2026-02-07, 12:35
Medlem
Vad är det för fel på deras familjer som köper ryggsäckar som är regnbågsfärgade? De är på väg hem eller till skolan och har ryggsäckar som är regnbågsfärgade. Givetvis ska det vara etniskt svensk barn som bär dessa.
Citera
2026-02-07, 12:40
Medlem
Apologs avatar
Nu ska jag inte tala för alla men som ung på 80-talet så var regnbågen bara en häftig färg. Den borde man verkligen reclaima.
Citera
2026-02-07, 12:44
Medlem
Ungar gillar färger. Punkt.
TS släpp det, du kommer att må bättre då.
Mycket bättre.
Citera
2026-02-07, 12:47
Medlem
Det är väl ungefär som när vi dagisbarn på 80-talet fick gå med plakat i demonstrationståg - vi hade inte en aning om vad som hände egentligen. De vuxna som idag klistrar politiska slagord och ställningstaganden på barnen, som själva inte har en aning vad det handlar om, gör samma miss.

Men på 80-talet var regnbågen nog mer förknippad med 'My little pony'.
Citera
2026-02-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är väl ungefär som när vi dagisbarn på 80-talet fick gå med plakat i demonstrationståg - vi hade inte en aning om vad som hände egentligen. De vuxna som idag klistrar politiska slagord och ställningstaganden på barnen, som själva inte har en aning vad det handlar om, gör samma miss.

Men på 80-talet var regnbågen nog mer förknippad med 'My little pony'.
På 70-talet var dessa emot att man använde barn(vagnar) i demonstrationer typ "Ja till livet", abortmotståndare, går bra "när vi gör det"
Senast redigerad av tjanska 2026-02-07 kl. 13:07.
Citera
2026-02-07, 12:56
Medlem
halaltarzans avatar
Men det är väl mest hippies som köper sånt till sina ungar? Vet inte om tanken är att det ska forma en ny liten hippie därför det mycket väl kan bli viss mobbning i samhället av typ konservativa.
Citera
2026-02-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
På 70-talet var dessa emot att man använde barn i demonstrationer typ "Ja till livet", abortmotståndare, går bra "när vi gör det"
Självklart, det är ju bara fel när fel personer gör det, som alltid.

"Rör inte min kompis!" stod det på våra plakat.
Tio år senare: "Ey svennehora ge mig din mobil annars cuttar jag dig, fattar dy!?"
Så kan det gå.
Citera
2026-02-07, 13:03
Medlem
Inget att bry sig om, när jag var barn på 80 talet delades det ut Rör inte min kompis pins och propagerades för att invandrare och svenska barn var lika värda. Skolan har alltid indoktrinerat
Citera
2026-02-07, 13:04
Medlem
Ungen kanske tyckte ryggsäcken var fin och ville ha den?
Citera
2026-02-07, 13:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Vad menas med regnbågsfärgade? Är det barnväskor i många färger? Med eller utan motiv? Med eller utan glitter? Eller är det väskor riktade till äldre ungdomar och vuxna i stil a la Pride?

Kan vara så att det bara är mycket färger och att det är tjejer i en viss ålder som just nu råkar gilla regnbågsfärger och regnbågar...
Citera
2026-02-07, 13:18
Medlem
Klä sig i nazist-kläder, varför bär man Foppatofflor, och nu regnbågsfärgade ryggsäckar. Är det verkligen tankar som upptar din vardag?
Citera
2026-02-07, 13:27
Medlem
Tycker det är tusen gånger bättre att barn får ha färgglada saker snarare än den här "sad beige"-trenden som finns. En regnbåge behöver ju naturligtvis inte vara politiskt heller. Sen finns det ju alltid folk som blir kränkta för minsta lilla som kan tolkas som politiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in