2026-02-06, 15:56
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Det finns Ecpat o childhood osv som gör det. Jag skulle vilja påstå att dumpen har belyst frågan på ett mycket mer effektivt sätt. Det brinner o det behövs göras ngt åt det här problemet nu. Barnen finns på nätet men rättssystemet hänger inte med. Dumpen har ju faktiskt hjälpt fram en ny lag nu som gör att kanske Sverige kommer ifatt sina grannländer o stora delar av Europa. Något måste de ha gjort rätt.

Det hade ju varit lätt och förbjuda barn under 15 år att använda dessa appar, så hade saken varit löst
Citera
2026-02-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Det finns Ecpat o childhood osv som gör det. Jag skulle vilja påstå att dumpen har belyst frågan på ett mycket mer effektivt sätt. Det brinner o det behövs göras ngt åt det här problemet nu. Barnen finns på nätet men rättssystemet hänger inte med. Dumpen har ju faktiskt hjälpt fram en ny lag nu som gör att kanske Sverige kommer ifatt sina grannländer o stora delar av Europa. Något måste de ha gjort rätt.

Är inte dumpen som har provocerat fram en lag utan en regering som har vaknat och det är nyval snart. Jag hoppas verkligen att polis ska få högre befogenheter att jobba förebyggande.

Men vi får se hur det blir i verkligheten.

Epcat och childhood jobbar i skymundan de vill inte skapa en circus.

Jag håller med dig att internet växer och lagar hänger inte med på alla sätt och vis. Media är lättare och skapa och förr hade vi ett fåtal tidningar. Internet gör det lättare att nå ut till miljontals på ett enkelt sätt.
Citera
2026-02-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det hade ju varit lätt och förbjuda barn under 15 år att använda dessa appar, så hade saken varit löst

Detta är absolut ett sätt att gå. Och det borde vara så. Det finns ingen anledning att öka blandningen mellan barn och vuxna.

Dumpens fiske har ett mörkertal med de barn som söker utbyte med vuxna. Tex tobak/sprit/droger där åldern är kanske 14 emot 18 inte 13 emot 65.
Citera
2026-02-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
I många fall är det nog även så. Majoriteten av gäddor tror jag inte skulle ha gjort något, och iom Dumpen så avvecklar dom helt digitala närvaron - på sätt fungerar det. Men prislappen är lite för hög, tänker på anhöriga, möjlighet till arbeta och inte vara en kostnad m.m.

Sen har vi dom som det absolut inte biter på, men då misslyckas även Dumpen så att säga.

Så sammantaget hjälper det inte speciellt mycket.

Det kommer en ny lag så de har ju lyckats.
Vi hänger inte med vad det gäller lagstiftning i Sverige och dumpen har försökt belysa detta - gäddorna gjorde en chansning o åkte dit o fruarna fick veta vilka de levde med. Gör säkert ont som fan men herregud de har ju inte gjort ngt o det har deras omgivning vetat det o stöttat fruar o barn. Man vill inte leva m ngn som kan tänka sig att ligga med barn o man får en chans att gå vidare i livet. Inte bättre att veta att sin nära har legat med ett riktigt barn än att åka dit på dumpen skulle iaf jag säga.
Citera
2026-02-06, 16:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Domen i sig är säkert rätt, men ibland behöver man se mellan fingrarna och inte vara en regelrunkare.
Dumpen har gjort mycket vettigt för svenska barn, förnedrat och hängt ut äckliga pedofiler. Men deras allra största bedrift är att dom fått en handfull äckel att ta livet av sig. Bara därför borde dom inte dömas utan istället tilldelas hedersmedalj.
Vissa människor skulle helt enkelt inte fått andas från första början, så är det bara. Skönt att dom till sist själv insåg att dom var ovälkomna på denna jord.
Du tycker domstol ska se mellan fingrarna? Jag är betydligt mer orolig att du vistas i allmänheten än en gädda som i många fall inte skulle göra något mot någon. Som en tidigare skribent berörde, det är Dumpen som skapar tillfället så att säga. Ingen Dumpen som driver på = dom hade aldrig gjort något.

Inte i alla fall nej - men en klar majoritet. Dom övriga gör sina saker både med och utan Dumpen, för hör och häpna, det sker i verkligheten.
Citera
2026-02-06, 16:03
Medlem
En bra dom tycker jag, man ska inte hänga ut privatpersoner oavsett anledning om dom inte har ett medialt allmänintresse, speciellt inte om dom inte är dömda för ett brott. Konceptet med Dumpen är en bra ide ur preventiv synvinkel, frågan är dock också om det står i paritet med de 11 självmord dom drivit fram.
Citera
2026-02-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson

Mm eller stoppa pedofiler. Inte bättre att de tittar på bilder o film där barn blir våldtagna.
Citera
2026-02-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daggmar
En bra dom tycker jag, man ska inte hänga ut privatpersoner oavsett anledning om dom inte har ett medialt allmänintresse, speciellt inte om dom inte är dömda för ett brott. Konceptet med Dumpen är en bra ide ur preventiv synvinkel, frågan är dock också om det står i paritet med de 11 självmord dom drivit fram.

helt rätt gött att kärringen blev fälld. Dessutom ingen målsägande = inget brott begått
Citera
2026-02-06, 16:13
Medlem
Citat:
Samtidigt som det klagas över att mjölken är dyr, allt är för dyrt. Men skramla ihop runt 1,4 miljoner till henne går bra. (Cancer: 800k, Detta: 560k)

Den där sekten är ett folk för sig själva sannerligen.
Hur är det om dom nu får ihop den där dryga halvmiljonen, kommer skattemyndigheten inte vilja ha sin del med, eller?
Citera
2026-02-06, 16:17
Medlem
Citat:
Du tycker domstol ska se mellan fingrarna? Jag är betydligt mer orolig att du vistas i allmänheten än en gädda som i många fall inte skulle göra något mot någon. Som en tidigare skribent berörde, det är Dumpen som skapar tillfället så att säga. Ingen Dumpen som driver på = dom hade aldrig gjort något.

Inte i alla fall nej - men en klar majoritet. Dom övriga gör sina saker både med och utan Dumpen, för hör och häpna, det sker i verkligheten.

Skulle inte göra något?
De konsumerar åtminstone barnporr. Men det tycker ju du inte är att göra något.
Fy fan!
Citera
2026-02-06, 16:18
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Skulle inte göra något?
De konsumerar åtminstone barnporr. Men det tycker ju du inte är att göra något.
Fy fan!
Hur ska jag kunna veta om dom gör det? Hur kan du veta det? Vad dom gör hemma skiter jag för övrigt totalt i.
Citera
2026-02-06, 16:19
Medlem
Citat:

Så ifall dumpen inte hade haft kontakt med pedofilerna så skulle dom inte ha blivit en pedofil? Okej.. och du är orolig för att JAG vistas utomhus? Du verkar ju uppenbarligen vara väldigt liberal till folk som knullar barn, inte alls oroväckande.. har du måhända egen erfarenhet utav dumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in