2026-02-04, 23:01
Medlem
Hur kommer det sig att vissa trådar bara försvinner istället för att hamna i Papperskorgen?

Här är ett exempel på en tråd som var aktiv i nästan fem år med över 1300 inlägg som plötsligt försvann utan att hamna i Papperskorgen... hur kommer det sig?

Skippa vaccinerna, Ivermectin och D-vitamin är lösningen
Citera
2026-02-04, 23:16
Medlem
Flaskpostenss avatar
Ibland vill de sopa vissa saker under mattan.
Citera
2026-02-05, 01:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hur kommer det sig att vissa trådar bara försvinner istället för att hamna i Papperskorgen?

Här är ett exempel på en tråd som var aktiv i nästan fem år med över 1300 inlägg som plötsligt försvann utan att hamna i Papperskorgen... hur kommer det sig?

Den där tror jag är raderad av misstag i M&H. Jag hittar inte beslutet vid snabbkoll.

Annars beror raderade trådar oftast på 1.xx-regelbrott i trådstarten.
Citera
2026-02-05, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Den där tror jag är raderad av misstag i M&H. Jag hittar inte beslutet vid snabbkoll.

Annars beror raderade trådar oftast på 1.xx-regelbrott i trådstarten.
Tack Schlesien, det är här det blir intressant... jag frågade nämligen moderator Xxxxxx i M&H vad som hade hänt med tråden men han visste inte, utan bad mig fråga yyyy som var den som hade raderat tråden.

När jag frågade yyyy vad som hade hänt med tråden fick jag till svar att "Vi hade en diskussion om den skulle hålla för MoH men kom fram till att radering skulle kvarstå". Jag kan tycka det är mycket märkligt eftersom den har hållit i nästan fem år med många inlägg.

Eftersom Xxxxxx inte kände till varför tråden hade försvunnit kan man fråga sig om yyyy talar sanning? Båda verkar ju inom M&H.

Observera att detta bara var ett exempel på en raderad tråd som inte hamnar i Papperskorgen, här är t.ex. en till... även det i M&H.

RFK Jr: SVÅR autism ÄR vaccinrelaterad skada - slutgiltig verdict
Citera
2026-02-05, 08:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tack Schlesien, det är här det blir intressant... jag frågade nämligen moderator Xxxxxx i M&H vad som hade hänt med tråden men han visste inte, utan bad mig fråga yyyy som var den som hade raderat tråden.

När jag frågade yyyy vad som hade hänt med tråden fick jag till svar att "Vi hade en diskussion om den skulle hålla för MoH men kom fram till att radering skulle kvarstå". Jag kan tycka det är mycket märkligt eftersom den har hållit i nästan fem år med många inlägg.

Eftersom Xxxxxx inte kände till varför tråden hade försvunnit kan man fråga sig om yyyy talar sanning? Båda verkar ju inom M&H.

Observera att detta bara var ett exempel på en raderad tråd som inte hamnar i Papperskorgen, här är t.ex. en till... även det i M&H.

Det låter ytterst märkligt.

Om en tråd "inte håller" för en viss forumdel ska den ju låsas, papperskorgas eller möjligen flyttas (även om det inte är ett krav att moderatorer ska göra det sistnämnda).

En tråd ska definitivt inte totalraderas för att den "inte håller".

Helt raderade trådar gäller ju bara 1.xx-brott som av naturliga skäl inte kan synas i papperskoegen eller på andra ställen i forumet.
Citera
2026-02-05, 09:29
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:

Obekväm fakta skall raderas. Forumet domineras tyvärr av Tant Vänstern anno 2026.
Citera
2026-02-05, 09:37
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

Den tråden har raderats med en motivering som är normal vid papperskorgning, så det kan inte uteslutas att det blivit fel även där. Det är inte ett normalt förfarande att radera en tråd utan starkare skäl än så.
Citera
2026-02-05, 22:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Har du kvar PM konversationen så kan vi flytta den här till klagomålshörnan?
Citera
2026-02-06, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Har du kvar PM konversationen så kan vi flytta den här till klagomålshörnan?
Ok, kommer här... först min konversation med Lapapp som agerar helt professionellt och korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Citat:
Hej Lapapp

Tråden "Skippa vaccinerna, Ivermectin och D-vitamin är lösningen" har funnits i MoH i många år... åtminstone sedan början av år 2021. https://i.postimg.cc/T2jRBGcP/Untitled.png

Enligt Google fanns den kvar så sent som igår. https://i.postimg.cc/MTSGjGD8/Untitled2.png

En tråd som har varit aktiv i fem år och med över 1300 inlägg plockas plötsligt bort... varför då?

Mvh... /D-J
Hej!

Den raderades 4 januari enligt loggen. Jag vet faktiskt inte varför. Åtgärden gjordes av Ofay, så om du kontaktar Ofay kan säkert saken redas ut.

Mvh
Lapapp, mod
Och så min konversation med ofay... inte första gången ofay raderar ivermektin-relaterat innehåll trots att det finns peer-reviewad litteratur om ivermektins och i det här fallet även d-vitamins effektivitet mot t.ex. covid, så att tråden inte skulle "hålla för" MoH är naturligtvis rent nonsens.
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Citat:
Hej ofay

Tråden "Skippa vaccinerna, Ivermectin och D-vitamin är lösningen" har funnits i MoH i många år... åtminstone sedan början av år 2021 https://i.postimg.cc/T2jRBGcP/Untitled.png och plockades bort för några veckor sedan.

En tråd som har varit aktiv i fem år och med över 1300 inlägg plockas plötsligt bort... varför då?

Mvh... /D-J
Vi hade en diskussion om den skulle hålla för MoH men kom fram till att radering skulle kvarstå
/ ofay
Senast redigerad av Dick-Jerker 2026-02-06 kl. 06:28.
Citera
2026-02-06, 09:32
Moderator
Maviels avatar
Flashback --> Klagomål och kritik
/Moderator
Citera
2026-02-06, 09:37
Moderator
Maviels avatar
Lyft internt.

/Moderator
Citera
2026-02-06, 13:35
Moderator
Carlboms avatar
I tråden diskuterar vi inte vaccin och hälsofrågor. Som Maviel redan skrivit ovan så är trådens ärende lyft internt.

OT raderat.

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här