Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
”Humorn” på Gina och den där jeppen var på extremt låg nivå. Att Gina är tråkig och divig är ju sen gammalt, men ska inte killen vara komiker? Jag har aldrig sett ”Terese i kassan” - är det lika extremt tråkigt som skämten i mello?

NEJ, det är ett roligt program och jag ser framemot att det kommer en ny säsong nu på fredag. Tog flera mellon innan jag insåg att Hampus var Terese i kassan .Kände igen tänderna men kom inte på vems tänder förrän han uppträdde på mellon.
Citera
2026-03-07, 23:47
Medlem
Whitecaat73s avatar
Masken ryker i natt på efterfesten.
Citera
2026-03-07, 23:48
Medlem
Tantradyss avatar
Kanske kan det här vara vändningen för Sverige. Tre Kronor mot guld (först med Grönborg dock) igen.
Citera
2026-03-07, 23:52
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Jag kan hålla med om att hon har en fantastisk röst, det förstod man först när hon var med i Masked Singer.

Finns en karriär för henne helt klart, men då måste hon nog släppa den där grejen med fröken snusk och dölja ansiktet osv som ju endast är något vrickat alter ego koncept som helt byggde fröken snusk karaktären,, dags för henne att skaka om huvudet lite och försökta vakna upp om hon vill vidare till en större publik.

Hon har varit underskattad tills nu, förmodligen för att hon var med och skapade EPA-dunken. Här visar hon känsla:

https://www.instagram.com/reel/DR78R1OggNl/?igsh=MXVsNHZ3YzIxZ24yaw==

Sedan kan vi konstatera att country-hypen är över för den här gången. Båda country-låtarna slutade sist.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Kanske kan det här vara vändningen för Sverige. Tre Kronor mot guld (först med Grönborg dock) igen.

Ja, Tre Kronor och Mello befinner sig på botten. Nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
No 8. Half of Me – Greczula

Abba rip off.

Ja.

Är det inte As Good As New ?
Citera
2026-03-07, 23:54
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Gangsterrap i fucking melodifestivalen? Jag kräks på SVT och hur de hanterar mina skattepengar.

Vet någon vad Meiras låt handlar om? Ja förutom den afghanska diasporan? En skymf mot Sverige att delta med en sån låt speciellt med tanke på hennes historik med svenskar.

Underbart att Medina inte vann, deras låtar som blandas med svenska, spanska, franska, rinkebysvenska och dåliga nödrim varje gång de deltar känns totalt ooriginella men hypas varje gång av radiostationerna in absurdum att det blir pinsamt.

Bara skit detta året som det brukar vara. Årets vinnare känns inte som en jättebra förebild för barnen, när hon direkt efter segern säger att hon ska dränka sig i alkohol. Däremot älskar jag hur denna snygga brud retar upp alla avundsjuka kvinnor som menar att männen röstade henne till segern....Exakt så ni gjort i decennier så fort en snygg kille levererat skit på scenen...*Saade* *host* *Saucedo* *host* *Zelmerlöw* *host*...Faktum är att kvinnor inte tål andra snygga kvinnor som lever ut sin kvinnlighet och åtrås.

Grezula känns som den mest genuina individen i årets tävling även om låten var pissusel.

Tack och lov så vann inte Grackula, jag har svårt för den typen av hårdsminkade halvfikusar med bar överkropp. Vart kommer dom ifrån. Dom dyker bara upp när det är melodifestivalen 😁
Citera
2026-03-07, 23:55
Medlem
Har så svårt att förstå någonting av det som skrivs 😳🧐 Så mycket av allt och inget ….

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/felicia-vinst-ar-en-rattmatig-revansch/
Citera
2026-03-07, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Tack och lov så vann inte Grackula, jag har svårt för den typen av hårdsminkade halvfikusar med bar överkropp. Vart kommer dom ifrån. Dom dyker bara upp när det är melodifestivalen 😁

Det är just detta som går hem i schlagervärlden, bakläxa pojke.
Citera
2026-03-07, 23:56
Medlem
Handlar Felicias låt om cancerbehandling?
Citera
2026-03-08, 00:00
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitecaat73
Masken ryker i natt på efterfesten.

Intressant.

Dock är det så att masker kan sitta kvar hyfsat länge.

KISS: 1974-1982 (Gene, Paul, Ace (god bless him 1951-2025) & Peter.
Senast redigerad av ziracorn 2026-03-08 kl. 00:02.
Citera
2026-03-08, 00:00
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Det är just detta som går hem i schlagervärlden, bakläxa pojke.

Yes. Bögarnas julafton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in