2026-02-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Finns flera länder som häpnas över hur dumsnälla svenskarna är mot kriminella.
Såna som jag? Jag vill ju att alla ska slippa våld så vad är problemet?
Som jag sa. Att vilja ha något är en sak. Att vara kapabel att uppnå det är en helt annan.
Citera
2026-02-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag har inget emot muslimer som anpassar sig till våra lagar och regler.

Däremot så borde man ju ha markerat ordentligt och sätta adekvata straff för om man kommer hit för att få hjälp, och sen missbrukar den hjälpen genom att begå grova brott.

Du borde plockas direkt från gatan och sitta inlåst på ett eller annat sätt, tills du blir hemskickad igen. Och nej, jag bryr mig inte om du blir mördad därhemma, den möjligheten skulle du ha tänkt igenom innan du begick brottet.

That´s right.
Men helst inga muslimer alls. Man bör ha nolltolerans mot islam.
Minsta lilla brott och ut ur landet.
Citera
2026-02-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Som jag sa. Att vilja ha något är en sak. Att vara kapabel att uppnå det är en helt annan.

Finns många som är kapabla att låsa in kriminella samt utvisa dom på livstid och inte bara på 15 år.
Sverige är fullt av mjäkiga klenfjollor, både bland väljare och politiker.

Så, antingen fängelse eller psykvård för politiker som skapar milda förhållanden åt onda och brutala människor.
Citera
2026-02-13, 19:34
Medlem
Citat:
Har det tillkommit 40% utrikesfödda läkare sen 2015?

Nu tar vi helg !
Sluta tänka på dom dumma invandrarna ett par dar.ta ett par pilsner så mår du bättre
Citera
2026-02-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Nu tar vi helg !
Sluta tänka på dom dumma invandrarna ett par dar.ta ett par pilsner så mår du bättre

Har inget emot invandrare som jobbar och sköter sig.
Citera
2026-02-14, 01:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Statistik på det .?gissar att du dragit den ur röven
Tagit från google.

Hårdaste straffet (Livstids fängelse)
Frekvens: Utdöms sällan i förhållande till det totala antalet brott, men antalet har ökat kraftigt. I oktober 2025 avtjänade 262 personer livstidsstraff, vilket är en ökning med över 65 procent sedan 2021.
Brottstyp: Reserverat för de allvarligaste brotten som mord, synnerligen grov misshandel eller upprepade grova våldtäkter.
Tid: I praktiken avtjänar livstidsdömda ofta mellan 18 och 25 år, med möjlighet till tidsbestämning.

Mildaste straffen (Böter/Penningböter)
Frekvens: Mycket vanliga. Den absolut vanligaste påföljden är dagsböter (som ofta kombineras med villkorlig dom) eller penningböter, främst vid trafikbrott, ringa narkotikabrott eller snatteri.
Citera
2026-02-14, 04:05
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
40% av alla läkare i sverige är utrikesfödda.underskötersker 50%

Även en finne och norrman räknas som utrikesfödd i Sverige rent statistiskt, vidare presenterar du ingen artikel eller sttatistik för att styrka detta påstående.

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/videos/annie-l%C3%B6%C3%B6f-om-afghanamnestin/1690543964397175/?locale=sv_SE

Annie Lööf om amnesti för 9000 afghanska flyktingmän utan skyddsbehov för en nota på 2,9 miljarder, detta är bara ett av hennes galna tilltag som finns väl dokumenterade när hon sa det, för resultatet hänvisar jag till våra utsatta områden som växer för varje dag.

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/afghanistan/utbildning/

"Den allmänna utbildningsnivån är låg i Afghanistan. Omkring två tredjedelar av den vuxna befolkningen är analfabeter. Bland vuxna kvinnor är läs- och skrivkunnigheten lägre än bland vuxna män."

Men du är av åsikten att dessa 9000 flyktingmän stod i startblocken för att komplettera sina examens på KTH och Ki?
Citera
2026-02-14, 08:14
Medlem
Jag har fått bilden av speciellt sossar att de gillar att skylla på alla utom sig själva och att de gärna lägger allt ansvar på nån annan.

På ett sätt har de rätt. Individen har ju eget ansvar.
Men när det gäller att sätta gränser så har politiker ansvar och där har sossarna och de andra rödgröna bajspartierna valt att sätta såna konsekvenser att kriminella vågar vara kriminella, och för detta tycker jag att de borde ställas inför rätta, eller vårdas psykiatriskt.
Citera
2026-02-14, 16:52
Medlem
Citat:
Har inget emot invandrare som jobbar och sköter sig.

Ok tack för info.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in