2026-02-16, 17:55
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, det är där man börjar, snabbjobben helt enkelt.
Nu har spelet uppdaterats och faktiskt blivit ännu bättre tycker jag. Jag passade också på att ta bort den extra gps:en och all annan hjälp så nu är det ännu mera verklighetstroget.
Nu är det tydligen på väg att implementera bussar i spelet också så istället för att köra lastbil så ska man kunna köra långfärdsbuss.
Avvaktar tills man sett hur det nya upplägget där kommer se ut och vi får väl också se när det verkligen släpps.

Kul ändå att ett spel från 2012 tror jag det är fortfarande håller och ser riktigt bra ut och hela tiden utvecklas. Tror detta är det ”nya” att många spel bara kommer med nya dlc:n.
Mycket blev bra med uppdateringen, men jag stör mig på att inte få se sluttiden på gpsn, och skadorna utan att pausa. Även lite trist att man inte ser sitt banksaldo också men det klarar man sig ändå utan medan man kör. Men annars är det flera förbättringar.
Bussarna kan bli bra. Kul om det skulle blir stopp också men gissar att man "lastar" in folk och kör dom för "avlasting" på samma sätt som nu.
Citera
2026-02-16, 18:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Mycket blev bra med uppdateringen, men jag stör mig på att inte få se sluttiden på gpsn, och skadorna utan att pausa. Även lite trist att man inte ser sitt banksaldo också men det klarar man sig ändå utan medan man kör. Men annars är det flera förbättringar.
Bussarna kan bli bra. Kul om det skulle blir stopp också men gissar att man "lastar" in folk och kör dom för "avlasting" på samma sätt som nu.

Jo, håller med om att en sluttid i GPS:en saknas verkligen, banksaldot behövs egentligen inte men håller med om att det är bra att ha koll på.
Blev i det stora hela bättre iallafall.
Bussar får man hålla lite koll på om det blir intressant att skaffa dig.
Citera
2026-02-16, 18:24
Medlem
Citat:
Jo, det är där man börjar, snabbjobben helt enkelt.
Nu har spelet uppdaterats och faktiskt blivit ännu bättre tycker jag. Jag passade också på att ta bort den extra gps:en och all annan hjälp så nu är det ännu mera verklighetstroget.
Nu är det tydligen på väg att implementera bussar i spelet också så istället för att köra lastbil så ska man kunna köra långfärdsbuss.
Avvaktar tills man sett hur det nya upplägget där kommer se ut och vi får väl också se när det verkligen släpps.

Kul ändå att ett spel från 2012 tror jag det är fortfarande håller och ser riktigt bra ut och hela tiden utvecklas. Tror detta är det ”nya” att många spel bara kommer med nya dlc:n.
Spetsbyte heter det. Inte lätt att få de jobben. De verkar vara eftertraktade.

Ja. Det känns som att fler och fler spel får en massa dlc'er istället för att det kommer helt nya uppföljare.
Citera
2026-02-16, 21:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ni som spelar, era arbetare, får de bättre kunskapsnivåer när de går upp i lvl?
Sen uppdateringen står det att de går upp i lvl men inget sker i kunskapsnivån för mig.
Citera
2026-02-16, 21:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Spetsbyte heter det. Inte lätt att få de jobben. De verkar vara eftertraktade.

Ja. Det känns som att fler och fler spel får en massa dlc'er istället för att det kommer helt nya uppföljare.

Spetsbyte har jag aldrig hört talas om, vad är det för speciellt med dessa jobb?

Jo, samma sak gäller Hunter, call of the wild som också bara får nya dlc:er.
Liten uppdatering och en rätt liten peng men ska man ha allt så har man plötsligt betalat en bra bit över tusen kronor för spelet.
Citera
2026-02-17, 12:46
Medlem
Citat:
Spetsbyte har jag aldrig hört talas om, vad är det för speciellt med dessa jobb?

Jo, samma sak gäller Hunter, call of the wild som också bara får nya dlc:er.
Liten uppdatering och en rätt liten peng men ska man ha allt så har man plötsligt betalat en bra bit över tusen kronor för spelet.
Du tar en lastbil med släp/trailer, kör långt, t.ex Malmö-GBG. Uppe i t.ex GBG då, så kopplar du helt enkelt bara av släpet/trailern, kopplar på en ny trailer eller nytt släp och sedan kör du t.ex GBG-Malmö igen. Inget lastande. Inget lossande. Har för mig att det sker mest nattetid, iallafall var det så för mig. Är väl svårt att hitta slappare lastbilsjobb än så, skulle jag tro.

Det är likadant med GTA V, Snowrunner, MSFS i stora drag, World of Warplanes/Tanks/Warships, Helldivers 2 och massa annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in