2026-02-04, 10:30
Medlem
På gymmet har jag provat men det är så pinsamt när jag bara klarar någon minuts träning. På cykeln blir det lugnare så där orkar jag längre. Kör lågintensiv träning pga stor övervikt. Knäna är trasiga så cykeln är skonsammare.

Men jag tänkte att om jag har en crosstrainer hemma så kunde jag peppa mig till någon minuts daglig utmaning.

Eller lurar jag mig själv? Många använder tydligen sina hemmaträningsmaskiner sällan.
Citera
2026-02-04, 10:33
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Bortkastat.
Du behöver lära dig att äta rätt och gå ut och promenera.
Citera
2026-02-04, 10:35
Medlem
Jag har en stakmaskin. Periodvis används den 4 gånger i veckan. Men ibland blir det 0 gånger såklart.
Citera
2026-02-04, 10:35
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Hemmaträning har aldrig fungerat, den kommer omvandlas till en klädhängare 1 vecka efter inköp!
Citera
2026-02-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Hemmaträning har aldrig fungerat, den kommer omvandlas till en klädhängare 1 vecka efter inköp!

Beror på. Som småbarnsförälder funkar det bra för mig. Har en skivstång och en stakmaskin.
Citera
2026-02-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
På gymmet har jag provat men det är så pinsamt när jag bara klarar någon minuts träning. På cykeln blir det lugnare så där orkar jag längre. Kör lågintensiv träning pga stor övervikt. Knäna är trasiga så cykeln är skonsammare.

Men jag tänkte att om jag har en crosstrainer hemma så kunde jag peppa mig till någon minuts daglig utmaning.

Eller lurar jag mig själv? Många använder tydligen sina hemmaträningsmaskiner sällan.
Min fru har haft två stycken genom åren. Bägge användes de flitigt i några veckor men sedan samlade de bara damm och stod i vägen och hamnade på tippen. Men du kanske har karaktär
Citera
2026-02-04, 11:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Varför skulle inte det fungera? Har aldrig gått till gym, utan tränar ute och hemma. Har alltid fungerat utmärkt.
Citera
2026-02-04, 11:56
Medlem
Citat:

Att det inte fungerar för dig säger inte mycket!
Citera
2026-02-04, 11:59
Medlem
Citat:

På grund av din vikt är väl inte crosstrainer så bra hade jag varit du hade jag köpt en roddmaskin som är mer skonsam för dina knän och tar hela kroppen i träning!
Citera
2026-02-04, 12:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Sambon har en crosstrainer men hon har träning som ett av hennes stora intressen så den används minst ett par gånger i veckan i rotation med resten av gymprylarna. Men som ointresserad och otränad så kommer det bli en klädhängare.

För TS är första steget att gå ner i vikt och helt enkelt börja röra på sig mer. Mitt råd är att gå med i viktväktarna som egentligen inte utesluter något utan bara att du äter mindre mängd och nyttigare. Man får ett stort utbud av menyer och recept till nyttig och god mat på köpet.
För att röra sig mer så är promenader en bra början och dessutom väldigt skönt när det inte är pisskallt ute som nu.

Har man friskvårdsbidrag så går det att använda detta till medlemskapet.
Citera
2026-02-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
På grund av din vikt är väl inte crosstrainer så bra hade jag varit du hade jag köpt en roddmaskin som är mer skonsam för dina knän och tar hela kroppen i träning!
Roddmaskin låter bra
Citera
2026-02-04, 12:16
Medlem
Citat:
Roddmaskin låter bra

Ja de är bra jag har en själv och det funkar bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in