Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Den största skillnaden rent allmänt är väl att från det att Mello startades i slutet av 1950-talet i Sverige så hade de en stor orkester på scen. Likaså 1992. När orkestern försvann och ersattes av förinspelad musik minns jag faktiskt inte.

Melodifestivalen rent musikaliskt har väl förändrats på samma sätt som populärmusiken har förändrats under årtiondena.
1999/2000 var några låtar med orkester, from och med 2001 ställdes den in helt
Citera
2026-02-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det blir lite tjatigt när samma få personer gör majoriteten av låtarna. Det vore bättre om man bara fick ha med en låt var. Det skulle leda till mer variation och fler producenter och låtskrivare skulle få chansen.
Det har kommit in 178 nya låtskrivare sedan 2021.
Citera
2026-02-01, 09:10
Medlem
Citat:
Jag har haft mobilt bredband (4G) i över 10 år via "TRE" och jag tror nästan aldrig det laggat eller har varit med om en serverkrasch. Kör både via stationära datorer och laptops och via MS Win 10 Pro, Firefox browser och 4G TP-Link Archer router/modem och det funkar klockrent. Använder bara smartphone att ringa med... ingenting annat. Tycker personligen att smartphones bara är till för kids som inte är läs- och skrivkunniga.

Bor långt ut på landet så här är mobilt bredband enda möjligheten för internet.
Var inte menat som ett påhopp på dem som kollar via stream.

Däremot bör sådana här ändringar informeras om och streamingplattformen bör ha förberett med kapacitet för att klara av belastningen. Brukar nästan alltid bli strul vid stora livesändningar samt premiärer av populära serier.
Citera
2026-02-01, 09:11
Medlem
Gina och Hampus var stabila 6/10. Hampus kommer bli bättre till senare, lite tunt just ikväll och Gina är som hon är. Det var första veckan, dom kommer bli mer bekväma, första veckan är alltid lite tunn. Var det folk som såg framemot Gina 2012? Skriv inte att Edwin och Keyyo var bättre för att ni inte gillar Gina, ska man bedöma programledare, ska man bedöma prestationen och inte tycket. A-teens, vilket show, så även Greczula. Båda två kommer ligga I snacket som vinnarkandidater tävlingen ut.
Citera
2026-02-01, 09:16
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Helvete vad Dirawi har opererat sig. Fejset!!

Går inte att känna igen. Det var tur att hon sa sitt namn.
Citera
2026-02-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag trodde det var vanliga Mello jag slog över till en sekund. Men det verkar ha varit någon från Glada Hudik som studsade omkring. Junior Lerin? Är det offentligt nu att SVT måste kvotera in ett missfoster i varje underhållningsprogram?

Junior blev säkert övertalad av någon att som amatör tävla mot professionella. Det är inte många som skulle ställa upp för något liknande. Även Lars Lerin såg ut att skämmas. Man räknade med flera tittare p g a honom, man kanske väntade att han skulle göra bort sig?
Citera
2026-02-01, 09:24
Medlem
Citat:
Jag minns ju självklart när A-teens just var 15-16 åringar och turnerade både i Amerika, Europa och Asien. Och onekligen var poppis som ett coverband som spelade ABBA-covers. De hette ju ABBA-teens i början. Men fick inte göra detta p gr av originalmedlemmarna i ABBA.
Men i vart fall... någon som vet den verkliga anledningen till att gruppen slutade ge ut plattor och slutade turnera? Syftar alltså på A-teens!

Det finns en dokumentär om den på SVT Play som spelades in i samband med återföreningen. I korthet var det en kombination av soloambitioner, intensivt turnerande och att de var less på konceptet men också vissa mindre konflikter beträffande att två av medlemmarna upplevde att de hölls tillbaka till förmån för de två andra - allt detta ledde till en paus som blev rätt så lång även om de aldrig verkar ha varit direkta ovänner. Det låter som att det var teamet bakom som tyckte att Sara kunde stå tillbaka för Marie som var mer karismatisk och samma sak mellan killarna.
Citera
2026-02-01, 09:36
Medlem
Disneylovers avatar
Det sägs ju att en majoritet av bögarna älskar mello. Själv följde jag det slaviskt mellan 1998--2009 men efter det hände något, det blev inte lika kul längre. Så nu har jag helt slutat kolla på spektaklet, men alltid kul att läsa vad ni flaschbackare tycker och tänker.
Citera
2026-02-01, 10:02
Medlem
Chockladapas avatar
Blonda tjejen i Ateens Marie sernholt.. hon vänstrar med ena killen i gruppen va? Det va ju alldeles för tydligt hur hon sökte sig till just han av båda killarna för kramar handslag mm. Vad tror ni hennes man tycker om att hon sen kommer åka på turne och bli påsatt av sin gruppkamrat? Han med gråa håret.
Citera
2026-02-01, 10:03
Medlem
Väldigt elakt av Gina att ta in en rullator och åldershåna junior. Jag gillar elaka skämt men det där var ren mobbning! Sånt hon själv säger sig vara emot så mycket.
Citera
2026-02-01, 10:08
Medlem
Jazkers avatar
Gina har sagt att hon opererat (krok)näsan för att hon hade problem med att andas. Det lät inte som att operationen var lyckad, inte såg det ut så heller. Rak näsa och nasalt tal, lika nasalt som innan.
Citera
2026-02-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Gina och Hampus var stabila 6/10. Hampus kommer bli bättre till senare, lite tunt just ikväll och Gina är som hon är. Det var första veckan, dom kommer bli mer bekväma, första veckan är alltid lite tunn. Var det folk som såg framemot Gina 2012? Skriv inte att Edwin och Keyyo var bättre för att ni inte gillar Gina, ska man bedöma programledare, ska man bedöma prestationen och inte tycket. A-teens, vilket show, så även Greczula. Båda två kommer ligga I snacket som vinnarkandidater tävlingen ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Det sägs ju att en majoritet av bögarna älskar mello. Själv följde jag det slaviskt mellan 1998--2009 men efter det hände något, det blev inte lika kul längre. Så nu har jag helt slutat kolla på spektaklet, men alltid kul att läsa vad ni flaschbackare tycker och tänker.

Har inte Mello blivit lite blekt och intetsägande, eller är det tvärtom samhället som kommit ikapp?

Förr var det alltid ngt som var lite provocerande, om än det var programledare som var indianer, nakenchocker, provocerande skämt, visual kei, naket och glamour.... nu känns det tryggt.... men/och trist.

Har alla som hatade och stormade kväst mellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in