Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Jag hänger med på vad du säger, men jag tror du tänker fel. Du går med stor sannolikhet upp den vikten. Men det är inte bara i fett. För det borde vara ett medicinskt under i sådana fall.
De gånger jag fuskat när man bantat går man upp, men det är ju inte bara fett, utan massa annat med. Tex har jag kört LCHF osv, där vätskan samlat på sig.
Nu kör jag inte helt kalorifritt, vad jag gjort är att skära av halva portionen, använder frysta grönsaker, som herrgårds grönskar, broccoli, ärtor, majs osv till andra halvan, även bytt ut så jag måste ta havregrynsgröt 3 mål i veckan, bytt så man lagar med olivolja osv, dvs man går inte om kring o svälter, man är bara mer noggrann, blir man hungrig vid kl21 tar man en te.
Genom detta det långa målet fram till midsommar. därefter har man kvar vanna att äta på likande sätt o kan behålla vikten.
Bara mer förundrad nu just när man tar någon öl att vikten håller i sig så länge, ska byta ut mot vin istället se om det utgör likande vikt ökning som öl, dvs jag dricker inte ens varje helg.