2026-02-04, 18:05
Medlem
Att droga föder gängen.

SD:s "elit" borde kanske se till sin egna hem först?
Citera
2026-02-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.flamman.se/sveriges-droghyckleri-vet-inga-granser/

Näspulver lät ju humoristiskt i sammanhanget. Men flamman har ju helt rätt i det usla hyckleriet.
Så när får åklagaren fingrarna ur och meddelar fortgången i ärendet.

flamman, finns ett sant ord i deras tidning?

Som exempel: Flamman påstår i artikeln att Katja tros ha haft 1 promille i blodet.
Fakta: Utandningsprov på plats visade grönt.
Man visste alltså redan från start att hon inte hade några större mängder alkohol i blodet.

Det var först senare som det framkom att hon hade fullt lagliga 0,12 promille i blodet.

Ja, det ska bli intressant att se hur länge åklagaren tänker hålla på detta förmodade "open and shut case" och vad han faktiskt har att komma med, när det väl händer något i fallet.
Citera
2026-02-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Nu har hon ju blivit testad av en anledning, troligen en singelolycka och/eller att hon verkat vara påverkad. Då har hon troligen tagit kokainet senare än två dagar innan.

Det ska bli intressant att se om vi får veta några detaljer om blodanalysen. Ifall det är påvisat kokain eller bara metaboliter av kokain. Det säger en del om när hon har tagit narkotikan.

Det ska, om det bara är metaboliter, också bli intressant att se om hennes advokat har någon som helst bäring på sitt uttalande om att det inte är olagligt att köra bil med metaboliter i blodet.
Citera
2026-02-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det ska bli intressant att se om vi får veta några detaljer om blodanalysen. Ifall det är påvisat kokain eller bara metaboliter av kokain. Det säger en del om när hon har tagit narkotikan.

Det ska, om det bara är metaboliter, också bli intressant att se om hennes advokat har någon som helst bäring på sitt uttalande om att det inte är olagligt att köra bil med metaboliter i blodet.

Det beror mig veterligen på huruvida metaboliterna är av något olagligt ämne. Är de det är det fortfarande olagligt.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att inte vara fullt så fientligt inställd till henne om det visar sig att hon inte tagit narkotikan samma dag.
Citera
2026-02-04, 18:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det beror mig veterligen på huruvida metaboliterna är av något olagligt ämne. Är de det är det fortfarande olagligt.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att inte vara fullt så fientligt inställd till henne om det visar sig att hon inte tagit narkotikan samma dag.

SD borde ha Katja på sina valaffischer?

"Hej jag är Katja, knarkpolisen som knarkar, men bara två gånger i veckan!"

Det skulle dra väljare till valurnorna för SD! Partiet som är så coola att de inte bryr sig.
Citera
2026-02-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vi kan gissa hur Katja röstade i den omröstningen.

Ja, som den hycklare hon är så har du väl rätt..
Citera
2026-02-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Sånt som händer människor av alla partier och åldrar.

Människor tar mycket droger. Vårt psyke kan vara vår värsta fiende.

För övrigt kan hon ha snortst två dagar innan, varit HELT nykter men ändå torska på drograttfylleri ifall hon blev testad av någon anledning och då påvisar METABOLITER av kokain.

I Sverige är du drogpåverkad om du påvisar psykiyropiskt inaktiva metaboliter.
Totalt bullshut, med andra ord.

Jag vet inte detaljerna i det här målet, men jag vet att åtalspunkterna kan väldigt ofta vara helt världsfrånvända från vad som egentligen hänt.

Jag kunde inte bry mig mindre om att gömma tavlor kokain.

Det är hyckleriet som är skandalen i detta mål...
Senast redigerad av Rektumfrans 2026-02-04 kl. 19:47.
Citera
2026-02-04, 19:53
Medlem
BombaySaphires avatar
Polisen vill sparka Katja Nyberg efter brottsmisstankarna

https://www.dn.se/sverige/polisen-vill-sparka-katja-nyberg-efter-brottsmisstankarna/
Citera
2026-02-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vänta nu! Är hon inte vriden i ansiktet på ett märkligt sätt som diskvalificerar henne from epitetet "hot"?

Sitter hon inte mandat tiden ut för att få tillgång till omställningspengar, typ full lön i tre år efter uppdraget?

Alla som sitter i riksdagen har egna små regler för pension osv, på 30 år så har de tjänat in till full pension medans en vanlig dödklig måste arbeta 45-50 år för att få maximal.
Citera
2026-02-04, 19:56
Medlem
https://www.dn.se/sverige/polisen-vill-sparka-katja-nyberg-efter-brottsmisstankarna/

Som jag sagt förut, ingen arbetsgivare vill ha en pundare anställd....foten och ut.
Citera
2026-02-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
flamman, finns ett sant ord i deras tidning?

Som exempel: Flamman påstår i artikeln att Katja tros ha haft 1 promille i blodet.
Fakta: Utandningsprov på plats visade grönt.
Man visste alltså redan från start att hon inte hade några större mängder alkohol i blodet.

Det var först senare som det framkom att hon hade fullt lagliga 0,12 promille i blodet.

Ja, det ska bli intressant att se hur länge åklagaren tänker hålla på detta förmodade "open and shut case" och vad han faktiskt har att komma med, när det väl händer något i fallet.

Du fattar väl att åklagaren inte behöver komma med särskilt mycket alls mer än ett analysbesked ? I princip alla som har kokain eller metaboliter av kokain i blodet döms för att ringa narkotikabrott.
Senast redigerad av Ambushed 2026-02-04 kl. 20:03.
Citera
2026-02-04, 20:08
Medlem
Citat:

Jo, men det handlar också om vad det är hon gjort sig skyldig till, drograttfylla, eller "bara" narkotikabrott, t.ex.

På den punkten är jag inte lika förlåtande som dig Vad mig anbelangar kan de låsa in henne och kasta bort nyckeln om hon går på droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in