Citat:
Varför får inte barn som har funktions variationer synas? Skulle gissa att N har något inom NPF spektrum och språkstörning. Han är med och utrycker sig som han kan, på lika villkor som de andra och de vuxna fyller i när man inte hör. Ibland förstår inte heller de vuxna runt honom men de gör ingen affär av det utan uppmuntrar till fortsatt tal. Vill inte N vara med på film eller något annat barn, ska de såklart slippa.
SJÄLVKLART får alla barn synas.
Jag förslog att ALLA BARNEN ska slippa ofrivilligt rampljus.
FÖRÄLDRARNA tycker det är djupt skamligt att erkänna att ETT barn bevisligen är långsammare i utvecklingen oavsett VARFÖR. Jag föreslog inte att ETT ENDA BARN ska gömmas undan när övriga exponeras. Tar separationen sämre. Utan jag föreslog de bör skydda ALLA BARNEN från denna exponering. Nu fattar jag verkligen inte varför en tittarfavorit som Nils ens behöver "extra skydd" när alla jublar över hans utveckling men vem fan förstår sig på Hampus och Linda...
Linda och Hampus exponerar ALLA BARNEN men ropar på fucking dödsstraff när deras TITTARE har synpunkter, tips eller råd som inte passar agendan. Det är närmast STATSHEMLIGHETER yppa ett ord om exempelvis uppenbara skillnader mellan barnen eller ha synpunkter på huruvida barnen ska vara dragplåster på deras kanaler.
Facts: När du drar ut dina barn (och ditt sexliv din ekonomi osv) i offentligheten funkar det inte så att du i efterhand kan påverka vad tittare reagerar på.