2026-02-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har påstått, att Katja Nyberg "erkänner att hon sitter kvar i partistyrelsen". OBS partistyrelsen.

Du hävdade, att hon påstod det "i intervjun hon nyligen gjorde med kvartal".

Du får länka till när (klockslag) hon påstår det i intervjun med Kvartal. Mig veterligen har Nyberg aldrig suttit i SD:s partistyrelse, så det vore spektakulärt, om hon skulle ha hävdat något sådant.

Suck. Att man måste göra detta varje. Jävla. Gång.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot.

https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna

I Kvartals fredagsintervju sa Katja Nyberg att hon fortfarande är kvar i SD:s riksdagsgrupp och ser sig som en del av Tidöregeringens parlamentariska underlag.1

https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/sd-nyberg-ar-historia/cG9zdDo2MzAzNw
Citera
2026-02-16, 23:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goorg
Var hittar du det? Har polis sagt det eller Kola eller hennes advokat sagt det?Har sökt men ej hittat.

Men som sagt så är det väldigt vanligt att om man blåser för lite eller för svagt så ger inte breathalisern något resultat. Kan tolkas som fel på utrustningen men det är det väldigt sällan. De har väldigt hög tillförlitlighetssgrad och går sällan sönder

O här händer det inte mycket från åklagarens sida.
Men på tal om blåsprovet, så är det åklagaren som sagt att patrullens utrustning hade tekniska problem.
Den var trasig med andra ord.
Därför åkte Katja med till evidenzern på stationen istället, då var det inte tal om något annat än blåsa.
Men hon lämnade ifrån sig allt från fickorna och handväskan, innan hon själv genomgick skyddsvisitation.
Under tiden hon var inne för att blåsa gicks alla prylar ordentligt igenom o då hittades i liten påse.
Det var den lilla påsen som orsakade rabaldret!
Fast hon blåst lagligt blev det efteråt snabbtest, blod/urintest på sjukhuset och KK omhändertogs.
Om inte den hittats skulle det inte blivit något!
Hade skrattat mig harmynt om en liten oupptäckt påse torksalt i läder handväskan sätter dit en rave polis 😆
Citera
2026-02-16, 23:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Du har påstått, att Katja Nyberg "erkänner att hon sitter kvar i partistyrelsen". OBS partistyrelsen.

Du hävdade, att hon påstod det "i intervjun hon nyligen gjorde med kvartal".

Du får länka till när (klockslag) hon påstår det i intervjun med Kvartal. Mig veterligen har Nyberg aldrig suttit i SD:s partistyrelse, så det vore spektakulärt, om hon skulle ha hävdat något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Suck. Att man måste göra detta varje. Jävla. Gång.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot.

https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna

I Kvartals fredagsintervju sa Katja Nyberg att hon fortfarande är kvar i SD:s riksdagsgrupp och ser sig som en del av Tidöregeringens parlamentariska underlag.1

https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/sd-nyberg-ar-historia/cG9zdDo2MzAzNw

Du skrev:

Citat:
... Dessutom tar hon tillbaka sitt påstående om att hon lämnat SD, och erkänner att hon sitter kvar i partistyrelsen. Något som senare är reviderat till partigruppen.

Du fabulerar. Katja Nyberg har aldrig "[erkänt] att hon sitter kvar i partistyrelsen".
Citera
2026-02-16, 23:46
Medlem
Citat:
Du skrev:

Du fabulerar. Katja Nyberg har aldrig "[erkänt] att hon sitter kvar i partistyrelsen".

Vill minnas att det i kvartals fluffpiece i fredags stod att hon sa att hon satt kvar i partistyrelsen.
Det va därför jag acentuerade att SDs egna ord var att hon satt kvar riksdagsgruppen. Sen låg Flashback - yttrandefrihet på riktigt nere helgen efter denna fredqagsintervju som var skadlig för SD - yttrandefrihet på riktigt. Men whatever. Låt oss säga att jag felciterade partistyrelse och partigrupp/riksdagsgrupp. Jag citerade fel på just det ordet. I en referens till en artikel som kan ändras närsomhelst. Men visst, vi säger att jag citerade fel, det är inte omöjligt.

Men.

Hon påstod att hon lämnade partiet i intervjun med epoch times.
Det har du fått länk på och ifrågasätter inte?

Hon påstod senare i intervjun med kvartal att hon fortfarande är kvar i partiet, och partiet (SD) bekräftar.
Detta har du fått länkar på och ifrågasätter inte?

Varför är det så viktigt för dig att försvara Katja, enbart baserat på det hon själv säger, när hon själv säger emot sig själv?
Citera
2026-02-17, 00:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Vill minnas att det i kvartals fluffpiece i fredags stod att hon sa att hon satt kvar i partistyrelsen.

Då får du belägga det med en länk.

Mot bakgrund av att Katja Nyberg aldrig suttit i partistyrelsen, så skulle det vara spektakulärt om Kvartal påstod, att hon hade sagt något sådant.

Citat:
Varför är det så viktigt för dig att försvara Katja, enbart baserat på det hon själv säger, när hon själv säger emot sig själv?

Som du ser det, så försvarar man Katja Nyberg, när man ber om belägg för dina vidlyftiga påståenden. Låt oss vända på frågan.. varför är det så viktigt för dig att skarva och fabulera i så många inlägg?
Citera
2026-02-17, 00:32
Medlem
Citat:
Då får du belägga det med en länk.

Mot bakgrund av att Katja Nyberg aldrig suttit i partistyrelsen, så skulle det vara spektakulärt om Kvartal påstod, att hon hade sagt något sådant.

Som du ser det, så försvarar man Katja Nyberg, när man ber om belägg för dina vidlyftiga påståenden. Låt oss vända på frågan.. varför är det så viktigt för dig att skarva och fabulera i så många inlägg?

Katja Nyberg sitter kvar i partiet som går till val på att vara hårdast mot brott, och mot gängkriminalitet.

Deras rättspolitiska talesperson som skrutit om hur roligt hon haft när hon tryckt dit småknarkare, blir plockad för rattfylla och narkotikabrott. Detta efter att hon fått körkortet indraget tidigare och sålt slagningar i polisregistret mot betalning.

Före detta belönades hon med att SD satte henne i justitieutskottet, och dessutom en rad andra högprofilerade uppdrag inom rättsväsendet.

Trots detta väljer hon att sätta sig bakom ratten med alkohol och (åtminstone spårämnen av) narkotika i blodet.

Hon sitter uppenbarligen kvar i SD (partiet som pratat mest om skärpta straff) och kommer sitta kvar i riksdagen och plocka ut mer än 81 000 :- i månaden, ett arvode hennes eget parti varit med och chockhöja senaste mandatperioden, medan folket har uppmanats äta havregryn och försöka snåla så mycket det går.

Detta retar upp mig, och jag tycker det är viktigt att det uppmärksammas.
Citera
2026-02-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om hon skall sitta som politisk vilde måste hon ju lämna SD. Men troligen blir det så att SD utesluter henne efter sjuka Försäkringskassans rehabilitering av henne.

Jag "tror" hon har brukat narkotika men det går inte att bevisa. Tydligen kastade hon rätt påse och behöll silicagelen som dock var förorenad.

Men varför drar detta ut på tiden? Är bevisläget svagt så bör fallet helt läggas ned och åklagaren få en REPRIMAND för oskicklig hantering när käften glappade tidigt.
Det är ju som du säger att åklagaren blev så till sig i trasorna av att hamna i rampljuset att han började babbla om att Katja väjt för en råtta när hon kört bilen i påverkat
tillstånd. Detta och andra förhastade slutsatser gjorde att han drog på sig diverse juridiska instansers missnöje.
Antar åklagaren vill att hans agerande skall falla i glömska om han skjuter på målet mot KN med anledning av en plötsligt påkommen övermäktig arbetsbörda.
Citera
2026-02-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Det är ju som du säger att åklagaren blev så till sig i trasorna av att hamna i rampljuset att han började babbla om att Katja väjt för en råtta när hon kört bilen i påverkat
tillstånd. Detta och andra förhastade slutsatser gjorde att han drog på sig diverse juridiska instansers missnöje.
Antar åklagaren vill att hans agerande skall falla i glömska om han skjuter på målet mot KN med anledning av en plötsligt påkommen övermäktig arbetsbörda.

Mer troligt är att man undersöker var rättspolitiske talespersonen för SD, en av deras tre ledamöter i justitieutskottet, deras rådgivare till SÄPO etc etc, köpte kokain ifrån.

Det ser inte bara illa ut, det är en stor risk mot rikets säkerhet.
Citera
2026-02-17, 00:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Mer troligt är att man undersöker var rättspolitiske talespersonen för SD, en av deras tre ledamöter i justitieutskottet, deras rådgivare till SÄPO etc etc, köpte kokain ifrån.

Det ser inte bara illa ut, det är en stor risk mot rikets säkerhet.

Rattfull = rikets säkerhet? 😄

Har du läst någon gammal Guillou pocket nyligen?
Citera
2026-02-17, 06:42
Medlem
SweKingCalles avatar
Är det idag på fettisdagen vi kommer få svar tror ni ?

Spänningen är olidlig ;-)
Citera
2026-02-17, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Rattfull = rikets säkerhet? 😄

Har du läst någon gammal Guillou pocket nyligen?

Du tycker inte det finns något rättsosäkert alls med att den absoluta toppen av det lagstiftande och juridiska systemet gör narkotikaaffärer ihop med den organiserade brottsligheten?
Citera
2026-02-17, 08:03
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Du tycker inte det finns något rättsosäkert alls med att den absoluta toppen av det lagstiftande och juridiska systemet gör narkotikaaffärer ihop med den organiserade brottsligheten?

Ja, sett utifrån det perspektivet har du helt klart en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in