2025-12-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Tjena!

Inte speciellt utförligt. Det är tydligen lite teknik även med denna och en användare på reddit skriver såhär om sin rökteknik:

EDIT:
Tydligen ska man även använda en utav de glaskulorna som följer med orbiten för bästa resultat!

Jag hade en så pass intensiv upplevelse på en utav mina vape carts, och senare samma helg en stark svamptripp på Albino Penis Envy, så just nu ligger jag lite lågt någon vecka.

Har du prövat den fler gånger? Använder personligen inget annat än just yocan orbit.
Citera
2025-12-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Tycker personligen om att röka med methpipa.. tycker det ger en alkemisk touch.. men viktigt är att man använder bic-tändare som har en stabil låga som man kan hålla tänd länge… peace

ett hett tips, använd lett ljus istället så slipper du att hålla i tändare när väggarna andas
Citera
2026-01-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Vad tror ni the entities man ser ibland är för något? Multidimensionalla varelser lr hallicar?
kan va ena eller andra, jag tror inte att dessa varelser nånsin visat sitt riktiga jag för någon människa men DOM FINNS DOM LEVER DE HAR SIN EGNA INTELLIGENS, KÄRLEK, KUNSKAP, VISHET, KÄNSLOR!!!! (capslock intended)

men man får dock skilja på när de använder din fantasi eller deras under trippen oftast så drömmer man i låga doser (kan tillomed se smiley'sar som blinkar och pratar) och på högre dos så är drömmen SANN alltså andarna börjar visa mer av sitt jag och mindre av våra egna djupa aspekter!
Citera
2026-01-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
kan va ena eller andra, jag tror inte att dessa varelser nånsin visat sitt riktiga jag för någon människa men DOM FINNS DOM LEVER DE HAR SIN EGNA INTELLIGENS, KÄRLEK, KUNSKAP, VISHET, KÄNSLOR!!!! (capslock intended)

men man får dock skilja på när de använder din fantasi eller deras under trippen oftast så drömmer man i låga doser (kan tillomed se smiley'sar som blinkar och pratar) och på högre dos så är drömmen SANN alltså andarna börjar visa mer av sitt jag och mindre av våra egna djupa aspekter!

Vilka doser ligger du på Siktarn? Personligen föredrar jag lättare trippar på under 20 mg eftersom det är mer meditativt. Enstaka tillfällen har jag gått över 20 mg och gillat det men en rejält breakthrough är något som går komma i framtiden
Citera
2026-01-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Vilka doser ligger du på Siktarn? Personligen föredrar jag lättare trippar på under 20 mg eftersom det är mer meditativt. Enstaka tillfällen har jag gått över 20 mg och gillat det men en rejält breakthrough är något som går komma i framtiden
Tycker microdos DMT känns mer konstigt. Ingen eufori + förrvirrad

Men detta var nästan 10 årsen. Funderar på att testa igen nu efter man vant sig vid hur microdosera svamp känns, samt man har mer trauman vs då.

Får du någon mental positiv effekt på 20mg?
Citera
2026-01-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudarnasMardrom
Tycker microdos DMT känns mer konstigt. Ingen eufori + förrvirrad

Men detta var nästan 10 årsen. Funderar på att testa igen nu efter man vant sig vid hur microdosera svamp känns, samt man har mer trauman vs då.

Får du någon mental positiv effekt på 20mg?

En typisk upplevelse på 20 mg är att jag skjuts ut i rymden och svävar bland planeter och ser fantastiska geometriska former. Visst är det häftigt men upplevelsen ger mig inte mycket.

Därför har jag fastnat för meditativa sessioner om ca en timme där jag inhalerar 5-9 mg med ca 20 minuters mellanrum . En session ger ökat välmående i åtminstone en dag efteråt.
Citera
2026-01-06, 21:11
Medlem
Citat:
varför ingen breakthrough? känns de mindre doserna för överväldigande bra för att va sant? hahaha kan jag tänka mig! så du stoppas av att det är för otroligt på 20 mg egentligen? ta till mod under tiden när du är i väldigt bra kondition i kroppen och hjärnan, ät inga godsaker, ta inga andra droger åtminstonne 3 dagar innan, meditera innan du flyger iväg (gärna i ca 1 timme med intention att flyga så långt som möjligt genom dmt kärleksmolnen. och möta de högsta andarna som finns) tankarna som bubblar upp i tanketystnaden, låt de guida dig fram till både lyckan och att komma ihåg upplevelsen så mycket som möjligt. Du kan testa 50-60 mg och behålla intentionen att hamna på andra sidan döden utan att dö med ultimat kärlekskänslor, jag brukar gå in med inställningen "nu ska jag dö, jag kommer dö" fast såklart inte försöka göra nåt negativt utan det gör mig oslagbar att flyga fram med dmt då inte ens döden skrämmer mig (och vet då också självklart att dmt aldrig dödat någon).
Citera
2026-01-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
varför ingen breakthrough? känns de mindre doserna för överväldigande bra för att va sant? hahaha kan jag tänka mig! så du stoppas av att det är för otroligt på 20 mg egentligen? ta till mod under tiden när du är i väldigt bra kondition i kroppen och hjärnan, ät inga godsaker, ta inga andra droger åtminstonne 3 dagar innan, meditera innan du flyger iväg (gärna i ca 1 timme med intention att flyga så långt som möjligt genom dmt kärleksmolnen. och möta de högsta andarna som finns) tankarna som bubblar upp i tanketystnaden, låt de guida dig fram till både lyckan och att komma ihåg upplevelsen så mycket som möjligt. Du kan testa 50-60 mg och behålla intentionen att hamna på andra sidan döden utan att dö med ultimat kärlekskänslor, jag brukar gå in med inställningen "nu ska jag dö, jag kommer dö" fast såklart inte försöka göra nåt negativt utan det gör mig oslagbar att flyga fram med dmt då inte ens döden skrämmer mig (och vet då också självklart att dmt aldrig dödat någon).

20mg är helt okej för mig. Stark trip. 50-60 mg skulle jag gissa är alldeles för högt. Säker 30-35 mg är tillräckligt för en breakthrough.

Jag kommer givetvis att gå för en breakthrough på sikt. Det som hittills avhållt mig är att det känns ovant och lite skrämmande Jag har inte tillgång till tripsitter och vet inte hur en breakthrough kommer arta sig.

Så låga doser som 15-20 mg ger ångest under comeup så utifrån det har jag hittills varit för feg för att försöka på en breakthrough
Senast redigerad av Ambushed 2026-01-06 kl. 22:16.
Citera
2026-01-07, 05:13
Medlem
Citat:
20mg är helt okej för mig. Stark trip. 50-60 mg skulle jag gissa är alldeles för högt. Säker 30-35 mg är tillräckligt för en breakthrough.

Jag kommer givetvis att gå för en breakthrough på sikt. Det som hittills avhållt mig är att det känns ovant och lite skrämmande Jag har inte tillgång till tripsitter och vet inte hur en breakthrough kommer arta sig.

Så låga doser som 15-20 mg ger ångest under comeup så utifrån det har jag hittills varit för feg för att försöka på en breakthrough
behöver bara sitta på sängskanten ta stora djupa bloss hålla inne 10 secs and then put down smoking tool and lay down close eyes preferrably with an eye mask.

oj råka skriva hälften på engelska tänkte inte ens
Citera
2026-02-13, 12:45
Medlem
Kvisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Vad för rökdon använder ni när ni röker DMT? Är det en vanlig oil-pipe och stormtändare som gäller?

Hur funkar det med DMT i vape-olja? Måste vapen upp till någon speciellt hög temperatur? (Krävs special vape?)

Vilken rökmetod är lättast att nå breakthrough med?

Har använt ett hemmabygge vid två tillfällen, en sån liten snapsflaska med hål i botten och fylld med stålull i halsen. Funkar sådär då det är svårt att se vad jag gör med tändaren.. men det skjutsade på fint med 20mg.
Värt att nämna är att jag fyller koppen med lite aska från en cigg och lägger dmt ovanpå det, precis som att röka vilken bas som helst.

Men ja, viktigt att inte låta lågan bränna på för hårt utan mer få dmt att smälta som med exempelvis cola bas.

Nästa tillfälle så ska jag prova med en hemmabyggd glasbong på 0,75 liter och ett riktigt cola mesh/nät i koppen, fylla med aska (ska inte vara för smulad utan som ”bollar”) och ladda med 40-50mg.
Kan då fylla bongen med rök under lång tid och ta pauser emellan för att varsamt vaporisera dmt utan att behöva inhalera.

Enkelt att ha bong ståendes på bordet och kan ta så mycket rök jag behöver, sista blosset (tredje) tar jag så mycket jag kan och håller tills det börjar tjuta i öronen tricket är din freebase teknik och kvalitet på dmt.
Changa är ju också ett alternativ som många menar är deras förstahandsval för breakthrough.

Men först blir det några droppar syra i helgen får se hur många, men 360mcg och uppåt brukar vara en bra dosering. 720mcg är högst intagna dos hittills och det är en av de bättre resor jag haft
Citera
2026-02-13, 13:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Beror helt och hållet på storlek på vaporizern och röktekniken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in