Citat:
Ursprungligen postat av
Zabriskie.Point
Vad för rökdon använder ni när ni röker DMT? Är det en vanlig oil-pipe och stormtändare som gäller?
Hur funkar det med DMT i vape-olja? Måste vapen upp till någon speciellt hög temperatur? (Krävs special vape?)
Vilken rökmetod är lättast att nå breakthrough med?
Har använt ett hemmabygge vid två tillfällen, en sån liten snapsflaska med hål i botten och fylld med stålull i halsen. Funkar sådär då det är svårt att se vad jag gör med tändaren.. men det skjutsade på fint med 20mg.
Värt att nämna är att jag fyller koppen med lite aska från en cigg och lägger dmt ovanpå det, precis som att röka vilken bas som helst.
Men ja, viktigt att inte låta lågan bränna på för hårt utan mer få dmt att smälta som med exempelvis cola bas.
Nästa tillfälle så ska jag prova med en hemmabyggd glasbong på 0,75 liter och ett riktigt cola mesh/nät i koppen, fylla med aska (ska inte vara för smulad utan som ”bollar”) och ladda med 40-50mg.
Kan då fylla bongen med rök under lång tid och ta pauser emellan för att varsamt vaporisera dmt utan att behöva inhalera.
Enkelt att ha bong ståendes på bordet och kan ta så mycket rök jag behöver, sista blosset (tredje) tar jag så mycket jag kan och håller tills det börjar tjuta i öronen

tricket är din freebase teknik och kvalitet på dmt.
Changa är ju också ett alternativ som många menar är deras förstahandsval för breakthrough.
Men först blir det några droppar syra i helgen

får se hur många, men 360mcg och uppåt brukar vara en bra dosering. 720mcg är högst intagna dos hittills och det är en av de bättre resor jag haft