Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-01, 01:23
Medlem
record-collectors avatar
Vore ju onekligen intressant om Diravi är medlem här på forumet om hon själv vågar logga in och uttala sig. Men hon är väl iof sig belagd med tystnadsförbud från SVT.
Citera
2026-02-01, 01:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tittar verkligen folk på det här?
Citera
2026-02-01, 01:29
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
https://www.expressen.se/noje/sa-andras-melodifestivalen/
Lär detta för klargörelse
Bra att de tänker utanför boxen och testar något nytt. Kanske A-teens går till Eurovision ändå
Citera
2026-02-01, 01:35
Medlem
Undrar ändå vad det är för stolpskott som kommit på idén att flytta sändningen till SVT Play och hur kunde man gå med på det?! Varför skulle man vilja plötsligt börja följa sändningen på stream med risk för laggning, serverkrasch osv. Inte för att det gör mig något, nivån var ovanligt uselt till och med för att vara mello och den importerade salsabögen var det närmaste en botten som man kan komma.
Citera
2026-02-01, 01:58
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Undrar ändå vad det är för stolpskott som kommit på idén att flytta sändningen till SVT Play och hur kunde man gå med på det?! Varför skulle man vilja plötsligt börja följa sändningen på stream med risk för laggning, serverkrasch osv. Inte för att det gör mig något, nivån var ovanligt uselt till och med för att vara mello och den importerade salsabögen var det närmaste en botten som man kan komma.
Jag har haft mobilt bredband (4G) i över 10 år via "TRE" och jag tror nästan aldrig det laggat eller har varit med om en serverkrasch. Kör både via stationära datorer och laptops och via MS Win 10 Pro, Firefox browser och 4G TP-Link Archer router/modem och det funkar klockrent. Använder bara smartphone att ringa med... ingenting annat. Tycker personligen att smartphones bara är till för kids som inte är läs- och skrivkunniga.

Bor långt ut på landet så här är mobilt bredband enda möjligheten för internet.
Citera
2026-02-01, 03:11
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Vore ju onekligen intressant om Diravi är medlem här på forumet om hon själv vågar logga in och uttala sig. Men hon är väl iof sig belagd med tystnadsförbud från SVT.

Uttala sig om vad?
Citera
2026-02-01, 04:51
Medlem
Vilka drar linor på efterfesten är väl det ”journalisterna” kollar upp nu.
Citera
2026-02-01, 06:05
Medlem
Jag har inte sett "mello the jello" sedan 1992. Är det bättre melodier eller sämre melodier sedan dess?
Senast redigerad av Mistyarrow 2026-02-01 kl. 06:08.
Citera
2026-02-01, 06:31
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag har inte sett "mello the jello" sedan 1992. Är det bättre melodier eller sämre melodier sedan dess?

Beror på din musiksmak helt och hållet. Sett en av vinnarna live och gillade skarpt hans show då (stuk på Freddie Mercury) , och om du gillade A-teens förut är de nog bra än.
Citera
2026-02-01, 06:48
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Den största skillnaden rent allmänt är väl att från det att Mello startades i slutet av 1950-talet i Sverige så hade de en stor orkester på scen. Likaså 1992. När orkestern försvann och ersattes av förinspelad musik minns jag faktiskt inte.

Melodifestivalen rent musikaliskt har väl förändrats på samma sätt som populärmusiken har förändrats under årtiondena.
Citera
2026-02-01, 07:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tittar verkligen folk på det här?

Jag kikade nån gång för att se om det var nån snygg brud. Det var en låt med några snygga. Så var inte Medlodifestivalen när jag brukade titta förr.
Kollade inte den där Coopabanana Boy, men en bekant sa nåt om generalbög.
Jag vet inte vad det är, men låter högt uppsatt.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-01 kl. 07:22.
Citera
2026-02-01, 07:38
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag kikade nån gång för att se om det var nån snygg brud. Det var en låt med några snygga. Så var inte Medlodifestivalen när jag brukade titta förr.
Kollade inte den där Coopabanana Boy, men en bekant sa nåt om generalbög.
Jag vet inte vad det är, men låter högt uppsatt.

Om du når upp till Löjtnant får du fri parkering och 10 procent rabatt på ICA, kompensationen är riktigt dålig dock. Vi behöver en höjning och det omedelbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in