flera gånger om dagen och "städar" genom att typ ta bort överkastet inför natten och liksom "pysslar"? Jag bodde en gång på ett hotell i ett annat asiatiskt land och då gjorde personalen så. När jag kom in från balkongen sent en kväll så stod plötsligt en städerska och vek upp mitt täcke för att sängen skulle se "inbjudande" ut typ. Tänker att i så fall kan man kanske inte utesluta att nån städerska kan ha hittat kondomen (som Lowe kan ha använt ensam) och slängt den i papperskorgen och därför finns DNA från en annan person på den? Ja visst, städerskan hade kanske använt handskar i så fall men kanske var de slut eller så såg hen först inte att det var en kondom utan såg bara att det låg nåt "skräp" under sängen. Och kanske hade städerskan tömt papperskorgen om hen slängt en kondom där men hen kanske inte hann eller glömde. (Jag vet att Lowe hade låst inifrån med "låsvred" eller vad man säger men tidigare på dagen kanske han bara lät dörren gå igen eller så lämnade han rummet och glömde slänga kondomen.)
Sorry att det blev långt!