2026-02-01, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ja, sverige var inte först med lunchbox.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lunchbox
Vart utläser du det i det inlägget?

Men det där i Indien är fascinerande och se och hur väl det fungerar.
Citera
2026-04-09, 12:42
Medlem
[quote=fendaden|80765551]
Dessa vita plastlådor med en trist maträtt hemifrån verkar vara ett hörnsten i vår kultur. Just att ha med matlåda till jobbet verkar vara något som är ingrott i många sedan barnsben: "Man sparar ju pengar" "Det är dyrt att äta lunch på stan" och så vidare.

För mig verkar det rimligt att vissa yrkeskategorier har med sig matlåda, som t.ex. snickare som jobbar på ett hus långt ute på vischan och inte har en restaurang i närheten. Att vuxna människor som arbetar med relativt välbetalda jobb i städer väljer att ta med sig matlåda tycker jag däremot är ett märkligt fenomen. Många restauranger har luncherbjudanden där det ingår sallad, bröd och kaffe tillsammans med en rustik måltid för 100-120 kr, alternativt buffé för samma pris.

Varför envisas vissa människor fortfarande med att ta med sig matlåda till jobbet? Blir man ens mätt på den lilla måltid man tryckt in i sin låda och hur gott är det med mikro-uppvärmd mat till lunch varje dag? Är detta ett kulturfenomen typiskt för Sverige?
[/QUOTE

Jag stör mig på dessa matlådor då de äta i lunchrummet. Det där ljudet från gaffel eller skeden som tar på plasten då någon skall äta.

Jävla fattiga människor som sysslar med matlådor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in