Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Bergums skola i Bergum socken är förvisso äldre än hundra år, men skolbyggnaderna intill byn Olofstorp, Bergum socken uppfördes 1918 och revs 1978. Således är den skolan riven och en ny skolenhet har uppförts på samma plats och använt samma namn. Den nya skolbyggnaden har funnits från 1878 med satisik från 2008. I Siri finns det inte mer än tre dokument på den skolenheten, vilket tyder på att den har bytt skolenhet flera gånger. Eftersom att jag dessutom länkade beslutet har jag gjort lite mer efterforskning än du själv. Det beslutet tar upp är det som händer på skolan.
Jag har faktiskt lite svårt att förstå vad du menar att orsaken till den uppkomna situationen på Bergumsskolan är. Har du möjligen möjlighet att förtydliga din hypotes? Förklara gärna så att en mellanstadieelev förstår...
I GP-artikeln jag länkade till i mitt startinlägg beskrivs situationen som:
Citat:
Bajs som kletats på väggarna, över hundra kränkningsanmälningar och sju av tio sjukskrivna lärare.
I dokumentet du länkade till beskrivs situationen som:
Citat:
Lärare uppger att tiden inte räcker till för att anmäla alla kränkningar.
Skolinspektionens krav på att alla "kränkningar" ovillkorligen måste kränkningsanmälas, skulle ju faktiskt kunna förklara det makalöst stora antalet kränkningsanmälningar som lärarna har massproducerat sedan Skolinspektionens inspektion.
En inte helt osannolik hypotes är att lärarna har prioriterat att massproducera kränkningsanmälningar, istället för att undervisa och att eleverna har inlett en bajssmetningsprotest emot detta, vilket ledde till att lärarna blev kräksjuka.
En annan hypotes är att lärarna har massjukskrivit sig i protest mot Skolinspektionen. De kände sig mobbade av Skolinspektionen och inte av sina egna elever. Och att eleverna i brist på behöriga lärare började smeta in Bergumsskolan i bajs.
Är det någon av de två hypoteserna du tror på?
Jag kan dock utan vidare tänka mig minst en handfull troligare hypoteser...
Min huvudhypotes är sossarna har börjat tvångsintegrera barnen till den förkastliga pöbeln i Lärjedalen, genom att bussa barn från det utsatta Hjällbo till pöbelns vita skolor.
Men jag har ännu inte lyckats finna några spår på Internet...