2026-02-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Jag litar faktiskt på min bedömningsförmåga tillräckligt mycket för att göra det här, jag vill liksom inte använda det ofta det är bara inte trevligt liksom. Jag skulle aldrig använda det två dagar i rad. Ia jag vet att det är crystal meth, men det är ju typ samma sak som adhd medicin och faktiska ”crystal meth” ges på riktigt till adhd patienter i USA i form av ”desoxyn”

Pallar du inte universitet på egen hand så är det en väldigt dum idé att fuska sig fram. Om du inte pallar några timmar i veckan, hur ska du klara det sen tänker du?

Vad gäller din bedömningsförmåga så är du ute och cyklar. Du har ingen aning om hur långvarigt bruk kommer påverka dig. Beroende uppstår gradvis inte direkt och långtida regelbunden användning är ett säkert recept att vänja kroppen, precis som med kaffe, tobak och alkohol.
Citera
2026-02-08, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Pallar du inte universitet på egen hand så är det en väldigt dum idé att fuska sig fram. Om du inte pallar några timmar i veckan, hur ska du klara det sen tänker du?

Vad gäller din bedömningsförmåga så är du ute och cyklar. Du har ingen aning om hur långvarigt bruk kommer påverka dig. Beroende uppstår gradvis inte direkt och långtida regelbunden användning är ett säkert recept att vänja kroppen, precis som med kaffe, tobak och alkohol.
Äh, lägg ner. Amfetamin är inte mycket mer beroendeframkallande än kaffe. Väldigt många i världen tar det varje dag, högpresterande inkluderat.

Alla droger ska man såklart vara mycket försiktig med och ha stor respekt för, men 95% av Sveriges befolkning ägnar sig år klart tyngre och beroendeframkallande droger än amfetamin. Amfetamin ska man såklart hantera med försiktighet, men att utmåla det som om det vore fentanyl är nog ungefärligt lika skadligt som försöker att utmåla cannabis som fentanyl har varit
Senast redigerad av Ballooong 2026-02-08 kl. 03:17.
Citera
2026-02-08, 03:10
Medlem
Computerzs avatar
Jag skulle rekommendera att du "bombar" typ 0,3g före lunch och ser hur dagen känns. Det går att "mikrodosera" amfetamin men det är inte hållbart i längden tyvärr. Kvalitén på det du köper kommer att avgöra hur mycket som behövs. Är det bra drag i grejerna kanske 0,1-0,2g räcker. I annat fall kanske uppåt 0,5g är nödvändigt. Är du helt ovan så ta det inte för sent på dagen bara. Du kommer att få svårt att somna annars.
Citera
2026-02-08, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Äh, lägg ner. Amfetamin är inte mycket mer beroendeframkallande än kaffe

Bara 100 gånger skadligare. Men det e det ju värt, verkligen.
Citera
2026-02-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Bara 100 gånger skadligare. Men det e det ju värt, verkligen.
Ja, faktiskt. Väldigt många över hela världen äter det dagligen. Det skrivs ut av läkare, ges till soldater och används oftare av högpresterande elever på universitet. Och det är inget nytt, det förekom på våra föräldrars tid med.

Jag säger inte att det är ofarligt eller utan risker, men jag tror att domedagsflaggan viftas lite för lättvindigt.

Hade det varit benzo eller opioider så hade jag varit betydligt mer högljudd än er. Men man får placera varningarna där de är lämpligast.

Amfetamin är beroendeframkallande och kan orsaka allvarliga problem, men det är inte supersvårt att sluta med, inte mycket svårare än kaffe, men lättare än nikotin, alkohol, opioider och såklsrt benzo där man faktiskt kan dö av plötsligt avbrott
Senast redigerad av Ballooong 2026-02-08 kl. 03:31.
Citera
2026-02-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ja, faktiskt. Väldigt många över hela världen äter det dagligen. Det skrivs ut av läkare, ges till soldater och används oftare av högpresterande elever på universitet. Och det är inget nytt, det förekom på våra föräldrars tid med.

Jag säger inte att det är ofarligt eller utan risker, men jag tror att domedagsflaggan viftas lite för lättvindigt.

Hade det varit benzo eller opioider så hade jag varit betydligt mer högljudd än er. Men man får placera varningarna där de är lämpliga

Orkar inte prata med en färsking om varför amfetamin är en gammal skit kemikalie igen, men kom inte o säg att det är som kaffe för det är det verkligen inte.

Man bör undvika det helt och hållet.
Citera
2026-02-08, 03:45
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Hade det varit benzo eller opioider så hade jag varit betydligt mer högljudd än er. Men man får placera varningarna där de är lämpliga
Och om du hade läst TS inställning till knarket så ska vi nog vifta med domedagsflaggan då han rationaliserar sitt missbruk innan han ens har börjat knarka. Bättre nu än senare. Eller?

Det är enorm skillnad på gatutjack och det som skrivs ut av läkare. Det har med isomerna att göra. Där levoamfetaminet i gatutjack är dubbelt så högt (adderal) eller saknas helt (elvanse).

De fysiologiska skadorna - de som tär på kroppen - är till följd av levoamfetaminet. Därmed är dexamfetamin i princip ofarligt för de flesta, medan tjack är skadligt för alla. Man kan förklara det som att du åldras snabbare. Vilket är ironiskt eftersom du teleporteras framåt i tiden utan att du märker det. Ungefär som filmen med Adam Sandler som heter *klick*.

Att andra får läkemedel utskrivet av läkare är inget argument för att köpa tjack på gatan med motiveringen att kunna studera. Det är bara ett annat sätt att beskriva ett drogmissbruk med risk för att bli beroende.
Citera
2026-02-08, 03:46
Medlem
Citat:
Orkar inte prata med en färsking om varför amfetamin är en gammal skit kemikalie igen, men kom inte o säg att det är som kaffe för det är det verkligen inte.

Man bör undvika det helt och hållet.
Det är värre än kaffe. Ganska mycket. Men inte jättejättemycket. Står även fast vid att alkohol och nikotin är betydligt värre. Amfetamin är givetvis inte hälsosamt och kan orsaka såväl allvarliga psykiska störningar som plötslig död, precis som mycket annat. Kom ihåg att en stor del av mänskligheten tar det till vardags. Likt kaffe. Att utmåla det som om det vore heroin blir kontraproduktivt.

Sedan så är det givetvis är det olika mellan olika individer där allt mellan hjärta och hjärna spelar roll (och det vill man inte vara utan).
Senast redigerad av Ballooong 2026-02-08 kl. 03:48.
Citera
2026-02-08, 03:50
Medlem
Citat:
Det är värre än kaffe. Men inte mycket. Står även fast vid att alkohol och nikotin är betydligt värre. Amfetamin är givetvis inte hälsosamt och kan orsaka såväl allvarliga psykiska störningar som plötslig död, precis som mycket annat. Kom ihåg att en stor del av mänskligheten det till vardags. Att utmåla det som om det vore heroin böir kontraproduktivt.

Sedan så är det givetvis är det olika mellan olika individer där allt mellan hjärta och hjärna spelar roll (och det vill man inte vara utan).

Ingen som utmålar något som något annat än vad det är, skit. Leder inte till något produktivt eller nyttigt överhuvudtaget att hålla på med varken heroin eller amfetamin.

Kaffe är tillräckligt starkt om man nu inte lider av narkolepsi, kanske det skulle vara befogat med en rejäl lina dock?
Citera
2026-02-08, 04:37
Medlem
Citat:
Ingen som utmålar något som något annat än vad det är, skit. Leder inte till något produktivt eller nyttigt överhuvudtaget att hålla på med varken heroin eller amfetamin.

Kaffe är tillräckligt starkt om man nu inte lider av narkolepsi, kanske det skulle vara befogat med en rejäl lina dock?
Där har du faktiskt helt objektivt fel.

Du påstår att amfetamin eller opioider inte har några medicinska fördelar? Att vetenskapliga studier, forskarna, läkare, myndigheter och patienter i alla år har haft fel?

Det är detta jag menar med att den blinda hysterin gör att man slutar lyssna. Jag är tycker mycket illa om opioider men inte ens jag skulle få för mig att hävda något sådant.

Har du belägg för det så kommer ditt nästa inlägg att göra dig till världskändis. Möjligen nobelpriskandidat.. Jag välkomnar det!
Senast redigerad av Ballooong 2026-02-08 kl. 04:46.
Citera
2026-02-08, 05:04
Avstängd
Glöm det, tjack är smutsdrogen nummer ett!
I bästa fall så skruvar du sönder bilen, eller formaterar datorn 12 gånger.
Citera
2026-02-08, 05:09
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Hej, jag behöver hjälp från er som kan mycket om detta. Jag pluggar på universitetet, och har använt elvanse 50mg 3 gånger vid krävande tillfällen (prov). Jag tycker att det kan hjälpa mycket faktiskt, sålämge man inte tar det dagligen. Dessvärre så är det så himla dyrt att beställa adhd medicin och jag har inget recept för det, så jag funderar på att beställa metamfetamin från darkweb. Dock har jag ingen aning om denna drogen, är det typ pulver? Och man snortar det isåfall va? Isåfall, hur vet man hur mycket man ska dra? Som sagt kommer jag bara använda det vid sällsynta tilläfllen

Varför inte bara vanligt tjack? Varför ska du börja med meth?

Nej du kommer inte bara använda meth vid särskilda tillfällen. Den kommer ta över ditt liv helt och hållet och dina studier kommer gå åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in