2026-02-05, 05:54
Medlem
Tycker ni borde vara väldigt försiktiga med grovt förtal och anklagelser.
Sånt kan kosta livet och kan vara mycket dyrt att lösa.
Ni vill inte anklaga människor, förstöra deras liv och sen förvänta er att inget kommer hända er.
Tycker ni börjar gå på väldigt djupt vatten.
Citera
2026-02-05, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Det verkar som skandalen sätter stor press på Starmer. Det går väl lite trögt för honom i opinionen just nu (?), och detta lär i så fall sänka honom ytterligare. Samtidigt undrar jag om folk kommer bry sig. Hade någon frågat mig igår om jag trodde att hemskheterna skulle få fäste, hade jag nog svarat att de skulle göra det. Men idag är jag inte alls lika säker. Ilskan är förvisso stor, men den ebbar kanske ut fortare än man vill. Mandelson får kanske en smäll på fingrarna, lite böter, en kort vända på en fritidsgård likt den Ghislaine strosar runt i. Sedan är det vardag igen och kvar står sen större delen av den tama fårskocken med insikten att ingenting egentligen har hänt, och att kräken i de fina cirklar som Epstein rörde sig i fortfarande kan springa löst i samhället och bli snuskigt rika.
The Mandelson-Epstein scandal is also the Mandelson-Palantir scandal

Kul uttryck som jag hörde på BBC:s Newsnight med eftersnacket kring den upprörda debatten i underhuset, på tv sént igår kväll:

"He /Keir Starmer/ has been SNOOKERED by her!"

Japp, Kemi Badenoch satte med klinisk precision in frågor om ifall Starmer inte hade frågat om just relationerna till Epstein när man gjorde en säkerhetsgranskning av Peter Mandelson och hans bakgrund, i det skede då man arbetade med att sätta samman den nya regeringen - där veteranen Mandelson ju fick ett toppjobb som ambassadör i Washington. Bilden av en säker biljardstöt rakt mot Starmers ömma punkt är perfekt och det är ett kul ordval, jag önskar att svenska politiska kommentatorer (eller riksdagsledamoter och minstrar själva) hade hälften av britternas verbala uppfinngsrikedom och elegans. Särskilt eftersom detta är något britterna gör live och i ögonblicket, inte bara utfunderade kluriga vändningar hemma vid datorn.

Starmer svarade upprört att jo, man hade frågat och Mandelson hade ljugit dem alla rakt upp i ansiktet, flera gånger om. Frågan är om Starmer klarar sig undan med detta, det är många som redan tidigare var tveksamma till honom knappt 1½ år efter den stora valsegern som förde honom till nr 10.

F ö behövs det verkligen nägra trådar om hur Epsteinaffären påverkar England - det är väldigt påfallande att här på FB är det lågt intresse för brittisk politik, utom när den har nära kopplingar till Donald Trump, Elon Musk eller andra amerikanska kändisar. (Brexit fick en del uppmärksamhet, men mest eftersom det sågs som en slags parallell till Trumps MAGA-program och SD:s dåvarande skepsis till EU).
Citera
2026-02-05, 06:22
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Tycker ni borde vara väldigt försiktiga med grovt förtal och anklagelser.
Sånt kan kosta livet och kan vara mycket dyrt att lösa.
Ni vill inte anklaga människor, förstöra deras liv och sen förvänta er att inget kommer hända er.
Tycker ni börjar gå på väldigt djupt vatten.
Jag tror att få är särskilt intresserade av att klämma åt en specifik person. För egen del är det de återkommande mönstren som är intressant och gör skillnad, och som man med rätta måste få belysa. Varken finanskrascher, Panamadokumenten eller den här affären gör i isolation någon skillnad, uppenbarligen, men sammantaget får det förhoppningsvis effekt. Jag hoppas åtminstone det, för vi kan inte ha småpåvar till representanter som släpper skiten så fort man får syn på det, då är man i praktiken medskyldig och ska granskas omedelbart. Eller menar du att statshemligheter, mutbrott, kompromat och ekobrott m.m. är sånt vi normala ska acceptera - samtidigt som hetsjakten på marginaliserade har blivit en nationalsport för den svenska högern?
Citera
2026-02-05, 06:27
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vet inte varför du tror det. Vad hur trump med saken att göra?

Er retorik är identisk
Citera
2026-02-05, 06:55
Medlem
Viktor79xs avatar
Då hade vi envisa gamla foliehattar rätt igen. Den blinda massan behöver def.
varsin örfil för att vakna upp.
Dumma jävla Goyims

”(We founded hitler” ☠️

https://youtu.be/3ZJIBSHIvws?si=QfXYtsjGCxtJr_w
Citera
2026-02-05, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Att inte Carl Bildts namn ploppat upp i den här soppan tycker jag är märkligt men han kanske är för klipsk för att bli snärjd av Epstein?

Ja, sjukt också att det inte finns en enda svensk sosse, bara folk med kopplingar till Tidelaget, i Norge är det mer blandat vänster/höger.
Citera
2026-02-05, 07:06
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kul uttryck som jag hörde på BBC:s Newsnight med eftersnacket kring den upprörda debatten i underhuset, på tv sént igår kväll:

"He /Keir Starmer/ has been SNOOKERED by her!"

Japp, Kemi Badenoch satte med klinisk precision in frågor om ifall Starmer inte hade frågat om just relationerna till Epstein när man gjorde en säkerhetsgranskning av Peter Mandelson och hans bakgrund, i det skede då man arbetade med att sätta samman den nya regeringen - där veteranen Mandelson ju fick ett toppjobb som ambassadör i Washington. Bilden av en säker biljardstöt rakt mot Starmers ömma punkt är perfekt och det är ett kul ordval, jag önskar att svenska politiska kommentatorer (eller riksdagsledamoter och minstrar själva) hade hälften av britternas verbala uppfinngsrikedom och elegans. Särskilt eftersom detta är något britterna gör live och i ögonblicket, inte bara utfunderade kluriga vändningar hemma vid datorn.

Starmer svarade upprört att jo, man hade frågat och Mandelson hade ljugit dem alla rakt upp i ansiktet, flera gånger om. Frågan är om Starmer klarar sig undan med detta, det är många som redan tidigare var tveksamma till honom knappt 1½ år efter den stora valsegern som förde honom till nr 10.

F ö behövs det verkligen nägra trådar om hur Epsteinaffären påverkar England - det är väldigt påfallande att här på FB är det lågt intresse för brittisk politik, utom när den har nära kopplingar till Donald Trump, Elon Musk eller andra amerikanska kändisar. (Brexit fick en del uppmärksamhet, men mest eftersom det sågs som en slags parallell till Trumps MAGA-program och SD:s dåvarande skepsis till EU).

Starmer ser ut som en pedofil. Sannolikheten för att är en är mycket stor.
Citera
2026-02-05, 07:22
Medlem
Nu blir jag konspiratorisk. Hur såg Epsteins ryska kontakter ut?

Fanns det ryska miljardärer runt Epstein?

Varför ville Epstein så gärna nästla in sig hos ambitiösa kvinnor som ville röra sig i maktens korridorer och är svaga för rika män och pengar?

Vad handlar alla hysteriska kontakter runt Epstein om, alla surrade tydligen kring honom?

Varför togs Epsteins säkerhetsvakt bort, han " tog ju sitt liv" efteråt, eller blev han egentligen mördad?

( parallell: Palme blev mördad när säkerhetsvakterna togs bort för en stund).

Är Epstein egentligen också ( förutom pedofeli/unga kvinnor som lockbete för vissa typer av män ) en spionhistoria mellan nationer utan dess like?
Senast redigerad av Tissetiss 2026-02-05 kl. 08:12.
Citera
2026-02-05, 07:37
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du vet inte ens vad ordet sionist betyder för du är efterbliven. Tråden handlar inte om sionism, den handlar om Epstein och dess konsekvenser.
Vad för konsekvenser? Jag vet inte vem han är och jag känner inga som helst konsekvenser.
Varför bryr du dig ens? Inget av vad denne epstein gör påverkar oss. Sluta tjata om det.
Citera
2026-02-05, 07:40
Medlem
Do1oress avatar
Somliga missar nog de viktigaste händelserna och fastnar för det obscena. Vilket är förståeligt. Det har också ett värde. Absolut. Trådar som rör det politiska ska man definitivt dra i om man kan.

Samtidigt är det vanskligt för den enskilde att sätta ett alltför stort värde på "fynd" som bara bekräftar vad denne och alla andra redan vet. Dessa personer känner sig ofta speciella, lite märkvärdiga, av att "veta" hur samhället styrs. Och det är ganska farligt det med. Inte farligt i den meningen att någon kommer att jaga ikapp plattjordare, utan för att den tillfredsställande känslan drar ner en i nästa illusoriska konspirationsteori mycket, mycket lättare.

Alla gör förstås det som de känner är bäst. Alla bör också förstå att algoritmer, mörkermän och vidriga propagandasnören kan leda folk till att göra fel och tänka galet. Alla måste också få in i huvudet att det finns fler personer som Epstein och att de kan utföra de märkligaste tänkbara sakerna i hemlighet. Det är inget man ska ta lätt på. Inte när teknik som AI, geneditering och neuroteknik är så pass kraftfull idag.
Citat:
Epstein wasn’t drawn to science out of curiosity alone. His specific obsessions — genetics, artificial intelligence, advanced computation, and “transhuman” ideas — overlap heavily with areas monitored for dual-use potential by national-security-linked science networks. [...] He effectively shadowed genuine scientific elites—extracting conversational intelligence about research directions before they became public.

Bill Clinton once remarked that there’s a government within the government—one he didn’t control.

He wasn’t referring to the “Deep State” as it’s commonly portrayed in the media. He was pointing to a parallel capability that operates beyond any real oversight: people with the power to finance projects that can’t be officially funded, to construct things that can never be formally approved, and to operate in spaces where normal rules simply don’t apply.

The sexual misconduct is what grabs the headlines and draws the public’s attention. And yes, it did happen. But the far more consequential story is the science: Designer infants. Human cloning. Hormone experimentation on children. Gene editing programs.

https://x.com/TonySeruga/status/2019201855423934713
Citera
2026-02-05, 07:41
Medlem
Citat:
Vad för konsekvenser? Jag vet inte vem han är och jag känner inga som helst konsekvenser.
Varför bryr du dig ens? Inget av vad denne epstein gör påverkar oss. Sluta tjata om det.

Hur kan du så säkert veta det i det här läget?.
Citera
2026-02-05, 07:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Lämna tråden då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in