2026-02-22, 15:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Ja, eller så kan hon kuppa in sig via MED

(FB) SD inleder valsamverkan med Medborgerlig Samling?!

Var det Bylund som headhuntade henne från första början?
Enligt uppgifter här på FB fick Katja sin position i SD efter att Bylund "upptäckt" henne.

Det kan kanske gått till på annat sätt, men otroligt är det inte att just Bylund såg hennes oslagbara kvalitéer. Väljarna har inte flockats kring Katja om vi tittar på personkryssen, men tydligen var Katja en drömvärvning när det begav sig.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-22 kl. 15:21.
Citera
2026-02-22, 16:00
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag har skrivit uttryckligen att jag tror det är kokain i påsen
Men det betyder inte att hon begått rattfylleri. Rattfylleri kräver normalt att man har berusningsmedel i blodet. Inte i en påse.
Så borde det ju vara, men vad jag förstår är inte det praxis... Med det sagt, kanske det kan bli upprättelse för en del då, som kan bli av med domar för rattfylla och bara landa på ringa bruk?

Jag tycker ju Katja hör hemma i finkan men jag tycker oxå att Sverige är helt galna med narkotikapolitiken som förs mot brukare. Men sedan tillhör jag oxå gruppen människor som ofta klarar av att ha två tankar i huvudet samtidigt och som inte ser världen som svart-vit. Som tex Katja.
Citera
2026-02-22, 16:01
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att Katja nästan bara sa att hon varit på en fest dagen före olyckan i intervjun i Kvartal verkar vara något hennes advokat uppmuntrat henne att göra.

Katja kommer att hävda att någon lagt kokain i hennes drink på den festen. Som den "aningslösa och godtrogna tjejkvinnan" hon är har hon inte fattat detta på festen. Hur kokain påverkar henne visste hon inte om eftersom hon aldrig tagit kokain i hela sitt liv. Jada jada...

Ingen tror så klart på detta, men juristerna måste försöka avfärda detta och då finns redan intervjun i Kvartal som "bevis" på att Katja inte hittat på sitt försvar i efterhand.

Allt regisserat av Katjas advokat.

Mina 50 cent.

Alldeles uppenbart så ja.
Citera
2026-02-22, 16:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Alldeles uppenbart så ja.

Katja mindes inget från olyckan eller fick inte ens uttala sig om den för sin advokat i Kvartals intervju.

Däremot var det viktigt för Katja att berätta för Kvartal att hon festat dagen innan. Det fanns således inga restriktioner för Katja mot att uttala sig om att hon festat dagen innan från advokaten.

Katja följde således advokatens manus under intervjun med Kvartal.

Smart spelat av "Team kola" inför rättegången.

När rättegången kommer får vi veta hur Katja påstår att hon fick i sig metaboliterna.

(Att Katja egentligen tog kokainet själv förstår även minsta barn.)
Citera
2026-02-22, 16:46
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Katja mindes inget från olyckan eller fick inte ens uttala sig om den för sin advokat i Kvartals intervju.

Däremot var det viktigt för Katja att berätta för Kvartal att hon festat dagen innan. Det fanns således inga restriktioner för Katja mot att uttala sig om att hon festat dagen innan från advokaten.

Katja följde således advokatens manus under intervjun med Kvartal.

Smart spelat av "Team kola" inför rättegången.

När rättegången kommer får vi veta hur Katja påstår att hon fick i sig metaboliterna.

(Att Katja egentligen tog kokainet själv förstår även minsta barn.)

Påsens innehåll kommer vara viktigt, kanske avgörande, för att hon skall fällas. Kan man utifrån halten metabolit göra ett antagande om Katjas bruk dsgen innan, om man nu antar att historian om kalaset är sann?
Citera
2026-02-22, 16:54
Medlem
Citat:
Påsens innehåll kommer vara viktigt, kanske avgörande, för att hon skall fällas. Kan man utifrån halten metabolit göra ett antagande om Katjas bruk dsgen innan, om man nu antar att historian om kalaset är sann?
För att hon ska fällas för vad menar du?

Innehåller påsen kokain som är över 0,6 gram döms hon (om uppsåt kan styrkas) för innehav av normalgraden samt rattfylleri med tanke på vad hon hade i blodet. Innehavet konsumerar bruket så bruket läggs ner. Innehavet kommer då att vara besvärande för henne om hon av någon anledning hävdar att hon saknar uppsåt till att ha brukat kokain.

Är det under 0,6 gram blir det rattfylleri samt ringa innehav. Bruket konsumeras.

Innehåller inte påsen narkotika döms hon för rattflleri samt bruk OM analyssvaret stämmer med vad som är trådens sanning det vill säga att det visade POS på bensoylekgonin I BLODET.
Senast redigerad av spitvenom 2026-02-22 kl. 17:04.
Citera
2026-02-22, 16:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag tillhör inte kemiexperterna här i tråden men när jag frågade Chat gpt så görs analysen med gaskromatografi. Med min förenklade förståelse anger den bara förekomst av ämnen och inte själva koncentrationen.

Risken för att denna förklaring är fel är hög, och det finns säkert de som vet bättre än jag vad proverna visar.

Ja att gå på kolakalas före en USA-resa som Katja gjorde verkar oansvarigt. Det är väl rimligt att Katja festade dagen innan, men att då också drog en lina till vinet?

Katja var vilket som synbart påverkad efter olyckan enligt polisen. Annars hade de inte tagit blodprov på henne.
Citera
2026-02-22, 17:01
Medlem
Citat:

Katja var vilket som synbart påverkad efter olyckan enligt polisen. Annars hade de inte tagit blodprov på henne.
Helt rätt för då hade inte misstanken om rattfylleri/bruk av narkotika ens funnits. Det krävs skälig misstanke om narkotikapåverkan för att blod ska tas (kroppsbesiktning) under de här förutsättningarna.
Senast redigerad av spitvenom 2026-02-22 kl. 17:06.
Citera
2026-02-22, 17:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Helt rätt för då hade inte misstanken om rattfylleri/bruk av narkotika ens funnits. Det krävs skälig misstanke om narkotikapåverkan för att blod ska tas (kroppsbesiktning) under de här förutsättningarna.

Tydligen drog de körkortet direkt för Katja också, så något utslag hade tydligen snabbtesterna.
Citera
2026-02-22, 17:11
Medlem
Citat:
Tydligen drog de körkortet direkt för Katja också, så något utslag hade tydligen snabbtesterna.
Helt rätt från din sida igen. Snabbtest används ofta just vid misstanke om rattfylleri under narkotikapåverkan. Visar det inget omhändertas normalt sett inte körkortet (bör inte göras) men visar snabbtestet POS på någon form av narkotika omhändertas körkortet och skickas till TS.

Sen kan snabbtest visa fel men då kan så klart TS återkalla körkortet ändå i efterhand vid färdigt analyssvar från RMV. i Katjas fall gissar jag på att både snabbtest OCH RMV analyssvar var POS

Polisens snabbtest var nog POS på kokain eftersom det snabbtestet INTE visar bensoylekgonin specifikt men de två hänger ju ihop. Sen har RMVs analyssvar endast visat på bensoylekgonin vilket som vi alla vet (utom rättshaveristen) innebär dom för rattfylleri under påverkan av narkotika samt eget bruk.
Senast redigerad av spitvenom 2026-02-22 kl. 17:22.
Citera
2026-02-22, 17:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Helt rätt från din sida igen. Snabbtest används ofta just vid misstanke om rattfylleri under narkotikapåverkan. Visar det inget omhändertas inte körkortet (bör inte göras) men visar snabbtestet POS på någon form av narkotika omhändertas körkortet och skickas till TS.

Ja, men nu menar Katja att hon fått i sig metaboliterna av misstag.
Offerkoftan sitter redan på och någon annan än Katja själv ligger bakom detta enligt henne.
En verklighetsbeskrivning vi andra har svårt att känna igen oss i.
Vi får alla detaljer i FUPen när åtal kommer.

Två "spår" till Katjas försvar har utkristalliserat sig i tråden:

1. Industriellt lösningsmedel som ger hjärnskador hos råttor.
2. "Vespasianspåret".
Citera
2026-02-22, 17:36
Medlem
pyroclasms avatar
Vad jag menar med halten metabolit är att den, om den är hög relativt tiden som gått, påvisar att Katja skulle varit rejält påtänd på kalaset. Alltså inte bara fått i sig en omärkbar mängd "av misstag".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in