Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-01-31, 22:00
Medlem
rostsyntess avatar
Efter förra årets mello, så kollar jag inte längre på skiten. Förstår inte varför det måste vara någon jäkla gay- och sexparad. Det är ju ett familjeprogram, inte något uttryck för att göra revolt från sin förtryckta barndom.
Citera
2026-01-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ja , kan tänka mig det. Antar han tar det på skoj? Till skillnad från Abba Teens
Jag tänker att han hade kul, och jag kan se en poäng i att visa barn att man inte behöver vara bäst för att det ska vara roligt att framföra något. Men om hans karl ser skamsen ut.. då är väl frågan ifall det är så kul. Jag tycker att det borde finnas ett krav på att de tävlande ska kunna sjunga någorlunda bra. Eller, där en mindre bra röst kan vara ett medium för ett känslouttryck, men han är ju ingen sångare, han är dansare. Varför ska han vara med i mello?
Citera
2026-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Andra Chansen har inte funnits sedan 2021. Numera är det ett finalkval dit endast trean i varje deltävling kvalificerar sig.

Tack. Menade (finalkval.)
Såg det sen.
Citera
2026-01-31, 22:03
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det var bra gjort av Junior att få så många poäng. Han kan inte sjunga, det var första gången han "sjöng" inför storpublik. Alla andra var proffs. Finns det någon här som kunde ha gjort det Junior gjorde, att som amatör tävla med proffs? Det såg ut som att Lars Lerin skämdes när man visade hans ansikte efter att Junior uppträtt.
Jag såg inte programmet och hade noll koll på vem ”Junior” var, men när du nämner Lerin trillade polletten ner.

Samtidigt undrar man: vad gjorde Junior där egentligen och varför? Blev han ditlurad, som i någon italiensk TV-produktion i Silvio Berlusconi-anda?

Hur som helst, oavsett upplägg: En eloge och cred till Junior. Att som amatör kliva upp och tävla mot proffs kräver mod. Det är få som vågar ge sig på det till synes omöjliga, och i slutänden är det bara de som vågar som faktiskt kan vinna, och de är få!
Citera
2026-01-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenthompa1
Hur många låtar har G:Son skrivet i årets melodifestival? Brukar väl snitta 5 stycken ish

Tre. Jacqline, A-Teens och Sanna Nielsen.
Citera
2026-01-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Varför låter Gina täppt? Eller snöar det i Linköping?

Opererat näsan för mycket kanske?
Citera
2026-01-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfest
Jag tänker att han hade kul, och jag kan se en poäng i att visa barn att man inte behöver vara bäst för att det ska vara roligt att framföra något. Men om hans karl ser skamsen ut.. då är väl frågan ifall det är så kul. Jag tycker att det borde finnas ett krav på att de tävlande ska kunna sjunga någorlunda bra. Eller, där en mindre bra röst kan vara ett medium för ett känslouttryck, men han är ju ingen sångare, han är dansare. Varför ska han vara med i mello?
Jo exakt han hade kul. Så roligt för barn och så kanske? Vad är det för trams igentligen ialtihop medlodifestifavelen?
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Bara jag som tyckte att Greczulas låt var misstänkt lik låten Gloria med Laura Branigan?
Citera
Medlem
Orkade inte titta på/ lyssna på någon av låtarna utan plockade fram boken som jag läste samtidigt. Alla låtar var tråkiga, det var tydligt att man gjort dom för tävlingen. Kändes som att man har redan hört varje låt hundra gånger. Ingen låt stack ut på ett positivt sätt. Varje låt var en kisspaus låt.
Citera
Medlem
Hur många bidrag har inte dansaren Lamin Holmén varit med i egentligen genom åren? Måste väl inneha rekordet
Citera
2026-01-31, 22:08
Medlem
Bertillas avatar
De två bögarna kunde inte sjunga. Hur kom de dit? Noll melodi dessutom. Sämre än Junior.
Citera
2026-01-31, 22:12
Medlem
Så uselt att det kan inte bli sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här