Köpebröd kan vara så olika. Färskt från bageriet eller en degig massa från Skogaholm. Men nu var trådens rubrik massproducerat. Visst, några gillar att äta skit, då får de väl göra det. Så länge de inte förväntar sig att jag ska smaka.
När det gäller generiskt plastförpackat butiksbröd så kan man väl jämföra med frysta färdigrätter. Äter ni sånt hemma till middag? Klarar du av att steka en falukorv och koka potatis bör du även klara av att svänga ihop ett enkelt bröd. Varken svårare eller tar särskilt mycket längre tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
BabbeNigger
Jag vet att ni har billig el i norra delen av landet men det har vi inte här i söder. Om du är villig att betala mina fakturor till Mälarenergi så börjar jag baka på en gång.
Lamaste ursäkten någonsin. Några kronor på sin höjd, och då kan du köra flera stora bröd samtidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Man kan göra väldigt mycket själv som blir bättre än det massproducerade. Baka bröd, mala egen färs, stoppa egen korv, ysta ost, brygga öl, bygga möbler, sy kläder. Allt är fullt möjligt och inte ens särskilt svårt när man väl lärt sig. Ändå gör de flesta inte det. Märkligt....
Citat:
Ursprungligen postat av
jesussuger
Så där kan man säga om allt
Varför har du inte kycklingar hemma?
Varför har du inte grisar/kossor hemma?
Varför har du inte färska örter hemma?
Varför har du inte färsk fisk hemma?
Den enkla anledningen är för att folk kanske inte orkar eller har tid att baka jämnt
Två väldigt dåliga jämförelser, då tidsutdräkt, investering och arbetsinsats skiljer sig markant. Lejer ni ut att koka era ägg också?