Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Jag har lite frågor.., trist att du är skadad btw..
Du menar att du väntar på en knäop och det är just den op som fk väntar på för att ta ett beslut? Har jag förstått rätt?
Har du gjort någon arbetsförmågeutredning?
Du skriver också att det inte är ngt fel på hjärnan eftersom du ägnar dig åt din hobby 4 t/dag, som är skrivande och du säljer saker online.
Så, vad är det då som gör att du tex inte kan jobba, åtminstone 50%, inom tex handel eller kontorsarbete, läkarsekreterare, sitta på diverse expeditioner, jobba som skribent eller t.o.m sitta i kassan på ica?
Att du inte får jobb är en annan sak, jag undrar om du KAN jobba, trots att benen inte bär dig längre?
Jag har genomgått en stor utredning med psykologer olika läkare med mera och ja Försäkringskassan tror att om jag får denna knäoperation kommer jag bli mirakulöst bra. Men jag har massa andra problem med kroppen som dom bortser från.
Nej jag skriver inte 4 timmar om dagen. Jag utför ett förtroende uppdrag ett par ggr i månaden som är ligger över 4 timmar där jag sitter på en stol och skriver.
Jo jag tror jag kan jobba med det du beskriver men då måste jag ha rullstol eller min scooter att ta mig fram. Sen gäller det ju att FÅ ett sådant jobb också.
Med mina utbildningar och när dom får veta att jag är funktionshindrad så är ingen intresserad.
Såhär. Jag ska handla. Då måste jag vila en timme innan jag åker iväg. Planera in starkare värktabletter. Jag kan köra min bil. Sen gå med stöd av kundvagnen i affären och handla. Sen måste jag se till att dottern finns hemma och kan bära in allt för det fixar jag inte längre.
En dålig dag så är allt jag gör att släppa ut och in hundarna var tredje timme och jag ligger i sängen tills orken kommer tillbaka. Jag äter mycket olika mediciner.
En bra dag. Jag går upp 6. Rastar hundarna. Vilar en timme till. 7 frukost till mig och alla hundar och alla mediciner. Sen vill hundarna gå ut igen. Sen brukar vi vila igen fram till 10. Lyssnar på radio. Tittar på film. Borstar tänderna på mig själv och hundarna.
Kanske handla?
Åka ut på långpromenad ggr 2 med scootern. För jag får ta hundarna i omgångar.
Är ute ca 2 timmar.
Sen hem vila igen. Ibland får jag vila 1 timme ibland 2.
Ska jag på träning tex måste jag vila och ta värktabletter.
Allt jag gör måste planeras in med vila före och värktabletter och vila efter.
Sover skitdåligt på nätterna ÄVEN om jag är vaken hela dagen.
Så knäoperation eller inte. Det är inte lätt.