2026-03-05, 12:39
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Säger inte att levon inte bidrar, utan säger endast emot att levon skulle vara mer viktig för ruset än dexamfetaminet.

Ja det håller jag med dig om att det inte stämmer.

Däremot håller jag inte med de som menar att levo-delen enbart står för oangenäma oönskade fysiska bieffekter. (Fast det kanske just du inte sagt heller.)

Vet iofs att levo höjer blodtryck, står för utsöndringen av vissa adrenaliner, noradrenalin då t ex
Jag tänker mig att noradrenalin kan bidra med annat än kroppslig stiss.
Har en teori om att den i symbios med utsöndringen av dexamfetaminet kan ge ett psykiskt välbefinnande.
Noradrenalin bidrar ju till utsöndringen av oxytocin och man har frisättning av noradrenalin vissa läkemedel som ges mot depression och vissa mediciner för ADHD som inte har CS i sig.

Så jag tänker att levo-delen bidrar till ett "fylligare" rikare rus med mer välbefinnande. Med utgångspunkt då från att d-delen finns där också.

PS. detta enbart baserat på killgissning och min egen erfarenhet då
Citera
2026-03-05, 13:34
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Nu sa du ju dock att det är levoamfetaminet som står för välmåendet, inte att synergin mellan dom leder till det.

Jaha. Nu beskrev jag ju skillnaden i rus mellan dexamfetamin och racemiskt amfetamin. Att levoamfetaminet står för välmåendet i ett (racemiskt) amfetaminrus är ju dåligt formulerat när det handlar om att de båda förstärker varandra, men även du måste förstå vad jag menar. Att ett amfetaminrus utan levoamfetamin saknar välmåendet är väl mer korrekt. Men poängen är ju densamma.

Jag har aldrig testat levoamfetamin i sin rena form och vet således inte heller hur det ter sig på egen hand. Men jag vet mycket väl hur avsaknaden av det upplevs i ett amfetaminrus. De som testat rent levoamfetamin är nog ytterst få.

Levoamfetamin i sin ensamhet faller säkerligen lika platt som dexamfetamin gör.

Kränkte jag ditt Elvanse-rus inatt?
Citera
2026-03-05, 20:22
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Jag skröt absolut inte? Någon sa att jag hade iqn av en fiskmås så sa jag emot ba
Fast du uttrycker dig och skriver som en snorvalp.

Vad du än gör, glöm dom där fantasierna att du kan ta meth lite då och då, att du har full kontroll. Precis så har hundratusentals, idag döda, missbrukare också sagt.
Citera
2026-03-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Fast du uttrycker dig och skriver som en snorvalp.

Vad du än gör, glöm dom där fantasierna att du kan ta meth lite då och då, att du har full kontroll. Precis så har hundratusentals, idag döda, missbrukare också sagt.
Käften jag tar meth då och då vare sig du gillar det eller inte snorvalp
Citera
2026-03-05, 21:19
Medlem
Citat:
Jag litar faktiskt på min bedömningsförmåga tillräckligt mycket för att göra det här, jag vill liksom inte använda det ofta det är bara inte trevligt liksom. Jag skulle aldrig använda det två dagar i rad. Ia jag vet att det är crystal meth, men det är ju typ samma sak som adhd medicin och faktiska ”crystal meth” ges på riktigt till adhd patienter i USA i form av ”desoxyn”

Det gjorde jag med.....lägg ner tanken på tjack innan du sabbat hela livet!
Citera
2026-03-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
Det gjorde jag med.....lägg ner tanken på tjack innan du sabbat hela livet!
Kan du förklara vad som hände dig och vad du menar? Hur började du ta det och hur mycket? Jag tog tjacket för första gången i lördags typ och har inte ens tänkt tanken på att ta det igen sen dess
Citera
2026-03-05, 21:45
Medlem
Citat:
Kan du förklara vad som hände dig och vad du menar? Hur började du ta det och hur mycket? Jag tog tjacket för första gången i lördags typ och har inte ens tänkt tanken på att ta det igen sen dess
Det kommer du göra!
Jag tog bara ibland o oftare o oftare mer o mer o sen utan att ens märka det själv var jag torsk på det. Det slutar aldrig bra. Lägg ner det helt bara!
Om tio år kommer du haja vad jag menar!
Citera
2026-03-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Angående trådens ämne, så kan jag bara tala efter min egen erfarenhet - och jag misslyckades med det iaf.

Det har enbart funkat för mig att använda amfetamin kontrollerat då jag fått det på recept och använt elvanse (som är rätt trist och inte ger nån större belöning att om- eller överdosera) och tvingats hålla mig till receptet-

Försökte ett tag boosta högskolestudierna med gattjack, det boostade självförtroendet - men ni vet, hjärnan behöver sömn och rutiner, först känner man sig som en gud, jag hade ju lätt för studier redan innan. Sen började man få övertro på sin förmåga. Man tycker man inte behöver plugga så mycket. Man unnar sig att koda hemsidor och göra projekt som inte hade med studierna att göra. Sen började man typ plugga mindre och mindre, sova sämre, missa föreläsningar..Nojja på seminarier under AT..

Så för mig skulle inte fri tillgång till att dosera bra tjack efter eget tycke funka i längden för att klara en utbildning. Men för den skull påstår jag inte att det inte finns nån som skulle klara det. Men jag tror många inte gör det.
Bra insikt, tack
Citera
2026-03-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
Det kommer du göra!
Jag tog bara ibland o oftare o oftare mer o mer o sen utan att ens märka det själv var jag torsk på det. Det slutar aldrig bra. Lägg ner det helt bara!
Om tio år kommer du haja vad jag menar!
Fair enough, jag kommer se hur det går iallafall och om min påse med 2g tar slut på kortare än 8 månader typ så vet jag att jag har ett problem
Citera
Igår, 03:25
Medlem
Kungenmannens avatar
Alltså, vad är din fråga egentligen?

Det börja med att du frågar hur man intar metamfetamin, vilket du säkert redan upptäckt, går att svälja, snorta, röka, skjuta, köra upp i röven, u name it.
Men ganska fort har det gått över till att bli en konversation om hur du ska bli välutbildad på bankat gatutjack.
Men Sen då?
Är du nöjd när du gjort klart dina studier? Lägger du ner då och sen blir det never again?
Varför skulle du aldrig någonsin prova igen när du trots allt gjorde det stora steget att ens göra det första gången? jag menar... det har ju gått bra hittills...
skärp dig förfan, inte ens jag var så naiv som du en gång i tiden.

Skitsamma, varför skulle du lyssna på mig. Du verkar ändå veta bättre än alla tjackisar som redan avrått dig för att gå i samma spår som dom.
Citera
Igår, 05:14
Medlem
Arbeta istället för att punda och plugga. Droger är dyrt, och studieskulder är inte kul.
Du lär knappast få ett jobb som pundare heller. SLUTA!
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenmannen
Alltså, vad är din fråga egentligen?

Det börja med att du frågar hur man intar metamfetamin, vilket du säkert redan upptäckt, går att svälja, snorta, röka, skjuta, köra upp i röven, u name it.
Men ganska fort har det gått över till att bli en konversation om hur du ska bli välutbildad på bankat gatutjack.
Men Sen då?
Är du nöjd när du gjort klart dina studier? Lägger du ner då och sen blir det never again?
Varför skulle du aldrig någonsin prova igen när du trots allt gjorde det stora steget att ens göra det första gången? jag menar... det har ju gått bra hittills...
skärp dig förfan, inte ens jag var så naiv som du en gång i tiden.

Skitsamma, varför skulle du lyssna på mig. Du verkar ändå veta bättre än alla tjackisar som redan avrått dig för att gå i samma spår som dom.

Jag håller helt med denna broder i allt !
Ts sluta tro att du kan hanteta tjacket för det är tjacket som kommer hantera dig om ett tag
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in