2026-01-22, 06:48
Medlem
Minns det fanns några tv apparater med en liten xtra skärm på knappsidan för koll på andra kanalen
Citera
2026-01-22, 07:25
Medlem
BrumunDs avatar
I "Jorden runt på 80 dagar" från 1975 med bla. Jarl Kulle och Janne Karlsson skojades det lite med den där pilen. När den dyker upp ser det ut som Loffe plockar ned den och stoppar i sin ficka. Det fanns kvar när avsnitten låg på SVT Play. Om det var någon av den yngre generation som såg det då har de säkert undrat vad gubben håller på med.
Citera
2026-02-14, 18:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Minns det fanns några tv apparater med en liten xtra skärm på knappsidan för koll på andra kanalen
Det där stämmer, en kompis familj till mig hade i alla fall en sån TV. Du kunde på något sätt välja att TV:n skulle visa den andra kanalen i liten ruta uppe i något av hörnen vill jag minnas. Denna familj hade också en motordriven parabol på taket i ett mycket tidigt skede.
Citera
2026-02-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det där stämmer, en kompis familj till mig hade i alla fall en sån TV. Du kunde på något sätt välja att TV:n skulle visa den andra kanalen i liten ruta uppe i något av hörnen vill jag minnas. Denna familj hade också en motordriven parabol på taket i ett mycket tidigt skede.
Nu får man kolla i telefonen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in