2026-02-07, 14:51
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Bra för dig att jobbet är din hobby men för de flesta är det inte det. Då är det bra att man kan välja att gå vid 55 eller ännu tidigare. Underbart att vara helt fri och kunna ägna sig fullt ut åt sina intressen.

Låter ju som att dina senaste 30 år eller så har varit trista och med vånda gått och jobbat. Tycker ärligt synd om dig och dina gelikar!
Citera
2026-02-07, 21:29
Medlem
Superbunnys avatar
Satt och lekte lite på min pensions hemsida...

Funderar på att sluta jobba vid 57 års ålder, om fem år, och leva på mitt sparkapital fram tills dess då jag kan ta ut den allmänna pensionen.

Om jag slutar jobba vid 57 och tar ut min allmänna pension vid 65 så ska jag tydligen få 16800 kr i pension livet ut före skatt.
Ja det blir inget lyxliv.

Väntar jag istället med att ta ut pensionen tills jag fyller 70 så skulle jag få 21900 kr före skatt livet ut. Något bättre men inget lyxliv det heller.

Får väl hoppas att dom ringer från svenska spel, men då drar väl staten in pensionen helt den dagen då det börjar närma sig. Hahaha.
Citera
2026-02-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superbunny
Satt och lekte lite på min pensions hemsida...

Funderar på att sluta jobba vid 57 års ålder, om fem år, och leva på mitt sparkapital fram tills dess då jag kan ta ut den allmänna pensionen.

Om jag slutar jobba vid 57 och tar ut min allmänna pension vid 65 så ska jag tydligen få 16800 kr i pension livet ut före skatt.
Ja det blir inget lyxliv.

Väntar jag istället med att ta ut pensionen tills jag fyller 70 så skulle jag få 21900 kr före skatt livet ut. Något bättre men inget lyxliv det heller.

Får väl hoppas att dom ringer från svenska spel, men då drar väl staten in pensionen helt den dagen då det börjar närma sig. Hahaha.

Gå vid 57. Att få sköta sitt eget utan stress är mer värt än några tusenlappar i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in