2026-03-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Tar det tre dygn att förbränna 3-4 starköl och 2-3 groggar har man sannolikt skrumplever.
Du kommer inte ha alkohol i din utandningsluft men din lever påverkas mer än vad din andedräkt visar.
Citera
2026-03-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nja, du kan äta bara gräddtårta och gå ner i vikt. Men du kommer inte få i dug det du behöver i form av näring.

Det handlar ju om vad du äter för att få en bra hälsa på det stora hela.

Det kan man ju. Men när du skriver som du gör så är det uppenbart att du inte vet vad du skriver om så ska vi lämna diskussionen nu? Du glömmer att nämna alla viktiga saker eller så kan du bara de här argumenten man som sakkunnig spyr på att höra från lekmän.
Dessa kostrådar är fyllda av citat från personer som dig som bara kan den meningen. Det hjälper ingen utan drar bara ner forumet i smutsen.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-03-18 kl. 10:31.
Citera
2026-03-18, 15:46
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det kan man ju. Men när du skriver som du gör så är det uppenbart att du inte vet vad du skriver om så ska vi lämna diskussionen nu? Du glömmer att nämna alla viktiga saker eller så kan du bara de här argumenten man som sakkunnig spyr på att höra från lekmän.
Dessa kostrådar är fyllda av citat från personer som dig som bara kan den meningen. Det hjälper ingen utan drar bara ner forumet i smutsen.

Öhh förlåt. Påvisa mig var jag har fel. Dvs att termodynamikens lagar inte gäller helt plötsligt?
Att du måste äta varierad kost för att må bra är en självklarhet?

Att du tror något annat är ju upp till dig, men vad är du sakkunnig i, där dessa fysiska faktorer inte spelar roll?

Jag tror nämligen du pratar mest skit. Och har svårt att visa fakta, speciellt då det ibte finns mycket att backa upp då vi rent krasst pratar om energi och förbränning, och de är få som faktiskt motsätter sig detta fenomen.
Citera
2026-03-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Konsekven. Så fort man som ”vanlig” börjar förbjuda sig själv saker så kommer det skita sig

Varierar ioförsig från person till person.
Citera
2026-03-19, 01:08
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Om du nu tror att det inte är maten man äter som gör skillnad så är du en väldigt taskig människa som inte säger hela sanningen. Kaloriräkning som verktyg vet man inte fungerar för de flesta människor då de misslyckas med sina mål. Det handlar bara om vad man äter vill jag säga. Sen om det leder till ett underskott är en annan femma då det du säger antagligen är skrivet för att vilseleda människor eller så är du bara korkad vilket jag inte vill tro om dig.

Vad pratar du om?

Kan du på molekylnivå förklara hur insulin lagrar fett vid ett underskott? Skulle gärna vilja veta så jag kan kontakta författare till fysiologiböcker och berätta att det dom skriver är fel.
Citera
2026-03-19, 06:28
Medlem
Citat:
Öhh förlåt. Påvisa mig var jag har fel. Dvs att termodynamikens lagar inte gäller helt plötsligt?
Att du måste äta varierad kost för att må bra är en självklarhet?

Att du tror något annat är ju upp till dig, men vad är du sakkunnig i, där dessa fysiska faktorer inte spelar roll?

Jag tror nämligen du pratar mest skit. Och har svårt att visa fakta, speciellt då det ibte finns mycket att backa upp då vi rent krasst pratar om energi och förbränning, och de är få som faktiskt motsätter sig detta fenomen.

Du skriver ju inget konkret så du kan ju inget i ämnet. Är du insett varför en människa tycker det är svårt att gå ner i vikt? Tänket väl det.
Citera
2026-03-19, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vad pratar du om?

Kan du på molekylnivå förklara hur insulin lagrar fett vid ett underskott? Skulle gärna vilja veta så jag kan kontakta författare till fysiologiböcker och berätta att det dom skriver är fel.

Varför skulle jag ha koll på det? Varför har du börjat hålla så låg nivå? Är du inte också en erfaren bodybuilder? Ämnet är ju kost och träning. Att påstå att saker är en myt för att det inte passar herrn är löjligt. Jag vet att du inte är så påläst i nyare forskning. Att stänga till kakhålet för att gå ner i vikt skrev vi ofta tidigare på forumet när jag var aktiv här runt 20 år sedan. Men många här är kunnigdrr än så numera.
Jag Har haft koll på dig under lång tid men jag kommenterar sällan då det oftast inte behövs.
Citera
2026-03-19, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Funkar kalorieräkning? Handlar det inte bara av att kontrollera insulinet?

Om du orkar kan du hjälpa de vilsna herrarna ovan som lever kvar på flashback 2010 där vi alla likt ett mantra skrev om kalorier in och kalorier ut. =)
Citera
2026-03-19, 07:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Du skriver ju inget konkret så du kan ju inget i ämnet. Är du insett varför en människa tycker det är svårt att gå ner i vikt? Tänket väl det.

Det är ju du som inte kommit med något överhuvudtaget. Du har ifrågasatt att kaloriintag kontra förbränning är det som gör viktnedgång eller inte möjligt.

Det är fysik på grundläggande nivå.

Du skriver att du är sakkunnig men har inte kommit med någonting... Varför olika människor har svårt att gå ner i vikt kan bero på flera olika saker. Jag själv har kämpat med mina extra kilon ganska länge. Oavsett orsaker är det fortfarande direkt kopplat till huruvida de förbränner mer kalorier än de tar in.

Deras kroppar kan förbränna olika, men likväl är det kalorierna som avgör resultat.

Kom gärna med något som bevisar att jag har fel, men jag har trots mina ganska många jordsnurr fortfarande inte lyckats motbevisa termodynamikens lagar.
Citera
2026-03-19, 07:32
Medlem
Tog mig exakt 4 dagar att gå ner efter fest middagen på fredagen, som gav en viktökning på 2,5kg.

Dvs jag kasta 4 dagar av min diet och träning på en enda dag, jag har tränat 3 av dessa 4 efter dagar.

Kommer nu låta bli o festa några veckor framöver just för detta är andra gången exakt samma händer o man blir lite besviken att det sätter så stora ansträngningar att fortsätta nedgången.
Citera
2026-03-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tog mig exakt 4 dagar att gå ner efter fest middagen på fredagen, som gav en viktökning på 2,5kg.

Dvs jag kasta 4 dagar av min diet och träning på en enda dag, jag har tränat 3 av dessa 4 efter dagar.

Kommer nu låta bli o festa några veckor framöver just för detta är andra gången exakt samma händer o man blir lite besviken att det sätter så stora ansträngningar att fortsätta nedgången.
Minst 2kg av din viktökning på 2,5kg var vatten och inte fett.
Citera
2026-03-19, 07:45
Medlem
Citat:
Det är ju du som inte kommit med något överhuvudtaget. Du har ifrågasatt att kaloriintag kontra förbränning är det som gör viktnedgång eller inte möjligt.

Det är fysik på grundläggande nivå.

Du skriver att du är sakkunnig men har inte kommit med någonting... Varför olika människor har svårt att gå ner i vikt kan bero på flera olika saker. Jag själv har kämpat med mina extra kilon ganska länge. Oavsett orsaker är det fortfarande direkt kopplat till huruvida de förbränner mer kalorier än de tar in.

Deras kroppar kan förbränna olika, men likväl är det kalorierna som avgör resultat.

Kom gärna med något som bevisar att jag har fel, men jag har trots mina ganska många jordsnurr fortfarande inte lyckats motbevisa termodynamikens lagar.

Varning: Skriver mer i slutet. Så lika bra att du hoppar dit direkt.
Va? Att man tappar vikt genom att täppa till kakhålet vet varenda människa som sett Shindlers List. Det är väl bara du och Lucky Luke som sitter på kammaren och tror ni vet något som vi andra inte redan vet... Herregud.
Att du har problem med några extra kilon har att göra med att du inte kan något mer än kalorier in och ut. Om du läst ovan som skrev om insulin så hade du kunnat lära dig något. Du skulle kunna vara lite ödmjuk och fråga honom om råd då han är en av de kunnigare här. För att hjälpa dig lite och inte vara en pain in the ass så kan jag rekommendera dig att lära dig mer om blodsocker. Om du äter sådan mat som inte höjer ditt blodsocker avsevärt så kommer du hitta lösningen på dina extra kilon och inom året är slut så kanske dessa kilon är ett minne blått.
Lösningen är nämligen blodsocker och insulin. Detta är ingen ny kunskap utan belagd sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in