2026-03-22, 19:42
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Finns ärligt talat en rätt god chans för det. En affär, en skilsmässa, någon som uttalar sig i media av misstag osv. "All PR är bra PR" är en klyscha men stämmer rätt bra. Ger antagligen mer till ekonomin än en tokyo-dejt med några tusen visningar. Lite som att "kissie" gjorde något utspel om hundar och barn i skavlan, trots att hon inte varit nära relevant på 5 år och aftonbladet-aktuell på 15år?

Bloggbråk var ju en grej för 15-20 år sen, där bloggare som Kissie muckade med Paow och vice versa, allt troligtvis iscensatt för att locka läsare. Kanske är det därför geeken går bananas i kommentarsfälten? Det är ba’ en ploj för att skapa engagemang?
Citera
2026-03-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Haha, hon är ju influencer.
Till skillnad från Johan?

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Bloggbråk var ju en grej för 15-20 år sen, där bloggare som Kissie muckade med Paow och vice versa, allt troligtvis iscensatt för att locka läsare. Kanske är det därför geeken går bananas i kommentarsfälten? Det är ba’ en ploj för att skapa engagemang?
Hans PR kunskap har helt enkelt inte hängt med, numera ska man ut i skavlan och påstå kontroversiella frågor som "kissie" Alexandra Nilsson. Ärligt talat så tror jag hans kommentarer och människors hat mot han, ger enorm uppmärksamhet. Du kan hitta ett gäng kockar på youtube som är bra, sympatiska och trevliga men har fortfarande sämre siffror.

Skilsmässa är dock svårare att iscensätta.
Citera
2026-03-22, 21:34
Medlem
Varför var hon den nya singel? Om hon vunnit Sveriges mästerkock osv… varför singel? Psykopat, eller var hon med otrogen på sin sida och inte hann informera på ett år?
Citera
2026-03-22, 21:46
Medlem
abvs avatar
Att matgeek var en oskön och skör tönt visste man ju redan men att farbror duktig dessutom snedknullat är riktigt komiskt. Narcissister som är för osmarta för sitt eget bästa brukar bjuda på show till slut, snyggt jobbat.

Vad har han på huvudet förresten? Försöker han ha hår? Kämpa.
Citera
2026-03-22, 22:17
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Att matgeek var en oskön och skör tönt visste man ju redan men att farbror duktig dessutom snedknullat är riktigt komiskt. Narcissister som är för osmarta för sitt eget bästa brukar bjuda på show till slut, snyggt jobbat.

Det där med Jontes hårtransplantation är verkligen som att gå omkring med en mössa det står "gubbsjuk" på. Han har levt större delen av sitt vuxna liv som snaggad och såg helt OK ut för att vara en man i medelåldern. Ändå var han inte nöjd. Hela sitt liv har han försökt fylla tomheten inom sig med något. Förr var det dyra prylar, sen var det att hänga med "kändisar" som Jureskog och F1-Janne och nu är det att skaffa en tio år yngre och till synes trasig flickvän på andra sidan landet.

Det kommer inte att funka, Jonte. Checka in dig själv hos en bra terapeut och ta det därifrån. Du bekräftar bara gång på gång det folk sagt om dig i över tio års tid.
Citera
2026-03-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Han tror han äger alla med sina hysteriska svar och inser inte att folk skrattar åt honom inte med honom.
Citera
2026-03-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv

Exakt! Det är alltid dom som målar upp sig som den mest ödmjuka, snälla, trevliga, roliga, och moralens och sanningens väktare, som bakom kameran går emot sin egen moral och är en helt annan person.
Det är just därför det blivit en sån grej av det.
Citera
2026-03-23, 00:02
Medlem
Som sagt, detta med otroheten i ett helt år och sen säga ”they didnt get the memo”. Riktigt fittigt. Men hatet som sprids här… är det verkligen rimligt? Fan, hade det inte varit för honom hade jag fortfarande legat på soffan när min fru lagade enkel mat, nu lagar jag middag 99% av dagarna på ett år för att han visade mig hur man gjorde. Många säger att han är så jävla dålig kock men jag ser inga exempel. Jag har lärt mig massor av honom. Tänker dock inte skydda honom, utan jag undrar mer vad alla sett som jag missat som får alla att tycka att han är den hemskaste på YouTube. Det fattar jag inte. Han vill väl bara väl? Obs. Jag är inte hans vita riddare utan undrar genuint hur alla kan hata så starkt?
Citera
2026-03-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Som sagt, detta med otroheten i ett helt år och sen säga ”they didnt get the memo”. Riktigt fittigt. Men hatet som sprids här… är det verkligen rimligt? Fan, hade det inte varit för honom hade jag fortfarande legat på soffan när min fru lagade enkel mat, nu lagar jag middag 99% av dagarna på ett år för att han visade mig hur man gjorde. Många säger att han är så jävla dålig kock men jag ser inga exempel. Jag har lärt mig massor av honom. Tänker dock inte skydda honom, utan jag undrar mer vad alla sett som jag missat som får alla att tycka att han är den hemskaste på YouTube. Det fattar jag inte. Han vill väl bara väl? Obs. Jag är inte hans vita riddare utan undrar genuint hur alla kan hata så starkt?

Det beror på att han i sina videor vill framstå som moralens och sanningens väktare, den mysiga, trevliga, roliga och ödmjuka killen som gillar att laga mat. Sen när någon kommenterar kritik eller motfrågor så går han upp i varv och svarar med dryg ton. Han tar småskämt väldigt personligt och blir sur över något som inte ens går att tolka på ett negativt sätt.

Han gör videor där han ska motbevisa andra influencers lögner om olika livsmedel. För man ska minsann inte ljuga och sprida osanning.
Sen visar det sig att han själv har bedragit hela sin familj med att inleda ett förhållande med en annan kvinna bakom ryggen på dom sedan 1 år tillbaka. Och när han skriver ut det på sin Discord så skrattar han åt det och är väldigt osympatisk och arrogant gentemot sin ex-fru på sättet han skriver.

Hans Discord-meddelande ska ligga här i tråden nånstans.

Här är ett exempel på hur han tar en lite skämtsam kommentar som om det vore ett personligt påhopp:
https://www.reddit.com/r/Matgeek/s/l2cF8m5sTF
Citera
2026-03-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetBengt
Det beror på att han i sina videor vill framstå som moralens och sanningens väktare, den mysiga, trevliga, roliga och ödmjuka killen som gillar att laga mat. Sen när någon kommenterar kritik eller motfrågor så går han upp i varv och svarar med dryg ton. Han tar småskämt väldigt personligt och blir sur över något som inte ens går att tolka på ett negativt sätt.

Han gör videor där han ska motbevisa andra influencers lögner om olika livsmedel. För man ska minsann inte ljuga och sprida osanning.
Sen visar det sig att han själv har bedragit hela sin familj med att inleda ett förhållande med en annan kvinna bakom ryggen på dom sedan 1 år tillbaka. Och när han skriver ut det på sin Discord så skrattar han åt det och är väldigt osympatisk och arrogant gentemot sin ex-fru på sättet han skriver.

Hans Discord-meddelande ska ligga här i tråden nånstans.

Här är ett exempel på hur han tar en lite skämtsam kommentar som om det vore ett personligt påhopp:
https://www.reddit.com/r/Matgeek/s/l2cF8m5sTF

Okay, men var det så illa egentligen? Jag letade flera sidor bak men misslyckades med att hitta discordmeddelandet så om någon bättre än jag jag dra fram det hade det uppskattats!
Citera
2026-03-23, 01:37
Medlem
Citat:

Han vill inte väl. Han vill bara tjäna pengar.
Citera
2026-03-23, 01:43
Medlem
Citat:
Okay, men var det så illa egentligen? Jag letade flera sidor bak men misslyckades med att hitta discordmeddelandet så om någon bättre än jag jag dra fram det hade det uppskattats!

Det är inte att hans svar var speciellt illa, utan det är att han reagerar så hårt och drygt på något väldigt skämtsamt. Det är inte enda gången, utan det sker ganska frekvent. Inte sett någon annan youtuber gå loss i kommentarsfältet som han gör, verkar som att han har ett väldigt skört när han gör så.

Det är anonyma främlingar på internet, varför ens känna ett behov av svara med dryga svar bara för att någon har motsatt åsikt eller lite kritik. Och i exemplet jag länkade så var det inte ens kritik, utan mer en lätt skämtsam kommentar, och han tog åt sig som om det vore ett personligt angrepp.

Visst, många kommentarer är trams och idioti, men som sagt, varför ens slösa tid och energi på dom. Gå vidare istället och fortsätt med filmandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in