2026-03-25, 15:07
Medlem
Jag var på en nostalgibiovisning av filmen Sökarna från 1993 i förra veckan. Regissörerna Daniel Fridell och Peter Cartriers var på plats och pratade om när de gjorde filmen. Iallafall, de sa att de ska göra en uppföljare, Sökarna 2. Innan alla här på Flashback säger att Sökarna 2 redan har gjorts, så var det någon typ av fristående film som inte var en egentlig uppföljare till originalet och det var inte originalregissörerna som skapade den. Nu ska alltså originalregissörerna Daniel Fridell och Peter Cartriers göra en uppföljare där flera av skådespelarna från originalet finns med. Jag personligen tycker detta är spännande, men jag undrar generellt vad ni här på fb tycker om att det görs uppföljare på gamla klassiker. Blir det verkligen bra?
Citera
2026-03-25, 15:22
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Låter troligt.
Berätta mer, blev nyfiken.
Citera
2026-03-25, 15:25
Medlem
Såg aldrig ens 1:an, eftersom trailern sade mig att detta var en kalkon.
Sökarna 2 lockar mig ungefär lika mycket som Titanic 2 skulle göra. En film om olyckan sedd ur det stackars isbergets perspektiv.
Citera
2026-03-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Jag var på en nostalgibiovisning av filmen Sökarna från 1993 i förra veckan. Regissörerna Daniel Fridell och Peter Cartriers var på plats och pratade om när de gjorde filmen. Iallafall, de sa att de ska göra en uppföljare, Sökarna 2. Innan alla här på Flashback säger att Sökarna 2 redan har gjorts, så var det någon typ av fristående film som inte var en egentlig uppföljare till originalet och det var inte originalregissörerna som skapade den. Nu ska alltså originalregissörerna Daniel Fridell och Peter Cartriers göra en uppföljare där flera av skådespelarna från originalet finns med. Jag personligen tycker detta är spännande, men jag undrar generellt vad ni här på fb tycker om att det görs uppföljare på gamla klassiker. Blir det verkligen bra?

det blir tyvärr sällan bra med så lång tid emellan och blir det svårt att fånga det gripande från den första fiomen och sökarna 2 var ju under all kritik...
Citera
2026-03-25, 16:07
Medlem
Crabbofixs avatar
hittar ingen info om ytterligare en uppföljare?
Citera
2026-03-25, 16:07
Medlem
XtraXs avatar
Behöver en bättre källa än en wall of textare på Flashback.
Citera
2026-03-25, 16:21
Medlem
GiveMeHeads avatar
Bara Thorsten är med. Men hans rollfigur dog väl i filmen om jag minns rätt. Eller om det var i ”tvåan”?🤔
Citera
2026-03-25, 16:22
Medlem
sommarlovs avatar
Det vore kul om de gjorde en Terminator 2.
En film som både är en uppföljare och en ofantligt mycket bättre film.
Faktum är att T2 är en utmärkt film att studera för studenter inom film.
Citera
2026-03-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
hittar ingen info om ytterligare en uppföljare?

Regissörerna pratade om det på visningen förra veckan.
Citera
2026-03-25, 17:49
Medlem
grungewhores avatar
Nu är det knappast en film jag skulle se, men rent generellt så är ju uppföljare bättre än remakes. "Trainspotting 2" funkade ju tack vare att åldrandet hade anpassats ungefär samma som i verkligheten.

Visste faktiskt inte att det fanns en Sökarna 2, men minns att den första var i klass med Stockholmsnatt, d v s något av det sämsta skådespeleri den här sidan Seanafrika Sverige beskådat.
Citera
2026-03-26, 12:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det vore kul om de gjorde en Terminator 2.
En film som både är en uppföljare och en ofantligt mycket bättre film.
Faktum är att T2 är en utmärkt film att studera för studenter inom film.
Lite som Night of the living dead och uppföljaren Dawn of the dead. Uppföljaren slog originalet med häst längder.

Uppföljarna hade dock en mycket mycket större budget att röra sig med. Terminator (1984) uppskattar jag ändå mer än T2 då första filmen är mycket smutsigare och råare om än låg budget.
Citera
2026-03-26, 13:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Lite som Night of the living dead och uppföljaren Dawn of the dead. Uppföljaren slog originalet med häst längder.

Uppföljarna hade dock en mycket mycket större budget att röra sig med. Terminator (1984) uppskattar jag ändå mer än T2 då första filmen är mycket smutsigare och råare om än låg budget.
Visst är det så att T1 gjorde fantastiska saker med sin budget!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in