2026-03-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Endast en helt okunnig person uttalar sig som du gör. För om en minderårig person begår ett mord så renderar det antingen i sluten ungdomsvård eller fängelse, vilket numera blivit mer regel än undantag. Ett sådant fängelsestraff kan uppgå till 14 års fängelse. Så hur du kan påstå att ett mord av en minderårig inte får några konsekvenser är ju faktiskt helt otroligt...

Okunnig? Hmmm... ge ett exempel på en 13-15 åring som har fått 14 år för mord?
Anledningen varför vi har barn som skjuter är just pga låg straff.
Citera
2026-03-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
Okunnig? Hmmm... ge ett exempel på en 13-15 åring som har fått 14 år för mord?
Anledningen varför vi har barn som skjuter är just pga låg straff.

Nej dessa barn skiter i straffen man har inte utvecklat konsekvenstänk i den åldern tyvärr

Anledningen för att vi har dessa problem är f ör att barn passas av skärmar medan deras föräldrar och vuxna runtomkring är självupptagna i sig själv
Citera
2026-03-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Klart hon fattar måste ha grov ångest när drogerna går ur kroppen.

Min tro är att tjejen är en av alla som nu hotats av utvisning. Och gjort detta för att slippa skickas till ett skitland hon inte känner sej hemma i.
Citera
2026-03-28, 10:44
Avslutad
modus operandi från den kurdiska röven att gå på anhöriga oavsett om det är en pojke eller familjepappa när de inte kan få tag på deras måltavla. Många kommer fira när han blir skjuten som en hund eller sitter på livstid likt alla hans kompisar.
Citera
2026-03-28, 10:50
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g11
vet att de går o få lägre straff om man e kronvittne o hjälper till i andra fall men inte i målet man e misstänkt
Jo, man kan under vissa omständigheter få strafflindring som det heter, om man tillhandahåller viktiga uppgifter som bidrar till uppklarande av annan brottslighet. Det berättar man numera för alla som delges misstanke om allvarligt brott, när de informeras om sina rättigheter som misstänkt. I praktiken betyder det säkert att det oftast avser brottslighet som är kopplad till ens eget fall.
Citera
2026-03-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Är med i någon sån där knarkgrupp och såg igår annons i stil med:

"Vi söker unga arbetare i Örebro, Malmö, Stockholm, Göteborg, Norrköping medmera.

Vi bjuder på transport, femstjärnigt hotell, gratis knark och horor! Rekryterare Sverige 30-50k
Rekryterare utomlands 30-150k
Utförare Sverige: 50-200k
Utförare utomlands: 500k-2m."

Dom lockar alltså unga in i misär med tilltalande annonser. Är ju helt omöjligt för polisen att hålla koll då det räcker med att en random unge i valfri stad ser en sån här annons och blir lockad. Tycker polisen jobbar på så gott dom kan respekt till dom kan inte vara ett lätt yrke många som blir utbrända av all misär gissar jag på. Sverige är kört för länge sen jag ska bli en lyxflykting och lämna kriget i Sverige och detta sjunkande skepp.

Dessa annonser finns på varje app där unga hänger. Och skapas nya konton hela tiden. När de väl har tagit kontakt med dessa personer finns det knappt någon återvändo. Det här är ingen intresseanmälan att tala om. Det är oerhört mycket påtryckningar och personer i varje led vill tjäna sina pengar. Totalt misär och som du säger Sverige är kört för länge sen. Och den materiella världen vi lever i idag är inte till större hjälp heller.
Citera
2026-03-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Dessa annonser finns på varje app där unga hänger. Och skapas nya konton hela tiden. När de väl har tagit kontakt med dessa personer finns det knappt någon återvändo. Det här är ingen intresseanmälan att tala om. Det är oerhört mycket påtryckningar och personer i varje led vill tjäna sina pengar. Totalt misär och som du säger Sverige är kört för länge sen. Och den materiella världen vi lever i idag är inte till större hjälp heller.

Ah är medveten om det, det är även krav på att om du är intresserad så behöver du skicka bild på giltigt pass. När du skickat bild på ditt pass finns det ingen återvändo som du säger. Glad jag inte har kids i den åldern att oroa mig för. Inte lätt att vara småbarnsförälder i dagens samhälle! Ni yngre flashbackare som ser detta gå inte in i fällan det är inte värt det!
Citera
2026-03-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lortelandet
35 åringen kanske även skulle kunna va rom..
Vad får dig att tro det?
Citera
2026-03-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Är med i någon sån där knarkgrupp och såg igår annons i stil med:

"Vi söker unga arbetare i Örebro, Malmö, Stockholm, Göteborg, Norrköping medmera.

Vi bjuder på transport, femstjärnigt hotell, gratis knark och horor! Rekryterare Sverige 30-50k
Rekryterare utomlands 30-150k
Utförare Sverige: 50-200k
Utförare utomlands: 500k-2m."

Dom lockar alltså unga in i misär med tilltalande annonser. Är ju helt omöjligt för polisen att hålla koll då det räcker med att en random unge i valfri stad ser en sån här annons och blir lockad. Tycker polisen jobbar på så gott dom kan respekt till dom kan inte vara ett lätt yrke många som blir utbrända av all misär gissar jag på. Sverige är kört för länge sen jag ska bli en lyxflykting och lämna kriget i Sverige och detta sjunkande skepp.

Får de ens pengarna??

Sannolikheten måste vara låg. Det är inte pengarna som är drivkraften utan status, spänning, rykte, ära.

Även om de skulle få pengarna så beslagtas de ju av polisen så fort de åker fast.
Senast redigerad av Pundedu 2026-03-28 kl. 11:56.
Citera
2026-03-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Varför är inte polisen där och infiltrerar/saboterar?
Hur svårt kan det vara?

Polis= dumbom
Citera
2026-03-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad får dig att tro det?
Behöver absolut inte vara så men min magkänsla med namnkombination, var han bor samt vilka som tar sådana uppdrag fick mig att direkt tänka i dom riktningarna.
Citera
2026-03-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lortelandet
Behöver absolut inte vara så men min magkänsla med namnkombination, var han bor samt vilka som tar sådana uppdrag fick mig att direkt tänka i dom riktningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad får dig att tro det?

Zigenare som det heter(rom är väl en romare?) brukar inte vara aktiva i göngbrottslighet öht.
De sysslar mer med butiksstölder, bilförsäljning och åldringsrån/bedrägerier.

Vad är det för namn denna 35 åring har som för tankarna till zigenare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in