Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Bla bla bla... Katja tog kokain och åkte dit, Dessutom genom att köra bilen i diket. Hon kanske sitter i skiten ordentligt dessutom. Det hoppas jag på.
Du kan ha rätt i kemin men det kommer inte rädda Katja, vilket är på sin plats. För Katja är en av dem som fimpade livet för all hon hade möjlighet till. Om de så bara hade varit i samma rum som det brukats knark i. Eller ens fanns i ett kulturellt sammanhang som var knark-relaterat.
Karma kallas det.
Du drivs av ett personligt hat mot Katja, kan jag konstatera.
Jag är intresserad av fallet som sådant, juridiken, utredningen, myndigheternas hantering av ärendet, vad som egentligen hänt. Jag skiter i vem Katja är som person. Är hon skyldig får dom för min del gärna, som sagt, låsa in henne och slänga bort nyckeln. Är hon oskyldig ska hon frias. Konstigare än så är det inte.
Myndigheternas hantering av ärendet så här långt förefaller vara under all kritik. Pga åklagarens alla motsägelser och svammel vet vi nära på ingenting om fallet med säkerhet. Det vi vet är att han, bävern, påstår vissa saker , och säger emot sig själv, samt att Katja nekar till anklagelserna.