2026-02-06, 14:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
I dagens samhälle så är det enbart Sara som är GM.

Jag tror inte att det var SÅ man tänkte att lagen skulle användas när den skrevs.
En lag som förbjuder folk från att prata sex med låtsasbarn på nätet kommer ju naturligtvis att även förbjuda folk från att hora ut låtsasbarn på nätet.
Citera
2026-02-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Absolut, jag gillar dumpens frågor och kärnfrågor.

Men jag gillar inte den hyckleri som gör av personer genom att hänga ut dom offentligt.

Jag försvarar verkligen inte pedofiler eller idioter men jag tycker personer ska ha en rättvis behandling eller straff.

Jag tycker i många fall dumpens agerande skapar mer skada än nytta.

Ett exempel är utan dumpen hade det aldrig blivit en sexchat. För det är bara prova. Gå till ville. Site som helst för det kommer verkligen svämma över med kvinnor/barn som vill ha spontan sex med dig.

Dessa personer vet att dom är ute och trampar i träsket. Det dom gör är vidrigt men tror många gäddor gör det av sjukdom eller ensamhet. Hade en hund eller ett får skrivit tillbaka så hade dom chattat med dom med.

Utan dumpen så hade ju dess människor fortsatta att leta upp barn tills de faktiskt hittat någon att chatta med, och då högst troligen sexuellt.

Sjukdom och ensamhet kan man göra något åt, om man nu skulle vilja det.
Citera
2026-02-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En lag som förbjuder folk från att prata sex med låtsasbarn på nätet kommer ju naturligtvis att även förbjuda folk från att hora ut låtsasbarn på nätet.

Jag tror inte att det är så brottsprovokation funkar i andra länder, så varför skulle den funka så här?
Citera
2026-02-06, 14:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag tror inte att det är så brottsprovokation funkar i andra länder, så varför skulle den funka så här?
Brottsprovokation är förbehållen poliser. De får inte heller runka upp gubbarna på det sätt som Dumpen gör.
Citera
2026-02-06, 14:49
Medlem
Har jag förstått det rätt att gäddan, Vikt*r H*ckerbo vill ha rättegångskostnader med 345 113 kr. Är det vad advokaten till gäddan kostar.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2026-02-07 kl. 22:43. Anledning: Redigerad med hänsyn till regel 0.10
Citera
2026-02-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Fan vad ägd gäddan blev. Han tjänade i princip 0 kr på detta och hängde ut sig själv som pedofil. Så jävla ägd.

Inte alls. Gäddan spräckte hela Dumpens juridiska upplägg med uthängningar, vilka nu som väntat visat sig vara olagliga.

Om lagen är vettig eller ej är däremot en annan fråga.

Det skulle bara väldigt intressant ur en ren juridisk aspekt om anhöriga till någon som Dumpen pressat till självmord stämde P & S. Där skulle det nog inte landa i villkorligt och dagsböter. Snarare fängelse och miljoner i skadestånd.
Citera
2026-02-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Vad går gränsen för att publikt hänga ut någon? Vilket brott är okej och vilket är inte det?

Om du röker på hemma och jag hade hängt ut dig som pundare har mer sanning än många av dessa personer hade faktiskt legat med ett barn.

Misstolka mig inte bland de 730ish uthägningar ligger det ett och annat monster. Men tyvärr göms dom av allt annat.

Man får som privatperson inte hänga ut någon. Dumpen har utgivningsbevis. Förtal har inget om huruvida det man skriver är sant eller inte. man får inte sprida missaktning om ngn. Men dumpen är som vilken tidning eller media som helst egentligen.
Vi har väldigt olika åsikter om varför dessa gäddor kommer till platsen för att möta upp barnet de sexchattat med men det orkar jag inte ens diskutera längre,
Citera
2026-02-06, 14:55
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Om du sitter och sexchattar med någon som du TROR är ett barn, och sen stämmer träff med? (Oavsett om just denna kille dök upp eller inte), tänker du att det är samma sak som att vara en oskyldig och missförstådd pedofil som bara sitter hemma och virkar på dagarna?

Nej, vad får dig att tro det?
Om en pedofil aldrig någonsin på något vis skadar ett barn, ska den då behandlas likadant som folk som begår övergrepp mot barn eller har för avsikt att göra det?
Innefattas denna person i "kill your local pedophile" eller övrigt hat som riktas mot pedofiler, skyldiga till övergrepp eller ej?
Ingen har valt att vara pedofil och ingen skulle någonsin välja det om valet fanns.

Att vara psykiskt störd: Inte självvalt och ok så länge man inte begår några brott eller skadar andra människor.
Att begå övergrepp mot barn (eller andra): Aldrig någonsin ok, oavsett diagnos.
Senast redigerad av WhiteNightFlight 2026-02-06 kl. 14:58.
Citera
2026-02-06, 14:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Men dumpen är som vilken tidning eller media som helst egentligen.
För att för sista gången klargöra detta, utgivningsbevis gör ingen immun mot förtal. Finns inget om och men, det är så.
Citera
2026-02-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
För att för sista gången klargöra detta, utgivningsbevis gör ingen immun mot förtal. Finns inget om och men, det är så.
Har jag sagt det?? Menade att det är olika för privatpersoner o de som har utgivningsbevis. Uppenbarligen har de ju fällt dumpen som jag ser som en protestaktion emot sexuellt våld mot minderåriga. alldeles övertygad om att de är fullt medvetna om att de kan bli fällda för förtal men kör för sakens skull. I det här fallet tror jag att den här pedofilen var en vinstlott, på sitt sätt, då han gjort sig själv som reklampelare för varför en lagändring behövs. Mer uppmärksamhet i frågan och honom än dumpen själva inågonsin skulle kunna attrahera.
Citera
2026-02-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Nej, vad får dig att tro det?
Om en pedofil aldrig någonsin på något vis skadar ett barn, ska den då behandlas likadant som folk som begår övergrepp mot barn eller har för avsikt att göra det?
Innefattas denna person i "kill your local pedophile" eller övrigt hat som riktas mot pedofiler, skyldiga till övergrepp eller ej?
Ingen har valt att vara pedofil och ingen skulle någonsin välja det om valet fanns.

Att vara psykiskt störd: Inte självvalt och ok så länge man inte begår några brott eller skadar andra människor.
Att begå övergrepp mot barn (eller andra): Aldrig någonsin ok, oavsett diagnos.

Du kan ju använda din logik på allt brottsligt i samhället.
Nu är det inte längre någons fel, eftersom att det är en sjukdom.

👏👏👏👏👏

Är man sjuk så ska man söka hjälp. Inte försöka knulla med barn.
Citera
2026-02-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Man får som privatperson inte hänga ut någon. Dumpen har utgivningsbevis. Förtal har inget om huruvida det man skriver är sant eller inte. man får inte sprida missaktning om ngn. Men dumpen är som vilken tidning eller media som helst egentligen.
Vi har väldigt olika åsikter om varför dessa gäddor kommer till platsen för att möta upp barnet de sexchattat med men det orkar jag inte ens diskutera längre,

Så du ser skillnad på det ändå? Om Aftonbladet hade skrivit om dig då? Eller dom såg dig köpa rizzla papper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in