2026-03-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Googlar man "tallest five star hotell i Bangkok", så kommer Lowes hotell upp som nr 2. Kanske så valet av hotell skedde.

Men varför skulle han söka på just Bangkok? Om han nu hade velat ta självmord, hade inte en sökning som ”tallest building suicide” varit mer rimligt? Och då ser vi inte Lebua som första resultat.
Jag tror snarare att något annat lockade honom till Bangkok. Och jag tror det handlar om någon relation.
Citera
2026-03-30, 12:57
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgonets
Men varför skulle han söka på just Bangkok? Om han nu hade velat ta självmord, hade inte en sökning som ”tallest building suicide” varit mer rimligt? Och då ser vi inte Lebua som första resultat.
Jag tror snarare att något annat lockade honom till Bangkok. Och jag tror det handlar om någon relation.
Ja du, din teori är lika god som nån annan. Han har dock inte setts med nåt sällskap på hotellet. Ingen, förutom han själv, har setts gå in på rummet.

Han kanske har velat åkt till Thailand för att träffa någon och det kanske gick åt helvete. Att ta livet av sig för det är nog rätt långsökt.

Men jag har verkligen ingen aning, och det är mycket som är oklart och rent snurrigt.
Jag får verkligen inte ihop det. Tror dock att allt pekar på självmord.

Men vad som föregåtts därinnan, vilka beslut och tankar han hade, är höljt i dunkel.
Citera
2026-03-31, 02:45
Medlem
Citat:
Angående balkongräcket, så på bilderna från hotellet ser de oroväckande låga ut. Att de skulle vara 150cm förefaller helt osannolikt.
Att det räcket når till bröstet på en vuxen man, måste ju vara en ren lögn. Om han inte är dvärg.
Jag har varit förbi det hotellet och alla balkonger på utsidan ser likadana ut. Om det finns andra rum med högre räcken som vätter mot nåt annat håll kan jag inte svara på.
När jag såg hur räcket såg ut inifrån rummet var min första tanke att där ska man inte gå ut om man är på fyllan. Det var då jag fick en olycka i huvudet.

Jag har för mig att jag läste att föräldrarna inte kände igen kostymen. Konstigt ändå att en 21-åring har en kostym i Thailand.

Jag tror i slutändan att han valde hotellet utan att tänka på vare sig nattliv eller kostnad, för att han hade bestämt sig för att avsluta sitt liv.

Googlar man "tallest five star hotell i Bangkok", så kommer Lowes hotell upp som nr 2. Kanske så valet av hotell skedde.

Så jag tror på självmord.

Inte för att va sån, men är det nåt som finns i mängder i hela Thailand så är det just skräddare.

Ser inget konstigt alls med att nån väljer att köpa en kostym och testa den en kväll, just i Thailand.

Har inte koll på vilken sorts kostym han hade, men exempelvis en linnekostym passar väl perfekt i varmt väder?
Citera
2026-03-31, 08:07
Medlem
BananKlases avatar
[quote=Cooltrayne|94649641]
felpost
Senast redigerad av BananKlase 2026-03-31 kl. 08:15.
Citera
2026-03-31, 08:10
Medlem
BananKlases avatar
[quote=BananKlase|94650168]
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Inte för att va sån, men är det nåt som finns i mängder i hela Thailand så är det just skräddare.

Ser inget konstigt alls med att nån väljer att köpa en kostym och testa den en kväll, just i Thailand.

Har inte koll på vilken sorts kostym han hade, men exempelvis en linnekostym passar väl perfekt i varmt väder?
[/Q

Nä, skräddare behöver man inte leta länge i efter i Bangkok.

Vad som förvirrar mig är:
En 21 åring åker första gången till Thailand ensam. Där tar han in på ett dyrt lyxhotell och köper sig en kostym.

Inget anmärkningsvärt i sig , men alla andra 21-åringar som åker till Bangkok skulle nog prioritera annorlunda.

Och, även en linne kostym är för varmt i Thailand.
Citera
2026-03-31, 09:13
Medlem
[quote=BananKlase|94650179]
Citat:

En 21 åring åker första gången till Thailand ensam. Där tar han in på ett dyrt lyxhotell och köper sig en kostym.

Inget anmärkningsvärt i sig , men alla andra 21-åringar som åker till Bangkok skulle nog prioritera annorlunda.

Håller inte med dig riktigt.

Dyrt lyxhotell i Thailand = Billigt medelklasshotell i Sverige.

Håller dock med om att en ”normal” 21-åring hellre hade hängt på andra i samma åldersgrupp. (Om man nu inte mår piss, vilket automatiskt gör att man gärna isolerar sig, typ på ett eget hotell)
Citera
2026-03-31, 10:08
Medlem
BananKlases avatar
[quote=Cooltrayne|94650429]
Citat:

Håller inte med dig riktigt.

Dyrt lyxhotell i Thailand = Billigt medelklasshotell i Sverige.

Håller dock med om att en ”normal” 21-åring hellre hade hängt på andra i samma åldersgrupp. (Om man nu inte mår piss, vilket automatiskt gör att man gärna isolerar sig, typ på ett eget hotell)
Nej jag håller inte med mig själv ibland, beroende på vilken synvinkel man ser på fallet.

Jag utgår ju ifrån självmord och då kan man agera irrationellt på grund av sitt sinnestillstånd. Och då kan det obegripliga bli begripligt.
Citera
2026-03-31, 16:32
Medlem
[quote=BananKlase|94650179]
Citat:

Inte hade han köpt en kostym? Den hade han sedan tidigare. Mamman säger ju själv i senaste avsnittet av spår att hon känner igen insidan av kostymen på en av bilderna. Hur skulle hon veta det om den inköptes i Thailand när hon inte ens visste att han åkte dit?
Citera
2026-03-31, 18:06
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar

Inte hade han köpt en kostym? Den hade han sedan tidigare. Mamman säger ju själv i senaste avsnittet av spår att hon känner igen insidan av kostymen på en av bilderna. Hur skulle hon veta det om den inköptes i Thailand när hon inte ens visste att han åkte dit?
Nej det verkar som om du har rätt i det. Jag har själv inte sett Spår.

Jag hade för mig att nån nämnde att föräldrarna inte kände igen kostymen. Och utgick från att då måste han ha köpt den.

Egentligen är det väl oväsentligt, men varför tar en 21-åring med sig en kostym till Thailand. Men det kanske finns en bra förklaring till det som inte jag kan klura ut.
Citera
2026-03-31, 18:10
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar

Här hittade jag det i TS första inlägg:

Kroppen som identifierades som Lowe stämmer inte i flera viktiga avseenden:
Längden på kroppen i obduktionsrapporten är 168 cm – Lowe var 175 cm
Kroppen beskrivs som ”chubby” – Lowe var vältränad
Uppgifter om hans tatuering (en smiley på låret) saknas helt i obduktionsrapporten
"Kläderna på kroppen (kostym) stämmer inte överens med de vi vet att han ägde"
Citera
2026-03-31, 21:54
Medlem
Lyssnat på senaste avsnittet som rätat ut en del frågetecken. Det som ska bli intressant är ju konsolen, det fanns två DNA på den. Frågan är om båda är manliga. Det borde gå att se.
Min teori är att han kärat ner sig i en person i Bangkok (med omnejd). Planerat att träffa hen och därför inte deltagit på praktiken, det var då han kunde åka och träffa den här personen.
Väl där har de setts och kanske har personen dumpat honom eller ghostat honom och han har haft extrem hjärtesorg blandat med vadfangörjagnu eftersom han kastat bort pengar och studier på det. Har man någon gång mått riktigt dåligt och plötsligt får den hopplösa känslan när man bor ensam på våning 56 så gör man nog vad som helst för att bli av med ångesten.
Personen kanske inte ens vet att Lowe tog sitt liv då. Eller inte vill bli indragen i något
Citera
2026-03-31, 21:55
Medlem
Kondomen ska det stå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här