Om jag vill bygga en pc där det enda kravet är att den ska starta upp windows sjukt snabbt. Vad rekommenderas då? Jag gissar en snabbt CPU och hdd? När de kommer till cpu'n, är minnet eller frekvensen viktigast.
Som ni säkert märker är jag nästan en total nybörjare så kan formulerar mig säkert fel😊.
Om jag vill bygga en pc där det enda kravet är att den ska starta upp windows sjukt snabbt. Vad rekommenderas då? Jag gissar en snabbt CPU och hdd? När de kommer till cpu'n, är minnet eller frekvensen viktigast.
Som ni säkert märker är jag nästan en total nybörjare så kan formulerar mig säkert fel😊.
Sjukt snabbt är för mig omedelbart. Ingen dator gör det vad du än köper. För att Windows ska kunna göra det så gör enligt förslagen i inlägg # 4.
Installera windows med en autounattended läsfil som du kan göra nedan, då kan du välja bort det du vill samt automatisera alla inställningar du vill och debloata.
Denna XMLfil kopierar du bara över sen till installations USB innan du ska installera Windows. https://schneegans.de/windows/unattend-generator/