2026-02-19, 08:53
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Kollade på hans senaste video nu och intressant nog tycker han att vi på LoserWille är så dumma i huvet att vi inte ens fattar att vi är dumma i huvet??
WTF! Det är ju exakt samma som jag tycker om honom! Här skulle man vilja ha in en oberoende certifierad bedömare som kan tala om vem som har rätt!

Var är hans kaffemugg förresten, som han skulle få efter han varit i kontakt med högsta ledningen på Hexa? Kan det varit så att de tyckte det var kontraproduktivt att förse tomten med reklamprylar?

Alltså - varför bry sig om vad andra tycker? Vi är alla någon annans idiot? Att bry sig om vad människor på Internet tycker om en är en snabb väg till psykisk ohälsa.
Citera
2026-02-19, 09:02
Medlem
Tack alla för vänliga ord!

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Finansinspektionen skiter högaktningsfullt i småfiskar som AA.
FI kommer få en skyldighet att agera i samband med nya lagn. Sen återstår det att se hur åklagare etc prioriterar dessa fall.

Dagens Juridik har nu skrivit en artikel om ämnet. Den verkar öppen att läsa. De konstaterar att det kommer krävas både praxis o prejudikat av myndigheter o domstolar för att veta vad som gäller (dvs många sköna advokattimmar att fakturera under tiden )
https://www.dagensjuridik.se/debatt/nya-straffbestammelser-fran-finfluencers-till-emissionsgaranter/
Citera
2026-02-19, 09:03
Medlem
Jag vill också sälla mig till skaran att uttrycka min stora uppskattning för Enuddafigur, hans idoga och sakliga rapporterande undercover från "bakom järnridån" och att han tar smällen för "Loservilles" räkning genom att ta emot upprepad skit i AAs videor.

AI har skrivit en mycket underhållande sammanfttning av de fyra senaste gratisvideorna på kanalen, enjoy

Den stora filosofiska klyftan: Geni eller Galenskap?

Investeringsfilosofi: All-in vs. Tråkig riskspridning
Medan Loserville (enligt AA) verkar bestå av bittra individer som klamrar sig fast vid "loserindexfonder" och väntar på att bli 2000 år gamla innan de ser en miljon, har AA hittat den "genialiska" genvägen. Hans strategi är enkel: **Satsa 85–90 % av allt du äger (inklusive din sambos pengar och tjänstepensioner) i ett enda bolag – Hexatronic**. För att verkligen känna att man lever efter en hjärtinfarkt, kryddar han det hela med maximal belåning. Om rapporten går bra blir det cigarr; om den går dåligt blir det ett "febrilt letande i Platsbanken". Enligt AA är detta inte oansvarigt, det är "living on the edge" och ett sätt att hålla igång "pumpen" utan att behöva motionera.

Synen på skuld: Skuldfrihet vs. Maximalt skuldfull
I Loserville oroar man sig förmodligen för räntor och inkasso, men AA har nått det sublima målet att vara **så skuldfull som möjligt**. Han föraktar idén om att vara skuldfri; det leder ju bara till fattigdom, tältboende och en tidig död i svält (eftersom inget företag kan startas utan lån). Genom att belåna sig till upp över öronen för att köpa vattenskotrar och en sjätte bil, menar AA att han bidrar maximalt till samhällets utveckling. Han har nu lyckats låna så mycket att banken säger nej – ett kvitto på att han har gjort "maximalt" ifrån sig.

Intellektuell nivå: Eliten vs. "Trump-anhängarna"
Klyftan mellan parterna kan bäst beskrivas som avgrundsdjup. AA beskriver sina kritiker i Loserville som **"Sveriges osmartaste människor"** som förmodligen behöver hjälp av boendestödjare för att läsa och skriva. Han liknar dem vid Trump-anhängare som sväljer lögner utan egen tankeverksamhet. För att skydda sig mot denna "idioti" tar han 99 kr i månaden på sin medlemskanal – ett filter för att "skilja agnarna från vetet" (eller idioterna från de seriösa). På medlemskanalen diskuterar man nämligen inte "trans" som insiderhandel eller blankning, eftersom sådant bara intresserar folk som inte kan tänka själva.

Den stora juridiska "komedin"
Loserville tycks ha firat i förskott över den nya lagen om olovlig finansiell verksamhet som träder i kraft den 1 mars 2026, i hopp om att AA ska hamna i fängelse i sex år. AA å sin sida hånskrattar åt deras oförmåga att förstå juridik. Han påpekar att lagen bara gäller personlig rådgivning – något han aldrig skulle ge eftersom han ändå inte känner sina följare väl nog. Han ser sig själv snarare som en källa till "uppmuntran och inspiration".

Sammanfattningsvis:
Medan Loserville-gänget sitter och analyserar blankningsstatistik och drömmer om hans fall, sitter AA och sörplar kaffe, belånad till tänderna och väntar på att Hexatronic ska "fixa biffen" så att han kan fortsätta bränna 40 000–50 000 kr i månaden utan att jobba en enda dag till. Det är en kamp mellan den som har "maximerat livet" och de som AA anser är "low lives" som bara försöker förstöra för honom på grund av ren avundsjuka.
Citera
2026-02-19, 17:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garak69
Sammanfattningsvis:
Medan Loserville-gänget sitter och analyserar blankningsstatistik och drömmer om hans fall, sitter AA och sörplar kaffe, belånad till tänderna och väntar på att Hexatronic ska "fixa biffen" så att han kan fortsätta bränna 40 000–50 000 kr i månaden utan att jobba en enda dag till. Det är en kamp mellan den som har "maximerat livet" och de som AA anser är "low lives" som bara försöker förstöra för honom på grund av ren avundsjuka.

Han har eget företag och arbetar i princip varje dag nu med att producera youtubevideos.

Det är långt kvar innan han ens är +-0 i Hexatronic, han ligger kraftigt back där sedan länge länge och betalar i praktiken för att äga aktierna eftersom han 1: ligger back, 2: betalar ränta för de pengar han lånat för attt köpa stora delar av portföljen.

Vad gäller caset Hexatronic så är ett bolagsvärde runt 5 miljarder kronor fullt rimligt både idag och närmsta åren, att bolaget snart skulle ha ett bolagsvärde på 25-30 miljarder kronor så som AA drömmer om känns inte realistiskt.

Det är inget fel att ha sådana drömmar men man ska inte som AA rigga hela sin privatekonomi kring att kursen måste rusa flera hundra procent närmsta åren för att man ska kunna betala sina räkningar.

32 kr är en fullt rimlig riltkurs, det är runt 20% högre än idag. 200 kr som AA yrar om kommer inte hända.

Den tidigare kursrusningen i Hexateonic till runt 150 kr berodde på en överhettad bubbelvärdering av bolaget som saknade substans och bärighet. AA tror att det bara är ett hack i kurvan som gör att kursen ligger under 150 kr idag. Vad tror ni?

Han hade gott om pengar men schabblade bort dem, hur förtroendeskapande är det? Skulle ni ta råd av en person som i ett i övrigt gott börsklimat lyckas sumpa 5 miljoner och idag hankar sig fram högt belånad med hjälp av lån och krediter?

Jag är inte imponerad.
AA är slut som artist.
Citera
2026-02-19, 17:28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Vad tror ni?
Jag tror (tyvärr) att han lyckas hanka sig fram till han börjar ta ut tjp i höst? Tjp + jotubandet kan säkert täcka större delen av hans utgifter! Och ja! Det är bara att acceptera att det finns runt 500 ”lowlifes” som betalar för att se hans videor
Naturligtvis kommer hans aktieförmögenhet att krympa med åren och han kommer bränna tjp på snabbast möjliga tid (för att undvika statlig skatt när han blir riktig pensionär) men det ger honom tid ytterligare några år att sitta att orera om att han är arbetsfri, börsgudens chef, intelligent osv.

Men visst, förr eller senare blir han en fattigpensionär!
Citera
2026-02-20, 10:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag tror (tyvärr) att han lyckas hanka sig fram till han börjar ta ut tjp i höst? Tjp + jotubandet kan säkert täcka större delen av hans utgifter! Och ja! Det är bara att acceptera att det finns runt 500 ”lowlifes” som betalar för att se hans videor
Naturligtvis kommer hans aktieförmögenhet att krympa med åren och han kommer bränna tjp på snabbast möjliga tid (för att undvika statlig skatt när han blir riktig pensionär) men det ger honom tid ytterligare några år att sitta att orera om att han är arbetsfri, börsgudens chef, intelligent osv.

Men visst, förr eller senare blir han en fattigpensionär!

Rimlig analys.
Hexatronic lyser rött idag igen, AA skulle aldrig erkänna det men bollen rullar verkligen inte hans väg och hans strategi att skapa och utnyttja konsumtionsutrymme genom högre och högre belåning av aktieportföljen verkar inte ha lyckats särskillt väl. Hexan har inte varit över 30 kr sedan juli -25 men AA "vet" att den ska rusa till 60 kr väldigt väldigt snart, en analys han är ensam om eller som i vart fall inte delas av någon seriös analytiker / placerare.

Edit: Hexa 25,98 kr nu.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-02-20 kl. 11:41.
Citera
2026-02-20, 13:12
Medlem
Skulle vilja få lite uppdaterade prognoser på htros aktiekurs nu, gått länge sen den senaste från börsgudens chef. Jag är lite sugen på en lång thailandssemester.

Jag vill göra en FIRE om 5 år. Så här kommer det gå till. 100.000k aktier x 25 = 2 500 000
Nya aktier för 20.000kr/mån. 5%ökning/mån = 60månader. Detta blir ca 133mille och det är lågt räknat. Ja, ni förstår ju. Detta är lågt räknat så ni förstår ju att jag lever mitt drömliv. Jag kan därför maxa alla lån och krediter att leva för idag. 133mille om 5 år, då förstår ni ju att räntor inte har någon betydelse om det var 5, 10 eller 35% på dem. Avgifter? Strunt. Överbelånad ibland? 133 mille om 5 år.
Så nu har jag precis fått ett lån på 200k efter jag skissat ner lite utgifter och inkomster. Det spelar ändå ingen roll om 5år, då finns inte ett bekymmer. Det är semesterhus i Thailand, frugan har ett mindre slott i Spanien, jag har vattenskoter på min yacht, tiden som blir över skjuter jag prick på ett mål för att få lite motion. Men det är lite konstigt att banken ställer så många frågor och inte vill ge mer lån, jag är ju beredd att betala vilken ränta som helst!? Jag är en man som betalar mina lån. Det är viktigt. Men jag ska ha dem. Att de hittills inte blivit betalda är ju av samma anledning som 5 mille inte blev 50 mille, jag lever i nuet. Jag vill leva här och nu. Banken är så fyrkantig. Jag vill åka till Thailand idag men inte ens flygbolaget vill ge mig biljetten på kredit. Varför är alla så fyrkantiga när jag har 200 mille om 5 år ?
Citera
2026-02-20, 13:58
Medlem
Någon kommentator tipsade om att han kanske kunde göra videor om motorfordon, som är både AA:s och kommentatorns stora intresse. AA svarade surt att han är nöjd med den uppsättning kanaler han har idag.

Kommentatorn hade i likhet med alla andra följare inte tänkt ordentligt. AA kan naturligtvis inte ha en kanal om motorfordon eftersom det enda AA är kapabel till är att sitta och tala in i kameran i en enda lång tagning och sedan trycka på publicera. En kanal om motorfordonen skulle behöva mobil kamerahantering och redigering. Sånt jobbigt skulle AA aldrig orka sig på. Nej, att sitta framför kameran och prata, det är vad AA vill göra, och det är vad följarna betalar för att lyssna på.
Citera
2026-02-20, 15:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockesons
Skulle vilja få lite uppdaterade prognoser på htros aktiekurs nu, gått länge sen den senaste från börsgudens chef. Jag är lite sugen på en lång thailandssemester.

Jag vill göra en FIRE om 5 år. Så här kommer det gå till. 100.000k aktier x 25 = 2 500 000
Nya aktier för 20.000kr/mån. 5%ökning/mån = 60månader. Detta blir ca 133mille och det är lågt räknat. Ja, ni förstår ju. Detta är lågt räknat så ni förstår ju att jag lever mitt drömliv. Jag kan därför maxa alla lån och krediter att leva för idag. 133mille om 5 år, då förstår ni ju att räntor inte har någon betydelse om det var 5, 10 eller 35% på dem. Avgifter? Strunt. Överbelånad ibland? 133 mille om 5 år.
Så nu har jag precis fått ett lån på 200k efter jag skissat ner lite utgifter och inkomster. Det spelar ändå ingen roll om 5år, då finns inte ett bekymmer. Det är semesterhus i Thailand, frugan har ett mindre slott i Spanien, jag har vattenskoter på min yacht, tiden som blir över skjuter jag prick på ett mål för att få lite motion. Men det är lite konstigt att banken ställer så många frågor och inte vill ge mer lån, jag är ju beredd att betala vilken ränta som helst!? Jag är en man som betalar mina lån. Det är viktigt. Men jag ska ha dem. Att de hittills inte blivit betalda är ju av samma anledning som 5 mille inte blev 50 mille, jag lever i nuet. Jag vill leva här och nu. Banken är så fyrkantig. Jag vill åka till Thailand idag men inte ens flygbolaget vill ge mig biljetten på kredit. Varför är alla så fyrkantiga när jag har 200 mille om 5 år ?

H-tronic = max 32 kr före midsommar

Men 133 miljoner, det låter lite, jag tror du når 250 miljoner lätt med den planen.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-02-20 kl. 15:05.
Citera
2026-02-20, 17:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
H-tronic = max 32 kr före midsommar

Men 133 miljoner, det låter lite, jag tror du når 250 miljoner lätt med den planen.

Edit:
Hexatronic stängde ner 0,68% idag på 26,47 kr och ner 5,02% på en vecka.

Detta är precis tvärt om enot vad AA, trodde, hoppades, visste, behövde och räknade med.
Citera
2026-02-20, 18:09
Medlem
Jofandus avatar
Ett litet tips till AA

Avanza Zero

I år: +8,43%
1 år: +19,39%
3 år: +52,83%
5 år: +78%

Tänk själv
Citera
2026-02-20, 18:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Ett litet tips till AA

Avanza Zero

I år: +8,43%
1 år: +19,39%
3 år: +52,83%
5 år: +78%

Tänk själv

När man gjort flera hundra procent på kort tid och sitter på 5-6 miljoner så måste man välja en mindre riskexponering och inte få hybris som AA och tro att man är bättre än allt och alla på aktier.

Han befinner sig i förnekelsefasen och kan förbli där livet ut om han så går i personlig konkurs vilket allt pekar mot nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in