2026-02-04, 17:01
Medlem
jjujjus avatar
Nu har jag städat skohyllan Nike-Nike-Nike - stövlar 👢 nedersta hyllan Nike-Nike- andra skor, andra skor..

Jag har haft Adidasskor förut men kan vi gemensamt diskutera hur obekväma dom är jämfört med Nike? Alltså det går ju verkligen inte att jämföra (eller jo det går, Adidas i just (skor) suger?) eller hur? Det är liksom.. inte skönt att gå i ett par Adidasskor. Foten smälter inte in i skon lika djupt? Dom är typ till för plattfotade människor med väldigt tunn fot? Jag hade Adidasskor på den skohyllan förut men jag har seriöst slängt ner dom i en kartong nere i källaren.. varje gång man gick så kändes det som att foten skulle trilla ur? Konstiga skor. Funkade i fotbollsskor och där föredrog jag dom framför Nike men absolut inte som vanliga skor.

Nike är typ dom bästa skorna jag ägt. Sköna, fast grepp om foten, mjuk sula och otroligt bra kvalitet - dom håller i år! Det gör alltid ont i hjärtat när det är dags att slänga dom. Borde sparat som kollektion. Har haft vissa riktigt udda som inte ens säljs över hela världen? Vet inte vilken modell det var.

Men till ämnet,
Vad tycker ni?

Vad är det för jävla bög”skor”? Hur kan dom vara så dåliga jämfört med Nike? Varför är dom så fattiga? Dom gångerna jag köpte Adidasskor så var det för att jag tyckte att dom var snygga, det var aldrig för att dom var sköna. Nu jobbar jag annorlunda. Går jag inte på moln så vill jag inte ha dom
Citera
2026-02-04, 17:34
Medlem
53....so whats avatar
ADIDAS har väl förstått att deras nisch att sälja till ett visst klientel.
Plattfotade? Kanske, men är det vetenskapligt bevisat?
Att gå halva livet utan skor sätter sina spår både på fot och i huvud...

Kan väl säga att Nike är bättre men väljer andra fabrikat.
Egentligen skiter jag i vad för skor jag köper, bara dom sitter skönt.
Senast redigerad av 53....so what 2026-02-04 kl. 17:37.
Citera
2026-02-04, 17:46
Medlem
litenbokstavs avatar
alla vet att Nike slår Adidas med hästlängder så vad ska vi diskutera?
Citera
2026-02-04, 17:54
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
alla vet att Nike slår Adidas med hästlängder så vad ska vi diskutera?
Att det är konstigt och varför det kunde bli så med tanke på att dom varit varandras konkurrenter väldigt länge.

Du tycker inte att det är konstigt?
Citera
2026-02-04, 17:57
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
ADIDAS har väl förstått att deras nisch att sälja till ett visst klientel.
Plattfotade? Kanske, men är det vetenskapligt bevisat?
Att gå halva livet utan skor sätter sina spår både på fot och i huvud...

Kan väl säga att Nike är bättre men väljer andra fabrikat.
Egentligen skiter jag i vad för skor jag köper, bara dom sitter skönt.
haha.
Eller till skejtare? Dom kanske ska vara platta och fyrkantiga?

Har fått upp ögonen för Salomon, jäklar vilket material! Otrolig sula. Högkvalitativt!

Vad väljer du? Är intresserad
Citera
2026-02-04, 18:11
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
haha.
Eller till skejtare? Dom kanske ska vara platta och fyrkantiga?

Har fått upp ögonen för Salomon, jäklar vilket material! Otrolig sula. Högkvalitativt!

Vad väljer du? Är intresserad

Eftersom jag har högt fotvalv har jag valt Asics de senaste 25 åren. Visst finns det andra fabrikat som ger detta oxå, men faller dit varje gång.
Sista skorna blev ett par Under Armour för att dom var 1000:- billigare än de som kändes likadana på foten, om inte bättre. Gav dom en chans....men, nu är dom helt slut så kvaliten var väl sämre.

Skall ut på shoppningrunda innan helgen så vi får se vad det blir... snart sommar ju.
Har slutat att springa runt som en idiot, men vill ändå ha ett par löpardojor, eller liknande.

Skall se vad Sketscher har.
Senast redigerad av 53....so what 2026-02-04 kl. 18:16.
Citera
2026-02-04, 18:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Nu har jag städat skohyllan Nike-Nike-Nike - stövlar 👢 nedersta hyllan Nike-Nike- andra skor, andra skor..

Jag har haft Adidasskor förut men kan vi gemensamt diskutera hur obekväma dom är jämfört med Nike? Alltså det går ju verkligen inte att jämföra (eller jo det går, Adidas i just (skor) suger?) eller hur? Det är liksom.. inte skönt att gå i ett par Adidasskor. Foten smälter inte in i skon lika djupt? Dom är typ till för plattfotade människor med väldigt tunn fot? Jag hade Adidasskor på den skohyllan förut men jag har seriöst slängt ner dom i en kartong nere i källaren.. varje gång man gick så kändes det som att foten skulle trilla ur? Konstiga skor. Funkade i fotbollsskor och där föredrog jag dom framför Nike men absolut inte som vanliga skor.

Nike är typ dom bästa skorna jag ägt. Sköna, fast grepp om foten, mjuk sula och otroligt bra kvalitet - dom håller i år! Det gör alltid ont i hjärtat när det är dags att slänga dom. Borde sparat som kollektion. Har haft vissa riktigt udda som inte ens säljs över hela världen? Vet inte vilken modell det var.

Men till ämnet,
Vad tycker ni?

Vad är det för jävla bög”skor”? Hur kan dom vara så dåliga jämfört med Nike? Varför är dom så fattiga? Dom gångerna jag köpte Adidasskor så var det för att jag tyckte att dom var snygga, det var aldrig för att dom var sköna. Nu jobbar jag annorlunda. Går jag inte på moln så vill jag inte ha dom

Fotbollsskor är lite annorlunda. Nike är anpassade för smala fötter mer än adidas
Citera
2026-02-04, 18:54
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Nike skor

Adidas tröjor och brallor
Citera
2026-02-04, 19:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Adidas Originals gör snygga skor. Nike ser förjävliga ut.
Citera
2026-02-04, 19:23
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Adidas Originals gör snygga skor. Nike ser förjävliga ut.

haha vad har du rökt? du tycker att helt vanliga skitskor med 3 vita stripes är snyggare än sportiga Nike's?
Citera
2026-02-04, 20:28
Medlem
Fantens avatar
Baserat på min erfarenheter så varierar det mellan olika modeller. Adidas kan till exempel inte göra en basketkänga om så deras existens berodde på det medans Nikes variant på Stan Smiths ser ut som röv och är obekväma som fan. Nikes skateskor är okej, men eftersom jag bara åker longboard så är det egentligen bara grepp och utseende som är relevant så där föredrar jag klassiska Vans.

Men eftersom jag vare sig är brudig brud eller 15 längre så skiter jag lite i vad det är för märke.
Citera
2026-02-04, 20:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
haha vad har du rökt? du tycker att helt vanliga skitskor med 3 vita stripes är snyggare än sportiga Nike's?
Det är ju lite det som är grejen. Nikes skor ser ofta 'snabba' ut och det är inte alltid den looken man är ute efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in