2026-02-02, 23:59
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nu förstår jag inte alls vad du svamlar om, Shakespeare ???? Hur kom han in i diskussionen om seriefiguren Dennis.

Men är man mer än åtta år, så är det inte för mycket begärt att använda korrekta ord och begrepp

Jag reagerar på att du har en bokstavlig, rigid, inskränkt och helt orealistisk syn på hur man uppfattar kulturella symboler och bildkonst! :Sick19: (Var är kräksmilien när man behöver honom...)

Och! Nej, nej, nej! Om man är en normal människa så är det helt normalt att man använder smeknamn för saker, eller koppar ihop saker som ser snarlika ut eller som påminner om varandra. Det är helt naturligt att man kallar korv som har en logotyp som ser ut som Dennis för Dennis-korv. Vad är det som du inte fattar med en så enkel grej???

(Du kanske är autistiskt så du inte förstår sånt? Jag vill absolut inte banka ner på ditt handikapp, men samtidigt vore det kanske bra om du kunde inse att folk i allmänhet inte ser saker på samma sätt som du gör...).

Säg såhär: hur uppfattar du Jonathan Swifts skrift "A Modest Proposal". Tror du bokstavligt på att han verkligen argumenterar för att man ska ÄTA BARN??? https://sv.wikipedia.org/wiki/Ett_anspr%C3%A5ksl%C3%B6st_f%C3%B6rslag
Senast redigerad av Felicia.C.Rose 2026-02-03 kl. 00:02.
Citera
2026-02-03, 00:10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag reagerar på att du har en bokstavlig, rigid, inskränkt och helt orealistisk syn på hur man uppfattar kulturella symboler och bildkonst! :Sick19: (Var är kräksmilien när man behöver honom...)

Och! Nej, nej, nej! Om man är en normal människa så är det helt normalt att man använder smeknamn för saker, eller koppar ihop saker som ser snarlika ut eller som påminner om varandra. Det är helt naturligt att man kallar korv som har en logotyp som ser ut som Dennis för Dennis-korv. Vad är det som du inte fattar med en så enkel grej???

(Du kanske är autistiskt så du inte förstår sånt? Jag vill absolut inte banka ner på ditt handikapp, men samtidigt vore det kanske bra om du kunde inse att folk i allmänhet inte ser saker på samma sätt som du gör...).

Säg såhär: hur uppfattar du Jonathan Swifts skrift "A Modest Proposal". Tror du bokstavligt på att han verkligen argumenterar för att man ska ÄTA BARN??? https://sv.wikipedia.org/wiki/Ett_anspr%C3%A5ksl%C3%B6st_f%C3%B6rslag
Mera svammel och nu även personangrepp.

Vad är det du inte fattar med att figuren på korv paketen INTE är Dennis.
Är det verkligen så svårt att ta in det ?
Citera
2026-02-03, 00:21
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Mera svammel och nu även personangrepp.

Vad är det du inte fattar med att figuren på korv paketen INTE är Dennis.
Är det verkligen så svårt att ta in det ?

Men snälla nån!

Och det Svenska Luftvärnssystemet BAMSE är inte Rune Andreassons Björn Bamse, men det kallas BAMSE i alla fall! https://sv.wikipedia.org/wiki/Robotsystem_23_BAMSE

Har du också invändningar mot att man kallar Prästost för Prästost, trots att osten inte är gjord på präster, eller inte har tillverkats av präster???

Ditt miffo!

Seriöst; du måste vara en sån person som insisterar på att bananer är bär och inte frukt och att jordgubbar inte är bär! (Eller om det nu var tvärtom, jag minns faktiskt inte...).

Du får vara precis så autistisk du vill hemma hos dig själv, men förvänta inte dig att vanligt folk ska ta dig på allvar när du vill tinga på folk dina dumheter och trångsynta definitionsfrågor!

Denniskorv är Denniskorv eftersom logotypen ser ut som Dennis!
Prästost är Prästost, även fast den inte tillverkats på eller av präster!
Och BANANEN är EN FRUKT, oavsett vad ni JÄVLA autistiska MONGON påstår!!!!!!! :RANT:

OCH VAR I HELA GLÖDHETA GEHENNA HAR ALLA BRA SMILIES TAGIT VÄGEN!!!!!
Citera
2026-02-03, 00:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Men snälla nån!

Och det Svenska Luftvärnssystemet BAMSE är inte Rune Andreassons Björn Bamse, men det kallas BAMSE i alla fall! https://sv.wikipedia.org/wiki/Robotsystem_23_BAMSE

Har du också invändningar mot att man kallar Prästost för Prästost, trots att osten inte är gjord på präster, eller inte har tillverkats av präster???

Ditt miffo!

Seriöst; du måste vara en sån person som insisterar på att bananer är bär och inte frukt och att jordgubbar inte är bär! (Eller om det nu var tvärtom, jag minns faktiskt inte...).

Du får vara precis så autistisk du vill hemma hos dig själv, men förvänta inte dig att vanligt folk ska ta dig på allvar när du vill tinga på folk dina dumheter och trångsynta definitionsfrågor!

Denniskorv är Denniskorv eftersom logotypen ser ut som Dennis!
Prästost är Prästost, även fast den inte tillverkats på eller av präster!
Och BANANEN är EN FRUKT, oavsett vad ni JÄVLA autistiska MONGON påstår!!!!!!! :RANT:

OCH VAR I HELA GLÖDHETA GEHENNA HAR ALLA BRA SMILIES TAGIT VÄGEN!!!!!
Det här blir bara värre och värre.

Du har erkänt att figuren på korv paketen inte är Dennis, men ändå framhärdar du att så är fallet.

Jag ger upp.
God natt.
Citera
2026-02-03, 19:07
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Det här blir bara värre och värre.

Du har erkänt att figuren på korv paketen inte är Dennis, men ändå framhärdar du att så är fallet.

Jag ger upp.
God natt.

Jag kan inte förstå att du tycker det är kontroversiellt att produkter får smeknamn eller ökennamn... som i många fall blir mer välkända än det officiella namnet.

Det finns inga klädesplagg som officiellt heter "Mammakorv", "Bögslunga" eller "Foppatoffel" heller.

Folk kallar saker för vad de tycker är passande eller skojigt, språket är levande och konstnärligt och det blir bara inskränkt och fånigt att benhårt alltid gå på ordboksdefinitioner.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in