2026-02-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Samtidigt skulle det rikta misstankar om "eget bruk" mot andra i Katjas umgängeskrets i SD-miljön och då måste Katja snitcha på "kokainkissaren".

Jag tycker det låter extremt långsökt när det gäller Katja. Hon är inte direkt kvinnan som skyller på andra eller skyller ifrån sig när hon gjort något fel.

Det borde väl räcka att Katja berättade i Kvartal att hon inte använt kokain för att lägga ned åtalet?
Hon är ju uppenbarligen inte heller kvinnan som erkänner när hon gjort bort sig, så vem fan vet.
Citera
2026-02-22, 11:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vilken linje tror du hon kör i sitt försvar?

Att Katja nästan bara sa att hon varit på en fest dagen före olyckan i intervjun i Kvartal verkar vara något hennes advokat uppmuntrat henne att göra.

Katja kommer att hävda att någon lagt kokain i hennes drink på den festen. Som den "aningslösa och godtrogna tjejkvinnan" hon är har hon inte fattat detta på festen. Hur kokain påverkar henne visste hon inte om eftersom hon aldrig tagit kokain i hela sitt liv. Jada jada...

Ingen tror så klart på detta, men juristerna måste försöka avfärda detta och då finns redan intervjun i Kvartal som "bevis" på att Katja inte hittat på sitt försvar i efterhand.

Allt regisserat av Katjas advokat.

Mina 50 cent.
Citera
2026-02-22, 11:59
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Att Katja nästan bara sa att hon varit på en fest dagen före olyckan i intervjun i Kvartal verkar vara något hennes advokat uppmuntrat henne att göra.

Katja kommer att hävda att någon lagt kokain i hennes drink på den festen. Som den "aningslösa och godtrogna tjejkvinnan" hon är har hon inte fattat detta på festen. Hur kokain påverkar henne visste hon inte om eftersom hon aldrig tagit kokain i hela sitt liv. Jada jada...

Ingen tror så klart på detta, men juristerna måste försöka avfärda detta och då finns redan intervjun i Kvartal som "bevis" på att Katja inte hittat på sitt försvar i efterhand.

Mina 50 cent.

Jag tror också hon kommer försöka förklara det så som anledning till varför hon är positiv på kokain. Jag vet inte hur stor chans är att hon frias för detta men att de dessutom hittade en påse med droger på henne, samma narkotika som hittats i hennes blodprov det lär i alla fall vara negativt för henne och kanske tyder det på att de kommer bedöma hennes bortförklaringar som en efterhandskonstruktion?
Citera
2026-02-22, 12:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hon är ju uppenbarligen inte heller kvinnan som erkänner när hon gjort bort sig, så vem fan vet.
Plot twist: Katja har verkligen fått i sig kokainmetaboliterna utan att veta hur det gick till?

Hypotetiskt:
"Jag visste inte om att silicagel/urin kunde innehålla kokainmetaboliter herr domare. Hade jag vetat det hade jag självklart väntat till efter jag körde bilen innan jag intog silicagelet/urinet!"
Citera
2026-02-22, 12:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Jag tror också hon kommer försöka förklara det så som anledning till varför hon är positiv på kokain. Jag vet inte hur stor chans är att hon frias för detta men att de dessutom hittade en påse med droger på henne, samma narkotika som hittats i hennes blodprov det lär i alla fall vara negativt för henne och kanske tyder det på att de kommer bedöma hennes bortförklaringar som en efterhandskonstruktion?

Ja, det rimliga är att Katja är skyldig. När det gäller den juridiska biten gäller dock andra bedömningsgrunder.

Kanske skyller Katja på att det var sonens påse "med hemmagjord växtnäring" som hon skulle packa ned och ta med till honom i USA?
Citera
2026-02-22, 12:22
Medlem
Citat:

Mina 50 cent.

Ska hon skylla detta på sin man nu kanske? Har non någon?

Kan det vara att Polisen utreder vem det är som förser Katja med näsgodiset?

Efter att ha titta på filmen så ser man att Katjas liv kretsar helt och hållet kring de 4:a K:na.

Klubba, Kola, Kuk och Kulor.
Repeat.
Citera
2026-02-22, 13:19
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triw
Ska hon skylla detta på sin man nu kanske? Har non någon?
Skylla på make/pojkvän funkar icke. Det räcker för att bli av med sin säk-klassning på SÄPO och därmed få kicken. Och däri ligger hennes största problem. Riksdagsplatsen kommer hon inte att få tillbaka. Därmed vill hon rentvå sig för att kunna återvända till sin tjänst. Och då kan varken hon eller någon i hennes omedelbara närhet vara någon som knarkar. För det är ett sätt att utöva påtryckning och orsaka läckor till främmande makt.
Citera
2026-02-22, 13:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Skylla på make/pojkvän funkar icke. Det räcker för att bli av med sin säk-klassning på SÄPO och därmed få kicken. Och däri ligger hennes största problem. Riksdagsplatsen kommer hon inte att få tillbaka. Därmed vill hon rentvå sig för att kunna återvända till sin tjänst. Och då kan varken hon eller någon i hennes omedelbara närhet vara någon som knarkar. För det är ett sätt att utöva påtryckning och orsaka läckor till främmande makt.
Katja har sin riksdagsplats kvar, så den kommer hon inte att kunna få tillbaka som du skriver.
Citera
2026-02-22, 14:04
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Katja har sin riksdagsplats kvar, så den kommer hon inte att kunna få tillbaka som du skriver.
Katja kommer inte att ha kvar sin riksdagsplats efter valet 2026. Så den kommer hon inte få behålla som du skriver.
Citera
2026-02-22, 14:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Inte du också....

Du upplevs onykter i din stavning. Är det så?

Du får läsa tillbaka några sidor. Har hon bensoylekgonin i blodet blir det fällande dom för rattfylleri och eget bruk. Så är det.

Ah, men vad hade hon då egentligen i blodet?
Det har vi inte ännu fått veta…..
Citera
2026-02-22, 15:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Katja kommer inte att ha kvar sin riksdagsplats efter valet 2026. Så den kommer hon inte få behålla som du skriver.
Där är vi överens. Det finns inte skuggan av en chans för Katja att komma med på listan i riksdagsvalet för SD.

Linus Bylund har säkert hittat nya "stjärnskott" som kommer att ta över.

Folklistan kanske vill ha med Katja, men det går inte så bra för dem i valet är min egen spådom.
Citera
2026-02-22, 15:06
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Där är vi överens. Det finns inte skuggan av en chans för Katja att komma med på listan i riksdagsvalet för SD.

Linus Bylund har säkert hittat nya "stjärnskott" som kommer att ta över.

Folklistan kanske vill ha med Katja, men det går inte så bra för dem i valet är min egen spådom.
Ja, eller så kan hon kuppa in sig via MED

(FB) SD inleder valsamverkan med Medborgerlig Samling?!

Var det Bylund som headhuntade henne från första början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in